تحلیل بیت کوین؛ تأثیر جنگ ایران و اسرائیل بر بازار ارز دیجیتال چیست؟

جنگ ایران و اسرائیل

قیمت بیت‌کوین (BTC) بیش از ۷ درصد کاهش یافته و داده‌های بازار فعلی نشان می‌دهند که این دارایی دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، در حال معامله با قیمت ۶۲,۶۴۹.۶۳ دلار است.

کاهش قیمت بیت‌کوین ادامه دارد

قیمت‌های رمزارزها از جمله بیت‌کوین و اتریوم (ETH) پس از اعلام نظامی اسرائیل مبنی بر حمله ایران به این کشور با پرتاب چندین پهپاد، به شدت کاهش یافته است.



قبل از اینکه خبر در معرض دید قرار گیرد، قیمت بیت‌کوین در حدود ۶۸,۰۰۰ دلار معامله می‌شد که به ۶۲,۰۰۰ دلار سقوط کرد. این امر به معنای ضرر عظیمی در حدود ۶,۰۰۰ دلار در عرض چند ساعت است. اتریوم نیز شاهد کاهش قیمت ۱۰ درصدی بوده و اکنون با قیمت ۲,۸۹۲.۹۷ دلار معامله می‌شود.

بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL) و سایر توکن‌ها شاهد کاهش قیمت دو رقمی در عرض چند ساعت بوده‌اند. به طور کلی، بازار رمزارزها بیش از ۸ درصد کاهش یافته و ارزش بازار رمزارزها به پایین‌ترین حد خود یعنی ۲.۳۸ تریلیون دلار رسیده است. با توجه به اینکه بازارهای مالی سنتی در روزهای شنبه تعطیل هستند، هنوز مشخص نیست که حمله به اسرائیل چه تأثیری بر دارایی‌های اصلی داشته باشد.

عوامل دیگر کاهش قیمت در بازار ارز دیجیتال

از یک طرف، بر این باور قوی هستیم که کاهش قیمت بیت‌کوین تحت تأثیر برخی عوامل به جز پرتاب پهپاد در اسرائیل است. این عوامل شامل انقضای آپشن‌ها در بازار، الگوهای نزولی تاریخی هاوینگ بیت‌کوین، عوامل کلان اقتصادی، و حتی ضعف نمودار تکنیکال می‌شود.

در حالی که این عوامل، کاهش قیمت بیت‌کوین را توضیح می‌دهند، این کشمکش موجب شده است که ماشه نزولی فعال شود که باعث کاهش قیمت آلت‌کوین‌ها شده است.

تشدید جنگ بین اسرائیل و ایران

در این هرج و مرج ژئوپلیتیکی، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که رسیدن پهپادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  به اسرائیل مدتی زمان خواهد برد.

شایان ذکر است که اسرائیلی‌ها پیش از این به کنسولگری ایران در سوریه حمله‌ای انجام داده بودند که منجر به کشته شدن هفت عضو سپاه پاسداران شد. پرتاب اخیر پهپاد توسط ایران، حمله‌ای تلافی‌جویانه علیه اسرائیل است.

به نظر می‌رسد اسرائیل برای حمله مستقیم از سوی ایران آماده است زیرا وزیر دفاع یوآو گالانت گفته است که کشور «به دقت یک حمله برنامه‌ریزی‌شده» علیه خود توسط ایران و متحدانش در منطقه را زیر نظر دارد.

هفته آینده تعیین خواهد کرد که تأثیر تشدید فعلی چه تأثیری بر قیمت بیت‌کوین و سایر دارایی‌ها خواهد داشت.

آیا ثبات به بازار ارز دیجیتال برمی‌گردد؟

در حال حاضر، به نظر می‌رسد بازار به ثبات رسیده است زیرا در ساعت گذشته هیچ روند صعودی یا نزولی مهمی وجود نداشته است. با این حال، امکان بازیابی قیمت در حال حاضر نامشخص به نظر می‌رسد زیرا تنش‌ها بین دو کشور همچنان در حال افزایش است.

علاوه بر این، در حالی که طمع برای رمزارزها بالا است، امروز شاهد کاهش آن بوده‌ و به پایین‌ترین نقطه خود در ماه گذشته رسیده است. همچنین، بر اساس CMC، نوسانات آپشن‌های بیت‌کوین امروز افزایش شدیدی داشته است. شاخص نوسانات از حدود ۶۹ به نزدیک ۷۸.۹ جهش یافته است.

شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع

در حالی که قیمت‌ها کاهش یافته است، چندین کاربر شبکه‌های اجتماعی رمزارز ابراز داشته‌اند که احتمال بازگشت قیمت وجود دارد و ممکن است سودهای بالاتری را شاهد باشیم.

اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال نسبت به نتیجه نهایی این رویدادها خوشبینی خود را ابراز داشته‌اند. به ویژه به دلیل نزدیک بودن به هاوینگ بیت‌کوین، که قرار است در چند روز آینده اتفاق بیفتد. و بر اساس روندهای قبلی، بیت‌کوین و باقی بازار رمزارزها شاهد رشد گاوی عظیمی بوده‌اند.

سوالات متداول

2 دیدگاه روشن تحلیل بیت کوین؛ تأثیر جنگ ایران و اسرائیل بر بازار ارز دیجیتال چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.