تحلیل بیت کوین؛ علت ریزش قیمت BTC چیست؟ (۱۵ فروردین ۱۴۰۳)

تحلیل بیت کوین

قیمت بیت کوین بیش از 17 درصد پیش از هاوینگ بیت کوین، رویدادی که انتظار زیادی برای آن می‌رفت، کاهش یافته است.



کارشناسان دلایل مختلفی برای این کاهش از جمله کاهش قیمت تاریخی پیش از هاوینگ، بازنگری در انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و داده‌های آن‌چین ارائه کرده‌اند. تحلیلگر برجسته، مارکوس تیلن، باور دارد داده‌های هفته آینده برای بازارها از هاوینگ بیت کوین مهم‌تر است.

آیا اصلاح قیمت بیت کوین هفته آینده ادامه خواهد یافت؟

مارکوس تیلن، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی کریپتو 10x Research، در گزارش جدیدی یک رویداد کلیدی در هفته آینده را که تأثیر هاوینگ بیت کوین را تحت الشعاع قرار می‌دهد، فاش ساخت.

بازگشت‌های کریپتو معمولاً توسط دو عامل مهم تعریف می‌شوند – چرخه و اقتصاد کلان. بیت کوین یک چرخه چهارساله دارد و عوامل کلان قطعاً بر جهت‌گیری قیمت BTC تأثیر گذاشته‌اند.

در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱)، زمانی که مارکوس تیلن در ارائه‌دهنده خدمات کریپتو ماتریکسپورت بود، پیش‌بینی کرد که کف قیمت بیت کوین خواهد بود و پیش‌بینی قیمت بیت کوین را ۶۳,۰۰۰ دلار در مارس پیش از هاوینگ بیت کوین اعلام کرد. مدل‌های آنها کاهش شدید در تورم CPI را پیش‌بینی کردند که باعث رالی عظیمی در بیت کوین و سهام فناوری می‌شد. مارکوس تیلن می‌گوید:

«گرچه تغییرات در رشد، تورم و سیاست‌های بانک مرکزی در دوازده ماه گذشته تأثیری بر قیمت‌های کریپتو بیت کوین نداشته‌اند، اما اکنون این عوامل کلان ممکن است دوباره مهم‌ترین باشند.»

براساس گزارش CoinGape، معامله‌گران پس از شاخص تولید ISM که قوی‌تر از حد انتظار بود، در برخی پیش‌بینی‌ها تجدید نظر کردند، با این انتظار که فدرال رزرو در ژوئن سیاست‌های پولی را آسان‌تر خواهد کرد.

نمودار قیمت بیت کوین و ریزش قیمت بعد از انتشار ISM
نمودار قیمت بیت کوین و ریزش قیمت بعد از انتشار ISM

شاخص دلار آمریکا (DXY) به دلیل داده‌های شاخص تولید ISM بالاتر از 105 رسید، بالاترین سطح از اواسط فوریه. علاوه بر این، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نیز به ۴.۳۸۹٪ افزایش یافت، بالاترین سطح از نوامبر، و بیت کوین در جهت مخالف DXY و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله حرکت می‌کند. بنابراین، عوامل کلان اکنون برای پیش‌بینی جهت قیمت بیت کوین حیاتی شده‌اند.

داده‌های CPI هفته آینده حیاتی است

اداره آمار کار آمریکا قرار است داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای مارس را منتشر کند که تیلن معتقد است از هاوینگ بیت کوین مهم‌تر است. CPI در فوریه ۳.۲٪ نسبت به سال قبل افزایش یافت، پس از افزایش ۳.۱٪ در ژانویه و اندکی بیشتر از اجماع بازار که ۳.۱٪ بود. انتشار داده‌های CPI روز چهارشنبه آینده، ۱۰ آوریل، حیاتی است زیرا داده‌های PCE و PPI اخیراً نیز بالاتر آمده‌اند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

Reasearch10x پیش‌بینی می‌کند که قیمت BTC به دلیل کمبود حجم معاملات به ۶۲,۰۰۰ دلار و قیمت ETH به ۳,۱۰۰ دلار برگردد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

معامله‌گران باید به سطوح مهم برای بیت کوین در ۶۸,۳۳۰ دلار و اتریوم در ۳,۴۶۰ دلار توجه داشته باشند. علاوه بر این، بیت کوین یک گپ CME برای بستن نزدیک ۶۳,۵۰۰ دلار برای دفتر سفارشات خرسی دارد.

منبع: Coingape

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.