واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال 5 ارز دیجیتال با پتانسیل رشد زیاد

واچ لیست

بازار صعودی ارز دیجیتال پر از فرصت‌هایی است که بتوان از آن سودهای ارزشمندی دریافت کرد، اما باید مراقب بود که سرمایه‌گذاری یا ترید با ما بر اساس فومو نباشد و در سقف‌های قیمتی رخ ندهد. رعایت قوانین مدیریت ریسک مانند قرار دادن حد ضرر و خرید پله‌ای بسیار حائز اهمیت است. ما نیز در توکن‌باز با انتشار واچ‌لیست هفتگی و تحلیل‌های تکنیکال و همچنین بررسی اختصاصی توکن‌های مختلف به بینش معاملاتی شما کمک می‌کنیم.



1- تحلیل بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین طی روز‌های اخیر روند صعودی خود را حفظ کرده و دیروز به بالاترین سطح خود طی چند ماه اخیر یعنی ۳۹ هزار دلار رسید. مشهود است که فاز انباشت سرمایه در حال وقوع است که می‌تواند مدت زمان طولانی‌ای را در بر بگیرد. برداشت بسیاری از فعالان این حوزه این است که قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار خواهد رسید. البته دو سناریو در این خصوص وجود دارد: یکی اینکه قبل از رسیدن به ۴۰ هزار دلار، قیمت به شدت کاهش یابد و دیگر اینکه بدون مکث در مقاومت ۴۰ هزار دلاری، قیمت افزایش بیشتری داشته باشد. توضیح این موضوع بدین صورت است که هرچه انتظار برای رسیدن به قیمت خاصی بالاتر برود، معمولا رفتار بازار برخلاف آن عمل می‌کند. بنابراین انتظار ۴۰ هزار دلاری می‌تواند منجر به واکنش غافلگیرکننده‌ای در بازار شود. اینک بیت کوین در حال افزایش سطوح حمایتی خود است. در حال حاضر نزدیک‌ترین حمایت ۳۷۵۰۰ دلار و پس از آن ۳۷ هزار دلار می‌باشد. اگر غافلگیری پیش‌بینی شده رخ ندهد، مهم‌ترین مقاومت بعدی BTC ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت (BTC/USD)
نمودار روزانه قیمت (BTC/USD)

2- تحلیل سولانا (SOL)

سولانا علی‌رغم نشان دادن الگوهای پین بار و اینگولفینگ چندین بار در این محدوده که نشانه‌ای از احتمال ریزش بود، توانسته الگوی مثلث صعودی را بشکند و قیمت خود را در بالای مقاومت ۶۰ دلاری تثبیت کند. این امر می‌تواند با انباشت بیشتر، قیمت را حداقل تا ۷۰ دلار افزایش دهد. همچنین اگر از ۷۰ دلار هم عبور کند، راه برای شاهد بودن قیمت‌های بالاتر نیز هموارتر خواهد شد. از سوی دیگر در صورت نزول قیمت SOL به هر دلیل، اولین حمایت عمده در ۵۰ دلار اتفاق خواهد افتاد.

نمودار روزانه قیمت (SOL/USD)
نمودار روزانه قیمت (SOL/USD)

3- تحلیل دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در حال حاضر درون یک کانال صعودی با شیب تند قرار گرفته است. این ارز دیجیتال مقاومت 0.0823 دلار را شکسته و در حال نزدیک شدن به سقف کانال در 0.0859 دلار است. چنانچه دوج کوین بتواند از سقف این کانال عبور کند، راه برای رسیدن به مقاومت بعدی یعنی 0.0880 دلار باز خواهد شد. عبور از این مقاومت نیز نشانه‌ای از ادامه روند صعودی تا 0.0942 دلار تلقی می‌شود. از سوی دیگر، در صورت عدم توانایی خریداران برای شکستن مقاومت‌های پیشِ رو، انتظار می‌رود ابتدا قیمت DOGE تا 0.0824 دلار و سپس تا 0.0800 دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه قیمت (DOGE/USD)
نمودار روزانه قیمت (DOGE/USD)

4- تحلیل پالیگان (MATIC)

پالیگان پس از ناکامی در شکستن مقاومت روانی یک دلار، با یک پول‌بک سالم به محدوده 0.75 دلار بازگشت و الگوی دو کف ساخت. این ارز دیجیتال هم‌اکنون در حال تکمیل الگوی پرچم صعودی با مومنتوم بالایی است که می‌تواند به عبور از مقاومت یک دلار کمک کند. شکستن این مقاومت راه را برای رسیدن به 1.20 دلار هموار خواهد کرد. اما اگر MATIC یک‌بار دیگر نتواند از این محدوده عبور کند، انتظار می‌رود قیمت آن تا 0.90 دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه قیمت (MATIC/USD)
نمودار روزانه قیمت (MATIC/USD)

5- تحلیل ثورچین (RUNE)

رون توکن بومی ثورچین طی کمتر از دو ماه رشدی بیش از چهار برابری را تجربه کرده و از 1.5 دلار به 6.5 دلار رسیده است. با توجه به قدرت روند صعودی، احتمال زیادی وجود دارد تا حداقل 8 دلار و سپس 12 دلار افزایش یابد. این جهش قیمت پس از بیش از یک سال رکود و نزول اتفاق افتاده و نشان‌دهنده پایان دوران رکود بازار ارزهای دیجیتال است.

این روند قدرتمند صعودی می‌تواند مسیر را برای ثبت رکوردهای جدید هموار کند. اما در صورت بروز هر گونه ریزشی، بعید به نظر می‌رسد قیمت RUNE از مرز 4 دلار پایین‌تر بیاید.

نمودار روزانه قیمت (RUNE/USD)
نمودار روزانه قیمت (RUNE/USD)

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.