تحلیل بیت کوین امروز 27 خرداد 1402

تحلیل بیت کوین 27 خرداد؛

قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از روز 5 شنبه سیر صعودی قابل توجهی را آغاز کردند که اصلی‌ترین دلیل آن ثبت اسناد مربوط به صندوق‌ قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط صندوق بلک‌راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان با 9 تریلیون دلار دارایی بود.

روز 4 شنبه جلسه FOMC برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت ‏فدرال رزرو بالاخره افزایش نرخ بهره را به حالت تعلیق درآورد و برای اولین بار پس از 10 بار افزایش متوالی از مارس 2022، رشد نرخ بهره را متوقف کرد. واکنش اوالیه بازارهای مالی به این خبر مثبت بود. اما چند دقیقه بعد جروم پاول رییس فدرال رزرو در سخنرانی خود از اینکه احتمال دارد تا 2 سال از کاهش نرخ بهره خبری نباشد گفت و همین کافی بود تا بیت کوین ریزش کند و سطح حمایتی مهم خود را از دست بدهد تا بار دیگر شاهد به خاک و خون کشیده شدن بازار کریپتو باشیم.

قیمت بیت کوین برای اولین بار در سه ماه گذشته، پس از افت %4 به زیر 25,000 دلار سقوط کرد. اما خبر مربوط به بلک راک دوباره بازار کریپتو را وارد سیر صعودی کرد. در زمان نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین با 3.95 درصد رشد نسبت به روز گذشته به 26,616 دلار رسیده است.

سایر کوین‌های بزرگ بازار نیز رشد قابل توجهی را تجربه کردند. قیمت سولانا (SOL) 5.63 درصد، قیمت اتریوم (ETH) 4 درصد، قیمت ماتیک (MATIC) 0.618 درصد، قیمت کاردانو (ADA) 2.12 درصد، قیمت په په (PEPE) حدودا 4.26 درصد رشد را در 24 ساعت گذشته به ثبت رساندند.

وضعیت بازار 27 خرداد 1402
وضعیت بازار 27 خرداد 1402 منبع: Cryptorank.io

اگر قصد خرید ارز دیجیتال بیت کوین را دارید می‌توانید از صرافی بیت پین استفاده کنید که با پشتیبانی از کارمزدهای رقابتی و پایین، یکی از بهترین قیمت‌های خرید و فروش بیت کوین را ارائه می‌کند.

ورود به صرافی بیت پین

به گزارش CNBC فدرال رزرو انتظار دارد نرخ بهره را تا پایان سال 2023، دوبار افزایش دهد و میانگین انتظارات آن این است که نرخ بهره تا پایان سال %5.6 باشد. با فرض اینکه کمیته با افزایش یک چهارم حرکت کند، این به معنای دو افزایش دیگر در چهار جلسه باقیمانده در سال جاری خواهد بود.

اعضای فدرال رزرو همچنین برای سال های آینده، پیش بینی می‌کنند که نرخ بهره %4.6 در سال 2024 و %3.4 در سال 2025 خواهد بود. (این در مقایسه با پیش‌بینی‌های %4.3 و %3.1 در ماه مارس، زمانی که خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی آخرین بار به‌روزرسانی شد، بیشتر است.)

پیش‌بینی‌ها برای آینده حاکی از آن است که در صورتی که پیش‌بینی‌های امروزی درست باشد، FED در سال 2024 نرخ بهره را نزدیک به یک درصد کامل کاهش خواهد داد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین روز چهارشنبه به زیر سطح حمایت کلیدی خود در 25250 دلار سقوط کرد و به 24,800 دلار رسید که نشان دهنده فروش تهاجمی خرس‌ها بود. اما اخبار مثبت از اقتصاد کلان مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا امیدواری گاوها را افزایش داد تا با قدرت بیشتری به جنگ خرس‌ها بروند.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: tradingview
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: tradingview

گاوها در 15 ژوئن توانستند قیمت را به بالای 25250 دلار برسانند و سپس با شروع یک جهش معنادار بر مانع میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 26320 دلار غلبه کردند و مسیر صعودی خود را تا لحظه نوشتن این مطلب ادامه دادند. به نظر می‌رسد تا رسیدن قیمت بیت کوین (BTC) به میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) 27210 دلار (خط بالای کانال نزولی که در تصویر بالا نشان داده شده) مانع آنچنانی پیش رو نباشد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت بیتکوین را به خط پایینی کانال (خط حمایت) سقوط بدهند. انتظار می‌رود گاوها با تمام توان از این سطح دفاع کنند زیرا از دست دادن این سطح ممکن است مسیر سقوط به سطح بحرانی روانی 20000 دلار را هموار کند.

بهترین قیمت بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال ایران

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.