تحلیل بیت کوین؛ قدم بعدی BTC چیست؟ قیمت از 40,000 دلار هم عبور کرد (13 آذر)

بیت کوین

در یک غافلگیری برای جامعه ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین (BTC) با عبور از مرز بسیار مورد انتظار 40,000 دلار و حجم معاملات قوی، رشد چشمگیری داشته است.



در زمان نگارش مقاله، BTC با افزایش 3.46٪ به قیمت 40,726 دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن به 796 میلیارد دلار و حجم معاملات نزدیک 18.9 میلیارد دلار رسید.

FOMO خرید در بیت کوین

این اولین بار است که قیمت بیت کوین از ماه مه 2022 (اردیبهشت 1401) یا در طی 18 ماه گذشته، از سطح 40,000 دلار عبور می‌کند. بازار ارز دیجیتال اکنون به دقت در حال بررسی تأثیر از ترس از دست دادن (FOMO) و ترس، بی‌ثباتی و شک (FUD) در مورد تاریخ‌های پیش‌بینی‌شده برای صندوق‌های معاملاتی بورس (ETF) است. تحلیلگران گمان می‌کنند که تحولات ETF بیت کوین بر مسیر حرکت به سمت 50,000 دلار تأثیر خواهد گذاشت.

کاهش‌های بالقوه نرخ بهره در سال آینده

با نشانه‌هایی از کاهش تورم، سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیده‌اند که فدرال رزرو سلسله افزایش‌های نرخ بهره خود را به پایان رسانده است. توجه‌ها اکنون به گمانه‌زنی در مورد کاهش‌های بالقوه نرخ بهره در سال آینده معطوف شده، که زمینه‌ای مطلوب برای رشد در بازارهای جهانی فراهم می‌کند.

خوش‌بینی‌ها در مورد تأیید ETF ادامه دارد

هم‌زمان، صنعت دارایی‌های دیجیتال به دنبال تحولات مرتبط با درخواست‌های ارائه‌شده توسط بازیگران عمده‌ای مانند بلک‌راک (BlackRock Inc) برای معرفی اولین صندوق‌های معاملاتی بورس بیت کوین (ETF) در آمریکا است. بلومبرگ اینتلیجنس پیش‌بینی می‌کند که یک گروه از این صندوق‌ها احتمالاً تا ژانویه از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجوز دریافت خواهند کرد. نتیجه این درخواست‌ها تأثیر قابل توجهی بر بازار دارایی‌های دیجیتال خواهد داشت.

تونی سایکامور (Tony Sycamore)، تحلیلگر بازار در شرکت IG Australia Pty، در یک یادداشت نوشت:

بیت کوین همچنان تحت حمایت خوش‌بینی‌ها در مورد تأیید SEC برای یک ETF و کاهش نرخ‌های بهره فدرال در سال 2024 قرار دارد.

آبا روند صعودی بیت کوین ادامه دارد؟

بر اساس نمودار تکنیکال، مقاومت بعدی که باید برای بیت کوین در نظر گرفته شود، 42,330 دلار است. در تحلیل اخیر ارائه‌شده توسط CrediBULL Crypto، مشاهده می‌کنیم که علی‌رغم حرکت صعودی قیمت‌ها، حجم اپن اینترست(OI) نسبتاً پایین باقی مانده است. این تحلیل نشان می‌دهد که موارد تاریخی کاهش در OI به حداکثر کاهش 2,000 دلاری قبل از رسیدن به یک سطح پایه منجر شده‌اند، که نشان‌دهنده یک کف احتمالی است.

نمودار 1 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: توییتر CrediBULL Crypto
نمودار 1 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: توییتر CrediBULL Crypto

در حالی که قیمت معاملاتی فعلی در حدود 40500 دلار است، درصورت بازگشت قیمت به زیر 39500 دلار ایده روند صعودی را لغو می‌کند. علی‌رغم اینکه برخی، انتظار دارند که قیمت بیت کوین به 30000 دلار بازگردد، این تحلیلگر در مورد حرکت‌های کاهشی به 35000 دلار و پایین‌تر ابراز تردید می‌کند و آنها را بعید می‌داند.

با اشاره به بیانیه قبلی، CrediBULL Crypto تأکید می‌کند که انتظار می‌رود هنگامی که مناطق بالای 40000 دلار نقض شوند، هیچ عقب‌نشینی اصلی رخ ندهد و این موضع را با اطمینان حفظ می‌کند. برخی از تحلیلگران بازار نیز انتظار دارند که قیمت BTC قبل از هاوینگ بعدی در آوریل (اردیبهشت) 2024 به 60,000 دلار برسد.

منبع: Coingape

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.