تحلیل بیت کوین؛ یک قدم تا ETF مانده (28 آذر 1402)

تحلیل بیت کوین

در پی اخبار تازه‌ای در مورد اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین احتمالی در ایالات متحده، بیت‌کوین در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) به بالای ۴۳,۰۰۰ دلار بازگشت.

هیجان ETF بیت‌کوین همچنان آرام است

پس از آغاز هفته در شرایطی نامعلوم، کندل ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) جفت ارز BTC/USD، بیش از ۵٪ بالاتر از کف روز بسته شد.



بعدها، خبرهایی رسید که مدیر دارایی بلک‌راک – که در میان متقاضیان برای راه‌اندازی اولین ETF اسپات بیت‌کوین در آمریکا است – سیاست خود در مورد بازخرید محصولات خود را تغییر داده و گزینه BTC را نیز شامل شده است.

درآخرین نامه‌نگاری میان S1 بلک‌راک با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرده است:

بازخرید نقدی برخی یا تمام سهام یک سهامدار در ازای بیت‌کوین پایه که به عنوان سهام بازخریدشده شناخته می‌شود، به طور کلی یک رویداد مالیاتی برای سهامدار نخواهد بود.

این سند همچنین قوانین جدیدی را بر تبادل سبدهای سهام به جای پول نقد در مقابل BTC اعمال می‌کند، که آخری به تایید نظارتی نیاز دارد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار است تا اوایل ژانویه ۲۰۲۴ تصمیمات نهایی خود را در مورد ETF اسپات آغاز کند، و ماه آینده به نقطه حساسی در تقویم بیت‌کوین‌داران تبدیل شده است.

تصویب ETF بیت کوین 99.9٪ اتفاق خواهد افتاد

معامله‌گر و سرمایه‌گذار باب لوکاس به آخرین تحولات در X (توییتر) اینطور واکنش نشان داد که:

سطح تعامل SEC و رفت و برگشت/تغییرات در ETF بیت‌کوین به ما می‌گوید که این توافق ۹۹.۹٪ انجام شده است.

SEC این هفته تصمیم نهایی خود را در مورد چندین ETF اتر به ماه مه (اردیبهشت) به تعویق انداخت.

معامله‌گر بیت‌کوین: دستیابی به ۵۰,۰۰۰ دلار پیش از ۲۰۲۴ ممکن است

با این حال، بیت‌کوین هم با بسته شدن کندل سالانه و هم با انتشار داده‌های مختلف اقتصاد کلان روبرو است، که می‌تواند به نوسانات فصل تعطیلات بیفزاید.

معامله‌گران همچنان خطوطی را هم بالاتر و هم پایین‌تر از قیمت نقدی رسم می‌کنند، با اینکه سفر به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار همچنان روی میز وجود دارد.

در یک به‌روزرسانی ویدیویی در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر)، Crypto Ed، خالق گروه معاملاتی CryptoTA، پیش‌بینی کرد که این اتفاق پیش از یک پیشرفت نهایی به بالا رخ می‌دهد، که احتمالاً BTC/USD را به ۵۰,۰۰۰ دلار پیش از پایان ۲۰۲۳ می‌رساند.

یک واگرایی در RSI روزانه

متیو هایلند، معامله‌گر و تحلیلگر محبوب، نیز به دلیل وجود یک واگرایی صعودی در شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت‌کوین در مقابل قیمت در تایم روزانه، نسبت به روند صعودی بیشتر خوش‌بین است.

نمودار قیمت بیت کوین و واگرایی در RSI
نمودار قیمت بیت کوین و واگرایی در RSI

“بیت‌کوین این واگرایی صعودی را در بسته شدن کندل روزانه قبلی تأیید کرد. “

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.