تحلیل بیت کوین؛ چرا قیمت BTC بالا رفت؟ (۲۰ فروردین ۱۴۰۳)

تحلیل بیت کوین

قیمت اخیر بیت کوین، توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده است زیرا پس از یک کاهش شدید در هفته گذشته، قیمت فراتر از سطح ۷۱ هزار دلار افزایش یافته است. خریداران پس از آنکه قیمت به پایین‌ترین سطح ۶۵ هزار دلار رسید، موقعیت‌های خود را به شدت تسویه کردند.



با این حال، همانطور که احساسات فروکش کرد و قیمت BTC نزدیک به سطوح حمایتی انباشت شد، اکنون یک جهش قدرتمند به سمت بالای ۷۲ هزار دلار را آغاز کرده است.

علت افزایش قیمت بین کوین چیست؟

فقط سه روز پیش، قیمت بیت کوین حدود عدد ۶۵.۵ هزار دلار در نوسان بود، که بحث‌هایی درباره پایان دوره اصلاح قیمت آن را آغاز کرد. با این حال، این سطح قیمت توجه خریداران را به خود جلب کرد، که منجر به انباشت عظیمی شد. طبق گزارش CryptoQuant، جرقه اولیه این بازیابی از محقق شدن سودهای عظیم، به میزان ۲.۷ میلیارد دلار، ناشی شد.

در همان زمان که مردم سود می‌کردند، فشار کمتری برای فروش وجود داشت، که واقعا به ثبات قیمت بیت کوین کمک کرد. این اتفاق افتاد زیرا افرادی که بیت کوین را فقط برای مدت کوتاهی داشتند، زمانی که قیمت آن پایین آمد، دیگر آن را با ضرر نفروختند. آنها تصمیم گرفتند به جای فروش، صبر کنند، که این امر از سقوط بیشتر قیمت جلوگیری کرد و اجازه داد بازار ثابت شود.

نمودار سود تحقق یافته هولدرهای نهنگ‌ در کوتاه مدت
نمودار سود تحقق یافته هولدرهای نهنگ‌ در کوتاه مدت

دلیل مهم دیگری برای بازگشت بیت کوین به مسیر درست، چاپ ارز جدید USDT (تتر) است. ارتباط روشنی بین ارزش USDT و قیمت بیت کوین وجود دارد. وقتی USDT بیشتری به بازار عرضه می‌شود، به این معنا است که پول بیشتری برای خرید چیزها وجود دارد، که معمولا قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد.

پرش نجومی لیکوئیدی در بیت کوین

علاوه بر این، اکوسیستم بیت کوین با ذخایری که به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده‌اند، شاهد ورودی‌های قابل توجه به آدرس‌های انباشت بوده است. این روند، اعتماد رو به رشدی را در میان دارندگان و سرمایه‌گذاران بلندمدت نشان می‌دهد، که دارایی‌های خود را به کیف پول‌هایی منتقل می‌کنند که برای انباشت و نگهداری بیت کوین شناخته شده‌اند، تا اینکه در معاملات مکرر شرکت کنند. این رفتار، چشم‌انداز خوشبینانه‌ای را نسبت به ارزش بلندمدت بیت کوین پیشنهاد می‌دهد و به حرکت مثبت بیشتر کمک می‌کند. در طول ۴ ساعت گذشته، قیمت BTC شاهد تقریبا ۲۹ میلیون دلار لیکوئید بود، که از این میان فروشندگان ۲۸ میلیون دلار قراردادهای BTC را فروختند.

نمودار جریان ورودی آدرس‌های انباشت
نمودار جریان ورودی آدرس‌های انباشت

در نهایت، تغییری در رفتار سرمایه‌گذاران بلندمدت، به ویژه در الگوهای توزیع آنها، مشاهده شده است. ضعف قابل توجهی در عرضه وجود دارد، به این معنی که دارندگان بلندمدت بیت کوین خود را با سرعت کمتری نسبت به قبل می‌فروشند. این تغییر حیاتی است زیرا مقدار بیت کوین موجود در بازار را کاهش می‌دهد، کمبودی ایجاد می‌کند که می‌تواند قیمت‌ها را بالا ببرد.

هاوینگ بیت کوین می‌تواند تاثیری در قیمت‌ها نداشته باشد

چندین تحلیلگر بر این باورند که رویداد هاوینگ بعدی ممکن است تأثیر زیادی بر قیمت BTC نداشته باشد. براساس بینش‌ها، جریان ورودی پول به صندوق‌های قابل معامله بورس بیت کوین (ETF) انتظار می‌رود که پیش از رویداد هاوینگ بیت کوین در اواخر این ماه، بالاتر بماند.

هاوینگ بیت کوین، رویداد مهمی که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، پیش‌بینی می‌شود که در تاریخ ۲۰ آوریل رخ دهد. طبق گزارش Santiment حجم معاملات روزانه هفت ETF برتر به ۳.۱۹ میلیارد دلار رسیده است.

شرکت همچنین در مورد احتمال کاهش حجم معاملات هم در ETF و هم در آن‌چین پس از رویداد، پیش‌بینی کرد. علاوه بر این، لوکاس کیلی از Yield App پیشنهاد کرد که خرید بیت کوین از طریق ETF‌ها ممکن است شانس نوسانات قابل توجه پس از هاوینگ را کاهش دهد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ساعات اخیر از تشکیل مثلث متقارن به بالا شکسته است، که نشان‌دهنده مومنتوم خرید قوی از سوی خریداران است. خریداران از سطح ۷۲ هزار دلار فراتر رفته‌اند، با هدف آزمایش دوباره ATH خود در این هفته. همانطور که در حال نوشتن هستیم، قیمت BTC به ۷۲,۲۶۷ دلار می‌رسد، با افزایش بیش از ۴.۵ درصد در ۲۴ ساعت گذشته.

نمودار ۴ ساعته قیمت BTC/USD
نمودار ۴ ساعته قیمت BTC/USD

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) به طور پایدار در حال افزایش است، اکنون در ۶۹,۱۶۷ دلار قرار دارد و یک شاخص قدرت نسبی (RSI) مثبت، برتری برای گاوها را نشان می‌دهد. یک شکست قاطع بالاتر از ATH ۷۴ هزار دلار، قیمت را به ۸۰,۰۰۰ دلار خواهد فرستاد.

با این حال، اگر قیمت از خط روند نزولی مثلث کاهش یابد و زیر EMA ۲۰ روزه بیفتد، می‌تواند به معنای یک تثبیت گسترده درون مثلث باشد، که نشانه‌ای از تغییر مومنتوم به سمت خرس‌ها است. شکست زیر مثلث ممکن است منجر به کاهش به ۶۱,۰۰۰ دلار شود، و در نتیجه به سطح بازگشت فیبوناچی ۶۱.۸ درصد در ۵۹,۰۰۰ دلار.

منبع: BlockchainReporter

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.