تحلیل بیت کوین؛ چرا قیمت BTC بالا رفت؟ (11 آذر 1402)

علت افزایش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته و برای اولین بار در بیش از یک سال به بیش از 39,000 دلار رسیده است. هیجان بازار نسبت به تصویب صندوق معاملاتی بیت کوین (ETF) در بازارهای اسپات و افزایش قابل توجه جریان نقدینگی به سمت بیت کوین، که منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار رمزارزها شده است، افزایش یافت.



اکنون که بیت کوین بهترین کلوز ماهانه را در 19 ماه گذشته به دست آورده است، بیایید به دلایل افزایش قیمت بیت کوین امروز نگاهی بیندازیم.

احتمال تأیید ETF اسپات بیت کوین باعث افزایش احساسات بازار شد

علی‌رغم مجموعه‌ای از موانع اقتصاد کلان، قیمت بیت کوین همچنان در حال افزایش است و تا کنون ۱۳۰.۵ درصد بازدهی سالانه داشته است. برخی از تحلیل‌گران بیت کوین معتقدند توافق بین بایننس و وزارت دادگستری آمریکا برای تأیید ETF اسپات بیت کوین مثبت است، زیرا توافق مشابهی با آرتور هیز و BitMEX نیز صورت گرفته بود. نقدینگی در بازار آمریکا شروع به شباهت با ابتدای رالی های قبلی بیت کوین به دلیل اقدامات تسهیل کمی کرده است.

شاخص ترس و طمع. منبع: Alternative.me
شاخص ترس و طمع. منبع: Alternative.me

احساسات مثبت اخیر در مورد بیت کوین باعث شد تا مایکرواستراتژی مجدداً ۶۰۰ میلیون دلار دیگر در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

چرا ETF بیت کوین مهم است؟

بر اساس گزارش‌ها، یک تأییدیه ممکن است منجر به ۶۰۰ میلیارد دلار تقاضای جدید شود. تحلیل‌گران کریپتوکوانت معتقدند که تأیید ETF می‌تواند باعث افزایش ۱ تریلیون دلاری ارزش بازار بیت کوین شود. 

گلکسی دیجیتال پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین طی یک سال اول پس از تأیید ETF اسپات 74 درصد افزایش یابد. زمان احتمال تأیید SEC برای ETF بیت کوین، ماه ژانویه (دی) است.

تحلیل تکنیکال

تحلیل گران و تریدرهای مشهور مثل Doctor Profit در X معتقدند که زمان مناسب برای رشد قیمت بیت کوین فرا رسیده است، به شرطی که حمایت بین 38000 تا 38500 دلار حفظ شود. بسته شدن روزانه بالای این محدوده ممکن است بیت کوین را به بالای 42000 تا 42500 دلار برساند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

شاخص همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) چشم‌انداز روند مثبت را تقویت می‌کند و سیگنال خرید ارسال می‌کند. تریدرها ممکن است متوجه عبور خط MACD به رنگ آبی از بالای خط سیگنال به رنگ قرمز شده باشند.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین
نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین تا زمانی که MACD بالای محدوده خنثی در حال حرکت به سمت بالا باشد، فرضیه صعودی را حفظ خواهد کرد. در صورت افت مجدد زیر حمایت 38000 دلاری، حمایت ارائه شده توسط میانگین متحرک نمایی 50 در 37686 دلار مفید خواهد بود. اگرچه در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد، ریزش زیر این قیمت به دنبال حمایت در خط روند نقطه‌چین صعودی، میانگین متحرک 100 روزه (آبی)، خط روند اصلی نزولی، یا حتی میانگین متحرک 200 روزه (آبی) در 35923 دلار خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.