تحلیل بیت کوین؛ آیا ریزش قیمت BTC پایان یافته است؟ (۸ بهمن ۱۴۰۲)

تحلیل بیت کوین

بیت‌کوین موفق شده است تا جایگاه خود را بالای سطح روانی ۴۰,۰۰۰ دلار بازیابی کند و این امر، روند رو به بهبود جدیدی را در بازار به راه انداخته است.



در حالی که بزرگ‌ترین آلت‌کوین‌ها سریعاً به این بهبودی پاسخ دادند، پایداری قیمت بیت‌کوین در سطح بازیافته و احتمال شکستن سطح ۵۰٪ فیبوناچی از روند اصلاحی، به عنوان تأییدیه‌های کلیدی برای بهبودی عمل خواهند کرد.

سطوح کلیدی برای نظارت همزمان با حفظ قیمت ۴۰,۰۰۰ دلاری بیت‌کوین

  • شاخص ترس و طمع بیت‌کوین در ۵۵٪ بازگشته است و نشانگر وضعیت طمع است.
  • اصلاحات قیمت بیت‌کوین بالاتر از ۲۳.۶٪ فیبوناچی نشان می‌دهد که روند کلی همچنان مثبت است.
  • حجم معاملات روزانه در بازار بیت‌کوین ۳۶.۹ میلیارد دلار است که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۰۱٪ است.

بیت کوین زمین بازی را پس می‌گیرد

از زمان راه‌اندازی صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF) در بازار ایالات متحده، BTC اصلاحات قیمتی شدیدی را تجربه کرده است. از بالاترین نقطه‌ی ۴۹,۰۰۰ دلاری در تاریخ ۱۱ ژانویه، قیمت این ارز دیجیتال بیش از ۲۱٪ سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ۳۸,۵۴۰ دلار رسید.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

در این دوره‌ی نزولی، قیمت بیت کوین تا زیر سطح بازگشت فیبوناچی ۲۳.۶٪ و خط روند صعودی که رالی صعودی را طی سه ماه گذشته حمایت می‌کرد، سقوط کرد. اگرچه این حرکت نزولی در ابتدا نشان‌دهنده‌ی یک روند اصلاحی در جریان بود، قیمت نتوانست زیر  ۴۰,۰۰۰ دلاری باقی بماند، که منجر به بازگشت سریع شد.

در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن)، BTC شاهد ورود قابل توجهی بود و زمین از دست رفته را بازپس گرفت. این شکست ناموفق، منجر به لیکوئید شدن تقریباً ۴۰ میلیون دلاری موقعیت‌های شورت (short positions) شد.

نهنگ‌ها در یکماه اخیر ۳ میلیارد دلار بیت‌کوین خریده‌اند

علاوه بر این، اطلاعات اخیر ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده‌ی داده‌های آن‌چین Intotheblock نشان می‌دهد که نهنگ‌های بیت‌کوین از ابتدای سال در حال خرید گسترده هستند. دارایی‌های BTC آن‌ها تقریباً ۳ میلیارد دلار افزایش یافته است، که شامل افزودن ۷۶,۰۰۰ بیت‌کوین می‌شود.

موجودی بیت کوین نهنگ‌ها
موجودی بیت کوین نهنگ‌ها

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۴۱,۹۴۳ دلار معامله می‌شود، اگر قیمت بتواند بالای ۴۰,۰۰۰ دلار تثبیت شود، خریداران می‌توانند هدف بعدی خود را روی مقاومت ۴۳,۵۶۰ دلار قرار دهند که با بازگشت ۵۰٪ از روند نزولی کنونی هم‌راستا است.

یک شکست موفقیت‌آمیز از این مقاومت، نشان‌دهنده‌ی اعتماد بیشتر خریداران برای دوباره چالش کشیدن سطح ۴۸,۰۰۰ دلار خواهد بود.

آیا اصلاح بیشتری ممکن است؟

اگر قیمت بیت‌کوین با فشار عرضه‌ی تازه‌ای در ۴۳,۵۶۰ دلار مواجه شود، ممکن است قیمت BTC برای یک تا دو هفته به حالت ساید تغییر کند. در صورتی که این تثبیت منجر به سقوط به زیر پایین‌ترین سطح فعلی ۳۸,۵۴۰ دلار شود، قیمت BTC ممکن است اصلاحات خود را تا ۳۵,۶۰۰ دلار و پس از آن تا ۳۳,۵۰۰ دلار گسترش دهد.

اندیکاتورهای تکنیکال

میانگین متحرک نمایی (EMA): در نمودار تایم‌فریم روزانه، EMA ۱۰۰ روزه به عنوان حمایت قوی از برگشت عمل می‌کند.

شاخص قدرت نسبی: RSI روزانه ۴۸٪، نشان‌دهنده‌ی احساس منفی است که به حالت خنثی تغییر می‌کند.

منبع: Coingape

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.