واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال ۵ ارز برتری که بهترین عملکرد را داشته‌اند

واچ لیست

به نظر می‌رسد بازار ارز دیجیتال وارد یک فاز انباشت شده است و بزرگان بازار که تازه وارد این بازی شده‌اند سعی دارند حد المعقول بیشترین توکن‌ها را در کمترین قیمت خریداری کنند. با این‌حال نمودارها نشان می‌دهند، روند صعودی بازار همچنان برقرار است و قیمت‌های بالا از دسترس خارج نشده‌اند. در ادامه ارزهای برتری که بهترین عملکرد را داشته‌اند، با تحلیل تکنیکال بررسی می‌کنیم.



1- تحلیل بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین توانست خود را بالای محدوده ۴۰٫۰۰۰ دلار تثبیت کند و قیمت‌های ۴۲ و ۴۳ هزار دلار را نیز پس بگیرد، اما تا کنون موفق به عبور از ۴۴ هزار دلار نشده است. اگر BTC موفق شود که از این ناحیه مقاومتی عبور کند و خود را بالای ۴۵ هزار دلار تثبیت کند، قیمت‌های ۴۸ و ۴۹ هزار دلار در دسترس خواهند بود؛ اما در غیر اینصورت مدتی را در فاز انباشت خواهد گذراند و حتی ممکن است قیمت برای برای تست محدوده ۳۷ هزار دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2- تحلیل سولانا (SOL)

سولانا موفق شد سقف کانال نزولی که در آن نوسان می‌کرد را شکسته و به قیمت ۱۰۰ دلار برسد. اما موفق نشده که به راحتی از این ناحیه عبور کرده و مناطق بالادستی آن را پس بگیرد. در صورتی که SOL بتواد قیمت خود را بالای ۱۰۰ دلار تثبیت کند، می‌تواند تا ۱۲۰ دلار و بیشتر افزایش یابد، اما در غیر این صورت، احتمال تست مجدد محدوده ۷۸ دلار وجود خواهد داشت.

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

3- تحلیل کاردانو (ADA)

کاردانو پس از رشدی که تا نزدیکی محدوده ۰.۷۰ دلار داشت، نتوانست روند صعودی خود را ادامه بدهد و در یک کانال نزولی شروع به اصلاح قیمت کرد. و در نهایت به قیمت ۰.۴۵ دلار رضایت و پس از آن رالی صعودی خود را آغاز کرد. پرایس اکشن ADA بسیار مشابه سولانا عمل کرده است اما با این تفاوت که ADA هنوز موفق به شکستن سقف کانال نزولی نشده است. در صورتی که قیمت از این محدوده عبور کند اهداف خریداران ۰.۶۰ و ۰.۷۰ دلار خواهد بود؛ اما در صورتی که خریدارها نتوانند به روند صعودی ادامه دهند، حرکت ساید، از احتمال بالایی برخوردار است.

نمودار روزانه قیمت ADA/USD
نمودار روزانه قیمت ADA/USD

4- تحلیل آوالانچ (AVAX)

آوالانچ که یک رشد ۴۵۰ درصدی را در سه ما گذشته تجربه کرده است، تبدیل به یکی از پربازده‌ترین ارزهای دیجیتال برتر بازار شده است. رفتار قیمتی AVAX نیز بسیار مشابه دو ارز قبلی یعنی سولانا و کاردانو است. رشد اسپایکی و کانال نزولی و ساخت الگو پرچم صعودی؛ اما آواکس هم مانند آدا از سقف عبور نکرده اما به شدت به دنبال شکست این محدوده است. در صورتی که موفق شود خود را بالای این سقف تثبیت کند، تا ۵۰ دلار روند صعودی ادامه خواهد داشت، اما اگر قیمت اصلاح خود را در این محدوده ادامه دهد، برای تست مجدد ۲۷ دلار کاهش خواهد یافت.

نمودار روزانه قیمت AVAX/USD
نمودار روزانه قیمت AVAX/USD

به نظر می‌رسد پس از مدتی که لینک در یک تریدینگ رنج بین ۱۳ و ۱۷ دلار نوسان می‌کرد، در حال آغاز یک حرکت اسپایک است، اما مقاومت عمده ۱۸ دلار در مقابل آن است و هنوز موفق به عبور نشده است. در صورت عبور از آن می‌توان نوید یک رشد بزرگ را تا ۲۸ دلار داد. اما اگر از این محدوده بازگردد LINK مجدد تا ۱۳ دلار کاهشی خواهد شد.

نمودار روزانه قیمت LINK/USD
نمودار روزانه قیمت LINK/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.