تحلیل بیت کوین؛ پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت BTC پس از تصویب ETF (10 دی 1402)

تحلیل بیت کوین

پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت بیت‌کوین پس از تصمیم جنجالی ETF متفاوت است، اما بسیاری از معامله‌گران بیت‌کوین انتظار یک کاهش پس از افزایش اولیه را دارند.

قیمت بیت کوین پس از ETF به ۳۶۰۰۰ دلار خواهد رسید

پس از عدم موفقیت در شکستن محدوده رنج دسامبر (آذر)، پیش از رویداد قانونی مهمی که در اوایل ماه جاری رخ خواهد داد، بیت‌کوین همچنان برای گاوها نگران‌کننده باقی ماند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

معامله‌گر محبوب کریپتو چیس در بخشی از تحلیل روزانه خود در X (توییتر) نوشت:

از نگاه تکنیکال، H4 در روند نزولی قرار دارد و به نظر من حدود ۴۰.۵ هزار دلار را می‌خواهد. با این حال، تصویب ETF قرار است ظرف یک یا دو هفته صورت گیرد.

کریپتو چیس، که پیش‌تر تصمیم به شورت بیت‌کوین در قیمت ۴۳,۰۰۰ دلار گرفته بود، پیش‌بینی کرد که در صورت تصمیم مثبت ETF، حداکثر افزایش قیمت به ۴۶,۰۰۰ دلار خواهد بود، با این حال در صورت رد محصول، کاهش سریع به ۳۶,۰۰۰ دلار رخ خواهد داد.



در ادامه موضوع، نظریه‌پرداز محبوب شبکه‌های اجتماعی وِیل‌پاندا نیز دیدگاه مشابهی داشت و امکان افزایش محدودی را در هنگام تصویب مشاهده کرد، با این حال یک اصلاح قیمتی در پی آن پیش‌بینی کرد. او به مشترکان X گفت:

تصویب ETF باعث افزایش قیمت تا حدود ۵۰ هزار دلار می‌شود، سپس بسته به اینکه چقدر زمان ببرد تا ETF‌ها راه‌اندازی شوند، فروش شروع می‌شود، شاید تا حدود ۴۰ هزار دلار پایین بیاید اگر یک ماه طول بکشد تا آنها راه‌اندازی شوند، نمی‌بینم که ما پایین‌تر از ۳۸ هزار دلار برویم.

“پس از آن فقط یک افزایش پایدار مانند یک بازار گاوی بیت‌کوین معمولی رخ می‌دهد که در آوریل-مه (اردیبهشت و خرداد) از ۷۰ هزار دلار عبور می‌کند با برخی از توقف‌ها در تابستان و سپس سال را در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دلار به پایان می‌رساند.”

ETF بیت‌کوین همچنان یک موضوع اختلاف‌برانگیز باقی ماند – آدام بک، مدیرعامل استارتاپ بلاک‌چین بلاک‌استریم، به طور مکرر استدلال می‌کند که این موضوع “در بازار لحاظ نشده است”.

بر اساس داده‌های منبع آماری کوین‌گلس در سطوح فعلی، BTC/USD تاکنون تقریباً ۶۰٪ در فصل چهارم و حدود ۱۶۰٪ در سال تا به امروز افزایش یافته است.

بازده ماهانه BTC/USD. منبع: کوین‌گلس
بازده ماهانه BTC/USD. منبع: کوین‌گلس

اتر در سال آینده “عملکرد بهتری” نسبت به بیت‌کوین خواهد داشت

با نگاهی دقیق‌تر به روندهای دفتر سفارش‌های تایم‌فریم‌های پایین تر، معامله‌گران دلیلی برای هیجان در پایان سال یافتند.

Skew و CredibleCrypto خاطرنشان کردند، نقدینگی Bid در صرافی آمریکایی کوین‌بیس به قیمت اسپات نزدیک‌تر شده است. هر دو فکر می‌کنند که این می‌تواند شرایط معاملاتی پرجنب‌وجوش‌تری را ایجاد کند.

دفتر سفارشات بیتکوین در صرافی کوین‌بیس
دفتر سفارشات بیتکوین در صرافی کوین‌بیس


در پایان سال، در همین حال، میشائیل ون ده پوپه، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت معاملاتی MN Trading، پیش‌بینی کرد که ۲۰۲۴ سال درخشش آلت‌کوین‌ها خواهد بود. او در ۳۱ دسامبر (۹ دی) به‌طور خلاصه گفت:

ارزش بازار کلی رمزارزها از ۱ تریلیون دلار به ۱.۶۲ تریلیون دلار افزایش یافت. رشد به سمت بالا عالی است اما به نظر می‌رسد که در حال رسیدن به یک سقف بالقوه است. سطوح حدود ۱.۸۵ تریلیون دلار یا ۲.۱۰ تریلیون دلار می‌تواند محدوده‌ای برای تثبیت باشد.

نمودار کل ارزش بازار ارز دیجیتال
نمودار کل ارزش بازار ارز دیجیتال

“بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ اتریوم در ۲۰۲۴ عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین خواهد داشت. از سواری لذت ببرید!”

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.