تحلیل بیت کوین؛ آینده قیمت BTC چیست؟ (۲۱ فروردین ۱۴۰۳)

تحلیل بیت کوین

بیت‌کوین زمانی که قیمت از ۷۲,۶۰۰ دلار در روز دوشنبه ریجکت شد نتوانست دوباره یک رکورد جدید را ثبت کند. این امر باعث یک کاهش ۴.۵ درصدی شد.



آیا قیمت بیشتر کاهش خواهد یافت، یا اینکه بیت‌کوین آماده است تا تلاش بعدی خود برای ثبت یک رکورد جدید را آغاز کند؟

خروج شدید ETF در روز دوشنبه بر قیمت بیت کوین تاثیر گذاشت

شاید بیت‌کوین نیاز داشت تا برای حمله بعدی خود به ۷۳,۸۰۰ دلار، نفسی تازه کند، یا شاید به خاطر روز قرمز شدید برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در روز دوشنبه بود که شاهد خروج بزرگی از صندوق ETF گری‌اسکیل (GBTC) به میزان ۳۰۳ میلیون دلار بودیم، که بلک‌راک (IBIT) نتوانست این مقدار را جبران کند. خروج خالص در آن روز ۲۲۳ میلیون دلار بود.

قیمت BTC برای تایید بالای پرچم گاوی بازگشت

در کوتاه مدت، در تایم‌فریم ۴ ساعته، آنچه بر قیمت BTC اتفاق افتاده است، کاملاً واضح به نظر می‌رسد. رد شدن از مقاومت در ۷۲,۶۰۰ دلار، یک اتفاق منطقی بود و قیمت تمام راه را برگشت تا بالای مثلث شکست را تایید کند.

نمودار ۴ساعته قیمت BTC/USD
نمودار ۴ساعته قیمت BTC/USD

حمایت اصلی ۶۹,۰۰۰ دلار در داخل مثلث منتظر بود، اما نیازی به آن نبود چرا که خط روند بالایی مثلث قیمت را نگه داشت. حالا باید دید آیا قیمت $BTC شاهد حرکت قیمتی جانبی برای مدتی خواهد بود، تا به شاخص‌های تکانه‌ای استوکاستیک RSI کوتاه مدت فرصت داده شود تا دوباره تنظیم شوند.

کندل‌های هفتگی نشان‌دهنده کشمکش بین گاوها و خرس‌ها است

تایم‌فریم بزرگتر هفتگی، داستانی را از طریق کندل‌ها روایت می‌کند. کندل قرمزی که رکورد جدیدی را ثبت کرد، نشان‌دهنده نبرد سلطنتی بین گاوها و خرس‌ها بود، و در بی‌قراری پایان یافت. کندل بعدی کنترل را از خرس‌ها گرفت چرا که کندل چکشی بولیش بود. شدو طولانی پایین نشان می‌دهد که قیمت تا چه حد سریع توسط گاوها خریداری شد.

نمودار هفتگی قیمت BTC/USD
نمودار هفتگی قیمت BTC/USD

کندل بعدی، کندل سبز اینگولفینگ بود، که مسیر را برای گاوها ادامه داد، و سپس هفته گذشته کندل hanging man ثبت شد. این امکان را به خرس‌ها می‌دهد تا شاید بتوانند کنترل را دوباره به دست بگیرند چرا که معمولاً این کندل نشان‌دهنده واژگونی است.

بنابراین، بسیاری از چیزها به عملکرد قیمت در این هفته بستگی دارد. بسته شدن قیمت بالای کندل hanging man می‌تواند آن را بی‌اثر کند، و احتمالاً نشان‌دهنده یک شکست به سمت بالا از فاز تثبیت فعلی باشد.

از آنچه که با استوکاستیک RSI در هفتگی رخ می‌دهد نیز می‌توان بسیار چیزها استنباط کرد. در حال حاضر به نظر می‌رسد خطوط سیگنال در حال صاف شدن هستند، که می‌تواند نشانه‌ای باشد که آنها قصد دارند دوباره به سمت بالا برگردند. اگر این اتفاق بیفتد، نتیجه ادامه احتمالی روند بولیش می‌تواند باشد.

منبع: Cryptodaily

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.