تحلیل بیت کوین؛ پیش‌بینی قیمت ‌BTC هفتاد روز قبل از هاوینگ!

تحلیل بیت کوین

بیت‌کوین باید در سال ۲۰۲۴ به بیشترین قیمت تاریخی خود برسد — اما تحلیل‌های جدید این موضوع را مطرح کرده‌اند که نصف شدن پاداش بلاک، ابتدا به گاوهای بازار ضربه خواهد زد.

آیا ‌BTC سرمایه‌گذارانش را نقره داغ می‌کند؟

در آخرین به‌روزرسانی بازار که در تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن) منتشر شد، مجموعه معاملاتی DecenTrader، رفتار قیمتی کلاسیک بیت‌کوین در “سال هاوینگ” را پیش‌بینی کرد.



DecenTrader: بیت‌کوین پیش از رسیدن به بیشترین قیمت تاریخی در سه‌ماهه چهارم “استقامت سرمایه‌گذاران را مورد آزمایش قرار خواهد داد”.

DecenTrader بر این باور است که بیت‌کوین حدوداً یک ماه پیش از آنکه بازارها شروع به واکنش نسبت به نصف شدن پیش‌روی پاداش بلاک کنند پرایس اکشن ساید در پیش دارد.

یک خبر را بفروش دیگر در راه است

در خلاصه‌ای از نقشه راه قیمت BTC برای این سال، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Filbfilb، به خوانندگان توصیه کرد که انتظار افزایش خرید را حدوداً دو ماه قبل از تاریخ هاوینگ، که هم‌اکنون برای ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) برآورد شده است، داشته باشند.

این رویداد، توسط یک “رویداد فروش خبر” دیگر دنبال خواهد شد — شبیه به رویدادهایی که پیرامون راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت‌کوین (ETF) در ژانویه رخ داد. Filbfilb نوشته است:

“تقریباً ۷۵ روز تا هاوینگ بیت‌کوین باقی مانده، که قرار است حدود ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ رخ دهد. اگر ما یک فرض ساده بکنیم، که علاقه به خرید مدتی قبل از هاوینگ وجود خواهد داشت. من انتظار دارم که این حداقل ۶ هفته قبل از هاوینگ باشد – یا حدود دومین هفته از مارس. این به این معنی است که بیت‌کوین حدوداً ۳۰ روز از حالا زمان دارد تا از فاز اصلاحی خود عبور کند و سپس به تقاضای FOMO مورد انتظار برسد.”

نمودار مشخص شده BTC/USD. منبع: DecenTrader
نمودار مشخص شده BTC/USD. منبع: DecenTrader

انتظار میان سفته‌بازان می‌تواند پیش از آنکه یک رویداد فروش تقلیدی ETF آغاز شود، BTC/USD را به بالاترین قیمت دو ساله فعلی خود، ۴۹,۰۰۰ دلار، ببرد.

با این حال، مسیر برای کشف قیمت جدید قبل از پایان سال ۲۰۲۴ باز می‌شود — پدیده‌ای که در آخرین سال هاوینگ بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ مشاهده شد. Filbfilb ادامه داد.

” پس این موضوع را در نظر داشته باشید که بیت‌کوین تمایل دارد که پیش‌دستی کند و اخبار فروش را با هاوینگ همراه کند. پس از هاوینگ، بیت‌کوین ۲۲۰ تا ۲۴۰ روز زمان برده است تا به قیمت‌های بیشینه تاریخی جدید برسد. من انتظار دارم که چشم‌انداز مشابهی وجود داشته باشد، با بیت‌کوین که سفری به قیمت‌های بیشینه تاریخی جدید در اواخر سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ انجام می‌دهد، که مقداری زمان برای اصلاح و آزمایش استقامت سرمایه‌گذاران در این میان فراهم می‌آورد.”

نمودار مقایسه بازار گاوی بیت‌کوین. منبع: DecenTrader
نمودار مقایسه بازار گاوی بیت‌کوین. منبع: DecenTrader

هاوینگ بیت‌کوین: این بار متفاوت نیست؟

زمان‌بندی نوسانات قیمت BTC در ماه‌های آینده، سه‌ماهه اول را برای معامله‌گران دشوار می‌کند.

به گزارش Cointelegraph، علاوه بر عوامل خاص بیت‌کوین، موانع کلان‌اقتصادی و ژئوپلیتیکی نیز در حال تنظیم شدن هستند تا تلاطم بیشتری را در دارایی‌های پرخطر ایجاد کنند.

این‌ها شامل ضعف سیستم بانکی ایالات متحده می‌شوند – موردی که آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال BitMEX، معتقد است در مارس به اوج خود خواهد رسید.

برخی دیگر معتقدند که بیشترین قیمت تاریخی جدید برای BTC/USD تا پایان سال ۲۰۲۵ به دست نخواهد آمد.

برای Filbfilb، دلیل کمی وجود دارد که در مورد آنچه در هفته‌های آینده رخ خواهد داد، بیش از حد خوش‌بین باشیم. او توضیح داد:

“آنچه واضح شده است این است که بسیاری از مردم خود را متقاعد کرده‌اند که بیت‌کوین قبل از هاوینگ به بیشترین قیمت‌های تاریخی جدید خود خواهد رسید، زیرا ‘این بار متفاوت است’. من شخصاً انتظار دارم که هیچ تفاوتی با موارد قبلی نداشته باشد؛ یک نمودار چرخه بازار بسیار دقیق برای بیت‌کوین وجود دارد که از احساسات سرمایه‌گذاران در یک کلاس دارایی که بسیاری به آن احساسی پیوسته‌اند، نشات گرفته است – به نظر نامعقول می‌رسد که انتظار داشته باشیم این الگو هم‌اکنون (به نفع) شکسته شود.”

منبع: Cointelegraph

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.