شایعه را بخر خبر را بفروش؛ احتمال ریزش بیت کوین در زمان تصویب ETF

احتمال ریزش بیت کوین

هشدار جدیدی می‌گوید بیت کوین ممکن است با تصویب اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات در ایالات متحده، با مشکلاتی روبرو شود. در یک رشته توییت در X (توییتر) در ۲۸ نوامبر (۷ آذر)، جاشوا لیم، رئیس بخش مشتقات در شرکت بازار سرمایه‌گذاری Genesis Trading، پیش‌بینی کرد که شروع پرنوسانی برای قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ خواهیم داشت.

تصویب ETF بیت کوین: سرمایه‌گذاران خرد ممکن است در نهایت ضرر کنند

لیم گفت که بیت کوین هم‌اکنون هدفی برای مالی سنتی، یا “TradFi” است، که بر روی برد بزرگ از تصویب ETF اسپات شرط‌بندی کرده. او گفت:

ما می‌دانیم که افراد حوزه TradFi / گردشگران اقتصاد کلان از هم اکنون در بازار رمزارزها، پیش از اخبار ETF، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آن‌ها در طول چند ماه گذشته پوزیشن‌هایی ایجاد کرده‌اند و اکنون هزینه زیادی برای حفظ آن پرداخت می‌کنند.

 این رشته توییت همراه با داده‌هایی در مورد Open Interest در معاملات آتی بیت کوین گروه CME توضیح داده شده است.

open interest دسته‌بندی تریدرهای خریدار در بازار فیوچرز CME
open interest دسته‌بندی تریدرهای خریدار در بازار فیوچرز CME

“داده‌ها نشان می‌دهد که گردانندگان سرمایه، اندازه سرمایه خود را تقریباً ۱ میلیارد دلار از پایان سپتامبر (مهر) افزایش داده‌اند.”

شایعه را بخر، خبر را بفروش

نشانه‌ها در عملکرد اولین صندوق قابل معامله فیوچرز بیت کوین (BITO)، همچنین سهام شرکت‌های ارز دیجیتال مانند صرافی آمریکایی Coinbase (COIN)، که آخرین مورد تا به امروز ۲۵۰٪ رشد کرده، مشاهده می‌شود.



در حالی که این رویدادها جنب و جوش ایجاد می‌کنند و داستان پذیرش نهادی بیت کوین را تقویت می‌کنند، این جشن ممکن است زمانی که ETF اسپات چراغ سبز دریافت کند، به سرعت خاموش شود. این، طبق نظر لیم و دیگران، یک رویداد کلاسیک “خرید شایعه، فروش خبر” خواهد بود.

او پرسید “این همه چه معنایی دارد؟”.

TradFi هم اکنون در پوزیشن لانگ قرار دارد و احتمالاً در مورد زمان خروج از این معامله در نزدیکی زمان اعلامیه ETF فکر می‌کند، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران خرد وارد شوند. و انتظار داریم که افراد حوزه TradFi خارج شوند (اوج‌های سال ۲۰۲۱ اساساً، قبل از لیست شدن COIN و BITO بود).

مقایسه ارزش سهام Coinbase و BITO
مقایسه ارزش سهام Coinbase و BITO

آیا ماجرای ETF طلا تکرار می‌شود؟

لیم تنها کسی نیست که این سوال را می‌پرسد که آیا روز تصویب ETF در نهایت به ضرر سرمایه‌گذاران عادی خواهد بود.

جیمز استراتن، تحلیلگر تحقیق و داده در شرکت تحلیل ارز دیجیتال CryptoSlate، از تاریخ برای حمایت از نگرانی‌ها به کار گرفت.

او در تحلیلی در CryptoSlate در تاریخ ۲۸ نوامبر  (7 آذر) افزود:

وقتی ETF طلا (GLD) در نوامبر ۲۰۰۴(آبان) معرفی شد، حدود ۴۵ دلار باز شد و تا مه (اردیبهشت) ۲۰۰۵ به تقریباً ۴۱ دلار کاهش یافت. با این حال، در هفت سال بعدی شاهد افزایش چشمگیر ۲۶۸٪ بود.

در یادداشتی خوشبینانه‌تر، معامله‌گر مشهور Jelle تأکید کرد که علاقه نهادی توسط داستان‌های خبری هفته، از جمله توافق ۴.۳ میلیارد دلاری بین دولت ایالات متحده و بزرگترین صرافی رمزارزی جهانی، Binance، آسیب ندیده است.

او تأکید کرد که معاملات آتی CME همچنان با قیمت بالاتری نسبت به قیمت اسپات بیت کوین معامله می‌شوند.

منبع: Cointelegraph

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.