تحلیل بیت کوین امروز: ریزش قیمت تا کی ادامه دارد؟

ریزش قیمت ارز دیجیتال

از زمانی که بیت کوین کانال 31 هزار دلار را دید و امیدواری‌ها در مورد آغاز روند صعودی را تشدید کرد، اصلاح قیمتی را آغاز کرد که با گره خوردن با حوادث خارجی صنعت تبدیل به ریزشی سهمگین شد. به نحوی که قیمت 25,351 دلار برای بیت کوین رقم خورد. هر چند از آن زمان به بعد شاهد مقداری بهبودی قیمت بودیم.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال بیت کوین را دارید می‌توانید از صرافی بیت پین استفاده کنید که با پشتیبانی از کارمزدهای رقابتی و پایین، یکی از بهترین قیمت‌های خرید و فروش بیت کوین را ارائه می‌کند.

ورود به صرافی بیت پین

بر اساس اطلاعات coingeko قیمت بیت کوین در حال حاضر با 5.2 درصد کاهش نسبت به 7 روز گذشته به 25,763 دلار رسیده است. در این میان موقعیت‌های معملاتی زیادی در بازار فیوچرز نیز لیکوئید شد که به نوعی رکورد محسوب می‌شود.

داده‌های Coinglass نشان می‌دهد که در ساعات اولیه روز شنبه نزدیک به 380 میلیون دلار پوزیشن در بازار آتی لیکوئید شد که آخرین بار 9 ماه قبل این اتفاق رخ داده بود. در این مطلب قصد داریم تحلیل بیت کوین امروز را بررسی کنیم و ببینیم چه انتظاری می‌توانیم از بازار فعلی داشته باشیم.

وضعیت بازار رمزارز 21 خرداد 1402

وضعیت بازار کریپتوکارنسی 21 خرداد
وضعیت بازار کریپتوکارنسی 21 خرداد منبع: cryptorank.io

قیمت بیت کوین و اکثر کوین‌های بازار بیش از 5 درصد افت قیمت هفتگی را نشان می‌دهند. کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و ماتیک (MATIC) که جزو ارزهای دیجیتالی بودند که SEC انگشت اتهام خود را به سمت آن‌ها گرفته بود یکی از شدیدترین کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند.

پس از آنکه پلتفرم معاملاتی رابین هود اعلام کرد کاردانو، متیک و سولانا را از فهرست معاملاتی خود حذف می‌کند، قیمت کاردانو، سولانا و متیک ریزش شدیدی را تجربه کرد و به ترتیت ۲۵٪، ۲۶٪ و ۲۹٪ کاهش یافت. البته این کاهش قیمت دامان سایر ارزهای دیجیتال را نیز گرفت. بیشترین ضرر در 100 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار مربوط به EOS، Polygon و Dash بوده که هر کدام بین 24 تا 25 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

در زمان نوشتن این مطلب وضعیت بازار بهتر شده است و ماتیک، کاردانو و سولانا به ترتیب 12، 9 و 7 درصد رشد قیمت در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهند.

قیمت بیت کوین (BTC)، قیمت اتریوم (ETH) و قیمت پولکادات (DOT) نیز به ترتیب با 0.45 درصد، 0.37 درصد، 0.48 درصد رشد به 25,788 دلار، 1,749 دلار و 4.48 دلار رسیده است.

بهترین قیمت بیت کوین در کدام صرافی ایرانی موجود است؟

تحلیل بیت کوین امروز 21 خرداد 1402

تحلیل بیت کوین در شرایط فعلی کمی پیچیده است چرا که بیشتر به شرایط کلان و قانون گذاری مرتبط است. در حالی که از سال 2022 بیت کوین و ارزهای دیجیتال از تاثیرپذیری از اقتصاد کلان رنج بردند و سال 2023 قصد داشتند نفسی تازه کنند، سر و کله کمیسیون بورس آمریکا پیدا شد و همه چیز را بهم ریخت.

قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در هفته گذشته دستخوش نوسان زیادی شدند که عمدتا مربوط به قانون‌گذاری بود. در هفته گذشته دیدیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از صرافی بایننس و کوین بیس به اتهام ارائه خدمات مربوط به توکن‌هایی که sec آن‌ها را اوراق بهادار می‌داند شکایت کرد و بازار رمزارز را به خاک و خون کشید. حوادث و اتفاقات هفته گذشته را در یکی از پست‌های بلاگ توکن باز به طور کامل پوشش دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

اخبار بیت کوین: هفته گذشته در بازار کریپتو چه خبر بود؟

اتفاقات هفته گذشته بار دیگر نبود قانون و مقررات در حوزه کریپتوکارنسی را گوشزد کرد. حوزه رمزارز کاملا نوپا است و اینکه دولت‌ها و قانون‌گذاران هر زمان صلاح دانستند با این حوزه دست به یقه شوند قطعا سرمایه‌گذاران زیادی را فراری خواهد داد. چه بسا ریزش سنگین اخیر نشان‌دهنده خروج سرمایه هنگفتی از بازار کریپتو بود. به نحوی که اطلاعات coinmarketcap نشان می‌دهد حجم بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته از 1.198 تریلیون دلار به 1.09 تریلیون دلار کاهش یافته است.

تغییرات ارزش جهانی بازار کریپتو 21 خرداد 1402 منبع: coingecko.com
تغییرات ارزش جهانی بازار کریپتو 21 خرداد 1402 منبع: coingecko.com

اطلاعات سایت تریدینگ ویو نشان می‌دهد ریزش قیمت آلت کوین‌ها، معامله‌گران را به سمت دارایی‌های کم نوسان‌تر و کم ریسک‌تری چون بیت کوین و اتریوم سوق داده است. دامیننس یا سهم بازار بیت کوین به مرز 50 درصد نزدیک شده است. دامیننس اتریوم نیز به 21 درصد رسیده است. شایان ذکر است آخرین باری که مجموع دامیننس بیت کوین و اتریوم به بالای 70 درصد رسیده بود مربوط به آوریل 2021 است. کمتر از یک ماه بعد اصلاح قیمت عمیقی را در بازار شاهد بودیم که قیمت بیت کوین از 64 هزار دلار تا 29 هزار دلار فرو ریخت.

مجموع دامیننس بیت کوین و اتریوم منبع: btctools.io
مجموع دامیننس بیت کوین و اتریوم منبع: btctools.io

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز 21 خرداد 1402

ارزش بازار کریپتو به زیر حمایت بلندمدت کلیدی خود از میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای (EMA 200 هفته ای؛ موج آبی در نمودار زیر) رسیده است که چشم انداز نزولی آن را در سال 2023 افزایش می‌دهد.

عملکرد هفتگی ارزش بازار کریپتو منبع: TradingView
عملکرد هفتگی ارزش بازار کریپتو منبع: TradingView

کاهش بیشتر زیر میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای احتمالا منجر به افزایش ارزش بازار 875 میلیارد دلاری در آینده خواهد شد که 25 درصد کمتر از سطح فعلی است.

پیش بینی قیمت بیت کوین امروز 21 خرداد 1402

بیت کوین (BTC) معاملات آخر هفته را با کمتر از 26000 دلار آغاز کرد، زیرا معامله گران همچنان به عواقب سرکوب ارزهای دیجیتال SEC واکنش نشان می‌دادند.

پس از خبر دی لیست کردن سولانا، کاردانو و ماتیک در رابینهود فشار نزولی به بازار کریپتو وارد شد که پس از آن قیمت بیت کوین به پایین ترین حد روزانه 25502 دلار سقوط کرد که یک روز پس از رسیدن قیمت به 26770 دلار رخ داد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: بایننس
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: بایننس

شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم روزانه هفت و 14 دوره‌ای به ترتیب 35 و 39 است و خط روند آن به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد کاهش بیشتر این شاخص نزدیک باشد.

شاخص MACD نیز همینطور است و احساسات نزولی را تقویت می‌کند.

علاوه بر این، میانگین متحرک 10 روزه (قرمز) تقاطع نزولی خود را در مقابل همتای 25 روزه (آبی) خود افزایش داده است و تاکید بیشتری بر احساس نزولی فعلی دارد.

در صورتی که گاوها زمین بازی را تسلیم خرس‌ها کنند و نتوانند از سطح قیمت 25.362 دلار حمایت کنند احتمال کاهش قیمت تا 23,900 دلار وجود دارد. برای برون رفت از شرایط فعلی نیز گاوها باید بتوانند قیمت را به کانال 27 هزار دلار بازگردانند.

نظر کارشناسان در مورد وضعیت بیت کوین و بازار کریپتو

آلت کوین شرپا (Altcoin Sherpa): تحلیلگر مشهور کریپتو در توییتر خود در مورد آلت کوین‌ها هشدار داد و گفت در صورت ادامه ریزش قیمت بیت کوین وضعیت آلت کوین‌ها می‌تواند بدتر هم بشود. وی در توییت دیگری نوشت:

بیتکوین در حال آزمایش مجدد سطح 25k، اگر نتوانست این سطح را حفظ کند، احتمالا باید به دنبال منطقه 23k بگردیم. با این اوصاف، زمانی که سطوح مهم از دست می‌روند حرکت نزولی معمولا بزرگتر از آن چیزی است که ما انتظار داریم. سقوط تا 20 الی 21 هزار دلار محتمل است.

تون ویز (Tone Vays): این تحلیلگر در توییتر خود خطاب به 291 هزار فالوور خود اعلام کرد در بازار فعلی هنوز بولیش مانده است (اعتقاد به اینکه هنوز در روند صعودی قرار داریم).

بنجامین کوون (Benjamin Cowen): این تحلیلگر مشهور در توییتر خود نوشت:

مطمئناً بازار کریپتو در 12 ماه آینده با مشکلاتی روبرو خواهد شد، اما باید شاهد افزایش سطح دارایی در چند سال آینده (یا زودتر) باشیم.

همه چیز احتمالا قبل از اینکه بهتر شود بدتر می‌شود.

تحلیلگر دیگری به نام کردیبل کریپتو (CrediBULL Crypto) خطاب به 341 هزار دنبال کننده خود در توییتر گفت:

مقاومت زیادی بالای سر ما وجود دارد که هیچ راهی برای ساخت ATH جدید در سال جاری وجود ندارد. «سطوح مقاومت» اصلی زمانی که کسی برای ‘مقاومت’ باقی نمانده است، به عنوان مقاومت عمل نمی‌کند.

به نظر می‌رسد تنها فشار فروش بالا از جانب معامله‌گران کوتاه‌مدت/ سودآوران است و این برای متوقف کردن یک حرکت تکانشی عمده در مسیر طولانی مدت کافی نیست. انتظار داشته باشید که ‘سطوح مقاومت عمده’ در بالا بسیار سریعتر از آنچه اکثر انتظار دارند ذوب شوند.

سخن پایانی

در شرایط فعلی بازار کریپتوکارنسی از همیشه بیشتر به وضعیت کلان و قانون‌گذاری وابستگی پیدا کرده است. شاید برای برون رفت از این شرایط SEC باید کوتاه بیاید شاید هم کسی میانجی گری کند و حتی شده برای مدتی جو بازار را از تنش خارج کند. در اقدامی جالب که توسط جامعه ارزهای دیجیتال در توییتر مورد تشویق قرار گرفت، سناتور آمریکایی سینتیا لومیس از تلاش‌های مداوم خود برای ایجاد یک چارچوب قانونی که افراد و شرکت ها را قادر می‌سازد دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده را خرید و فروش کنند اعلام کرد.

لومیس با همکاری سناتور کریستن گیلیبراند، روی یک تلاش دو حزبی اصلاح شده برای معرفی مقررات جامع برای ارزهای دیجیتال کار می‌کند. انتظار می‌رود این تلاش قانونی در اواخر سال جاری در کاپیتول هیل مورد توجه قرار گیرد و راه را برای یک چارچوب بسیار مورد نیاز در فضای دارایی دیجیتال که به سرعت در حال تکامل است هموار کند.

پرسش و پاسخ

  • پیش بینی قیمت بیت کوین امروز چیست؟

در حال حاضر وضعیت بیت کوین به وضعیت قانون گذاری بستگی دارد و پیش بینی دقیقی از آن نمی‌توان داشت.

  • ریزش قیمت بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

ریزش قیمت بیت کوین احتمالا تا 23 هزار دلار ادامه می‌یابد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.