تحلیل بیت کوین؛ اصلاح قیمتی یا پایان روند صعودی؟ (۲۶ دی ۱۴۰۲)

تحلیل بیت کوین

بین 11 و 12 ژانویه، قیمت بیت کوین 15 درصد کاهش یافته است، معامله‌گران بررسی کرده‌اند که آیا پس از چندین تلاش ناموفق برای عبور از محدوده 47,900 دلار در هفته گذشته، روحیه سرمایه‌گذاران در حال منفی شدن است



پس، آیا این نخستین سیگنال از یک اصلاح بزرگ در راه ست، یا فقط یک نقطه توقف موقت قبل از رسیدن به قله‌های جدید؟

خلاصه تحلیل

  • بیت کوین از یک سطح مقاومت کلیدی ریجکت شد و از 11 ژانویه (21 تیر)، زمانی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبادله‌ای (ETF) تایید شدند، 15 درصد کاهش یافت.
  • نمودار ساعتی الگویی معمولی از قله را نشان می‌دهد.
  • شکستی از حمایت صعودی مشاهده شده است.

تحلیل قیمت بیت کوین

در 11 ژانویه، قیمت BTC به ناحیه مقاومت افقی بعدی و مهم خود رسید و به طور مختصر به 49,000 دلار صعود کرد. این منطقه به عنوان نقطه پایانی بالقوه یک روند صعودی از 21 نوامبر 2022 پیش‌بینی شده بود.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD

حالا که قیمت بیت کوین از نوامبر 2022 به میزان 215% ریکاوری شده است، این احتمالاً محتمل‌ترین نتیجه است. اگر این اولین روند صعودی در یک بازار گاوی بود، که بدون شک هست، حالا، بر اساس منطق عملکرد قیمت، ما باید شاهد اولین اصلاح بازار گاوی باشیم.

آیا روند صعودی به پایان رسیده است؟

تنها سوال اینجاست که آیا این روند صعودی از نوامبر 2022 به پایان رسیده است یا اینکه قیمت هنوز قدرت بیشتری برای ادامه صعود قبل از شروع این اصلاح مورد انتظار دارد.

نمودار روزانه RSI یک واگرایی خرسی را نشان می‌دهد، در حالی که RSI در روند نزولی است، قیمت از 11 دسامبر افزایش یافته است. این می‌تواند نشانه‌ای زودهنگام از ضعف و یک روند معکوس باشد.

با زوم به نمودار ساعتی، ما می‌بینیم که قیمت از 18 دسامبر به بالا در یک مسیر پنج موجی حرکت کرده است، اما با فعالیت قیمتی پرتلاطم و نامنظم. این همچنین نشان‌دهنده تضعیف شتاب است، و با شکست زیر مقاومت کانال صعودی، ما سیگنال دیگری از شروع یک روند نزولی داریم.

نمودار ساعتی قیمت BTC/USD
نمودار ساعتی قیمت BTC/USD

ریجکت شدن در 49,000 دلار قوی بود، و حالا بیت کوین به دنبال حمایت است. اما همانطور که وضعیت فعلی نشان می‌دهد، اصولاً ما انتظار حرکت بیشتر به سمت پایین در کوتاه‌مدت را داریم، که این موضوع فرضیه ما از شروع روند نزولی بزرگتر را تایید خواهد کرد.

منبع: CCN

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.