تحلیل بیت کوین؛ افزایش ریسک ریزش بازار (12 دی 1402)

تحلیل بیت کوین

پس از یک هفته روند صعودی، فعالیت قیمت بیت‌کوین کند شد زیرا در ۲۴ ساعت گذشته به طور جزئی کاهش یافت. این اتفاق در زمانی رخ داد که یکی از شاخص‌های کلیدی افزایش شدیدی را ثبت کرد، که نشان‌دهنده سقوط بیشتر قیمت در روزهای آینده است.

آیا قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط خواهد کرد؟

پادشاه رمزارزها با افزایش بیش از ۶۰٪ قیمت آن در هفت روز گذشته شروع خوبی در سال جدید داشت. اما این روند افزایشی اخیراً با کاهش قیمت به پایان رسیده است.



طبق گزارش CoinMarketCap، BTC در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۱۱٪ کاهش یافت. در زمان نگارش این مطلب، BTC با قیمت ۴۵,۱۶۱.۲۰ دلار و با ارزش بازاری بیش از ۸۸۴ میلیارد دلار معامله می‌شود.

موقعیت‌های لانگ BTC در حال حاضر خطرناک است

در همین حین، یکی از شاخص‌های کلیدی BTC افزایش‌های مداومی را ثبت کرده است. علی مارتینز، تحلیلگر محبوب ارز دیجیتال، اخیراً در یک توییت به این موضوع اشاره کرد که چگونه open interest بیت‌کوین در حال افزایش است.

با نزدیک شدن Open Interest بیت‌کوین به ۱۱.۵ میلیارد دلار، ممکن است بازار وارد محدوده شلوغی معاملات شود.

این افزایش در Open Interest، در حالی که نشان‌دهنده افزایش فعالیت معاملاتی BTC است، می‌تواند همچنین نشان‌دهنده نوسانات بازار باشد. موقعیت‌های لانگ BTC در حال حاضر خطراتی به همراه دارد، به‌ویژه اگر اجماع بازار به‌طور غیرمنتظره‌ای تغییر کند.

نمودار open interest بیت کوین در صرافی‌ها
نمودار open interest بیت کوین در صرافی‌ها

اگرچه افزایش open interest به نشانه فعالیت بیشتر معاملات در بیت‌کوین است، اما ممکن است نشان‌دهنده نوسان در بازار نیز باشد.

فشار فروش بر BTC در حال افزایش است

با بررسی داده‌های CryptoQuant، متوجه شدیم که فشار فروش بر BTC در حال افزایش است زیرا ذخایر آن در صرافی‌ها افزایش یافته.

شاخص قرمز aSORP بیت کوین به این معنی است که تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران در حال فروش دارایی‌های خود با سود هستند. در میانه یک بازار گاوی، این معمولاً نشان‌دهنده یک قله بازار است.

علاوه بر این، شاخص Net Unrealized Profit and Loss (NULP) بیت‌کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در مرحله “باور” قرار دارند که در آن حالت، سودهای بالای غیرمحقق را تجربه می‌کنند.

شاخص aSORP
شاخص aSORP

احساس مثبت پیرامون BTC هنوز بالا است

با این حال، نگاه داده‌های Santiment داستان متفاوتی را نشان می‌دهد. عرضه بیت‌کوین در صرافی‌ها همچنان در حال کاهش، در حالی که عرضه آن خارج از صرافی‌ها افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که فشار خرید بر روی بیت کوین بالا است. احساس مثبت پیرامون BTC نیز بالا بود، که اعتماد سرمایه‌گذاران به پادشاه رمزارزها را منعکس می‌کرد.

نمودار ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها. منبع: Santiment
نمودار ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها. منبع: Santiment

اندیکاتور‌های بازار چه می‌گویند

با نگاهی به نمودار روزانه BTC می‌بینیم که یک MACD یک کراس صعودی را نشان می‌دهد. شاخص قدرت نسبی بیت‌کوین (RSI) نیز حرکت صعودی خود را حفظ کرده، و احتمال افزایش قیمت در روزهای آینده را به همراه دارد. با این حال، یک سیگنال نزولی در اندیکاتور جریان پول چایکین (CMF) وجود دارد، زیرا در چند روز گذشته مسیری به سمت پایین داشته است.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

منبع: ambcrypto

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.