تحلیل بیت کوین؛ علت افزایش قیمت BTC چیست؟ (۱۰ بهمن ۱۴۰۲)

تحلیل بیت کوین

بیت کوین تنها چند روز پس از بازیابی سریع از زیر ۴۰,۰۰۰ دلار به ۴۲,۰۰۰ دلار، اکنون مجدداً بالای ۴۳,۰۰۰ دلار قرار گرفته است.



این تغییر روند به اعتقاد بسیاری به دلیل تعدادی از تحولات اخیر است که چهره‌ای خوشبینانه برای ارز پرچم‌دار کریپتو به وجود آورده‌اند.

تأثیر گری‌اسکیل در حال کاهش است

تحلیلگر بلومبرگ، جیمز سیفارت، به تازگی برجسته کرده است که چگونه ETF بیت کوین اسپات بلک‌راک، IBIT، در روز دوازدهم معاملات، از نظر حجم معاملات با GBTC گری‌اسکیل رقابت کرده است. این مورد نزدیک‌ترین حالتی بود که IBIT یا هر ETF بیت کوین اسپات دیگری به GBTC، که “تاج سیالیت” را در اختیار دارد، نزدیک شده بود.

این موضوع به عنوان یک توسعه مثبت برای قیمت بیت کوین تلقی می‌شود، چرا که حجم معاملات IBIT، که بیشتر به شکل ورودی‌ها است، قادر است حجم GBTC، که عمدتاً خروجی‌ها بوده است، را تحت فشار قرار دهد. خروجی‌های ثبت شده توسط GBTC پس از تبدیل آن به ETF بیت کوین اسپات، بخشی از دلیل سقوط قیمت BTC به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار بوده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران GBTC در حال کاهش فعالیت‌های خود برای گرفتن سود هستند که پیش از این صندوق را تحت فشار قرار داده بود، چرا که اکنون شاهد کاهش خروجی‌ها برای پنجمین روز متوالی هستند. تحقیقات BitMEX در یک پست X فاش کرد که GBTC در تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) شاهد خروج ۱۹۲ میلیون دلاری بوده است.

جریانات نقدینگی ETF بیت کوین
جریانات نقدینگی ETF بیت کوین

این عدد همچنین کمترین خروجی روزانه GBTC تا به حال و اولین باری بود که خروجی روزانه آن کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار ثبت شده است. این روند اخیر کاهش خروجی‌ها به طور واضح نوعی آرامش را به بازار بیت کوین بخشیده است، زیرا فشار فروش گری‌اسکیل کاهش یافته است.

خریداران همچنان پا برجا هستند

موجودی بیت کوین نهنگ‌ها
موجودی بیت کوین نهنگ‌ها

در همین حال، گاوهای بیت کوین نیز به اطمینان از اینکه بیت کوین برای مدت طولانی در پایین نماند، کمک کردند. داده‌ها از IntoTheBlock نشان داد که نهنگ‌های بیت کوین از ابتدای این سال، موجودی BTC خود را ۷۶,۰۰۰ بیت کوین افزایش داده‌اند. این نشان می‌دهد که حتی زمانی که گری‌اسکیل همچنان در حال خالی کردن سهام BTC خود بود، تقاضای منطقی برای بیت کوین وجود داشت.

عوامل دیگر پشت روند بازیابی بیت کوین

اخیراً NewsBTC گزارش داده است که چگونه عوامل کلان اقتصادی مانند آخرین داده‌های تورم و بدهی‌های آمریکا که در بالاترین سطح همیشگی قرار دارند، به بازیابی بیت کوین به ۴۲,۰۰۰ دلار کمک کرده‌اند. این عوامل همچنان در حرکت فعلی بیت کوین، که آن را به بالای ۴۳,۰۰۰ دلار رسانده، نقش دارند.

علاوه بر این، جلسه کمیته بازار باز فدرال (FOMC) برای تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ ژانویه برنامه‌ریزی شده است و ابزار CME FedWatch پیش‌بینی می‌کند که ۹۷.۹ درصد شانس وجود دارد که نرخ‌های بهره تغییر نکنند. ثابت ماندن نرخ‌ها به جای افزایش، برای بازار خوب است.

پیش‌بینی تغییرات نرخ بهره
پیش‌بینی تغییرات نرخ بهره

این همچنین توضیح معقولی برای افزایش اخیر در قیمت بیت کوین ارائه می‌دهد، زیرا سرمایه‌گذاران در حال حاضر خود را برای نتیجه احتمالی جلسه فدرال‌ها موقعیت‌دهی کرده‌اند. یک رویداد دیگر که این سرمایه‌گذاران خود را برای آن آماده می‌کنند، نصف شدن (Halving) بیت کوین است.

عرضه بیت کوین در صرافی‌ها کاهش یافته

نمودار عرضه بیت کوین صرافی‌ها
نمودار عرضه بیت کوین و اتریوم صرافی‌ها

پلتفرم اطلاعات بازار Santiment اخیراً فاش کرده است که عرضه بیت کوین در صرافی‌ها همچنان در حال کاهش است، با اینکه دارندگان BTC توکن‌های خود را به کیف پول سرد منتقل می‌کنند. این حرکت ممکن است به خوبی در انتظار سودهای احتمالی باشد که انتظار می‌رود بیت کوین پس از وقوع رویداد نصف شدن (Halving) به دست آورد.

منبع: NewsBTC

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.