معرفی 4 آلت کوین با پتانسیل رشد؛ این رمزارزها را در نظر داشته باشید

واچ لیست توکن باز

در حالی که بیت‌کوین همچنان در یک محدوده مشخص گیر افتاده است، اما آلت کوین‌های منتخبی همچون SHIB، UNI، OKB و HBAR در حال جلب توجه خریداران هستند.

BTC در طول آخر هفته پرایس‌اکشن بی‌روح خود را ادامه داد که نشان می‌دهد خریدارها و فروشنده‌ها شرط‌بندی‌های بزرگی انجام نمی‌دهند چرا که از جهت حرکت بعدی مطمئن نیستند. با این حال، معامله‌گران باید همچنان توجه دقیقی داشته باشند چرا که دوره‌های تثبیت قیمت معمولاً با افزایش نوسانات دنبال می‌شود. 

حرکت صعودی بیت‌کوین چه موقع شروع می‌شود؟

اگرچه پیش‌بینی قطعی جهت شکست قیمت دشوار است، برخی تحلیلگران به افزایش موقعیت‌های نهنگ‌های بیت‌کوین به عنوان نشانه‌ای مثبت اشاره می‌کنند. تحلیلگر بلاک‌چین کول گارنر معتقد است، حرکت صعودی ممکن است از سپتامبر (شهریور ماه) و وقوع نوسانات سنگین برای بیرون راندن معامله‌گران خرد آغاز شود.

نمای سبز داده‌های روزانه بازار رمز‌ارزها
نمای داده‌های روزانه بازار رمز‌ارزها. منبع: Coin360

چهار آلت‌کوین برتری که در کوتاه مدت چشم‌انداز مثبتی دارند کدامند؟

بیت‌کوین در ماه‌های ابتدایی سال به شدت افزایش یافت، اما اکثر آلت‌کوین‌ها در نگه داشتن ریتم رشد با مشکل مواجه شدند. این وضعیت می‌تواند با تثبیت فعلی قیمت بزرگترین ارز دیجیتال تغییر کند، چرا که فرصتی را برای رشد انتخابی برخی آلت‌کوین‌ها را فراهم می‌آورد.


واچ لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها


چهار آلت‌کوین برتری که در کوتاه مدت چشم‌انداز مثبتی دارند کدامند؟ بیایید نمودار آنها را بررسی کنیم تا مقاومت‌هایی را که باید تحت نظر قرار دهیم مشخص کنیم. اول به سراغ رمز ارز اول بازار می‌رویم تا ببینیم روند کلی بیت کوین به چه صورتی است.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در تاریخ 5 اوت (14 مرداد) الگوی کندل استیک دوجی روزانه تشکیل داد که نشان‌دهنده عدم اطمینان بین گاوها و خرس‌ها است. قیمت در حال حاضر بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه 29,430 دلار و حمایت افقی 28,861 دلار گیر افتاده است.

نمودار روزانه قیمت BTC/USDT
قیمت در حال حاضر بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه 29430 دلار و حمایت افقی 28861 دلار گیر افتاده است
نمودار روزانه قیمت BTC/USDT

نواحی حمایت و مقاومت کوتاه مدت بیت‌کوین کدام‌اند؟

میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به پایین و اندیکاتور (RSI) در محدوده منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها در موقعیت بهتری قرار دارند. فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را زیر محدوده حمایتی 28861 تا 28585 دلار بکشانند. اگر موفق شوند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند حرکت نزولی به سمت 26000 دلار را آغاز کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و از میانگین متحرک ساده 50 روزه (29840 دلار) بالاتر برود، نشان‌دهنده آغاز بازیابی به سمت محدوده مقاومتی بین 31804 تا 32400 دلار خواهد بود.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT
 RSI دقیقاً زیر نقطه میانی قرار گرفته است
نمودار 4 ساعته BTC/USDT

چگونه بیت‌کوین صعودی خواهد شد؟

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد خریدارها از حمایت 28861 دلار دفاع کرده‌اند، اما نشانه منفی این است که نتوانسته‌اند از آن بازگشت شدیدی داشته باشند. این نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر کم می‌شود.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج رو به پایین است و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی قرار گرفته است که نشان دهنده برتری اندک فروشنده‌هاست. فروشندگان باید قیمت را زیر 28861 دلار بکشانند و نگه دارند تا حرکت نزولی کوتاه مدت ادامه یابد.

اگر خریدارها بخواهند بازیابی را آغاز کنند، باید قیمت را بالای میانگین‌های متحرک ببرند و نگه دارند. در این صورت، BTC می‌تواند به سمت مقاومت سخت  31000 دلار صعود کند. شکست و بسته شدن بالای این سطح می‌تواند درها را برای ادامه رالی به سمت 31000 دلار باز کند.

تحلیل قیمت شیبا اینو

شیبا اینو در تاریخ 4 اوت (13 مرداد) از مقاومت 0.0000085 عبور کرده و بالای آن بسته شد که نشان می‌دهد خریدارها تلاش می‌کنند روند صعودی جدیدی را آغاز کنند.

نمودار روزانه SHIB/USDT
قیمت مقاومت را شکسته است
نمودار روزانه SHIB/USDT

قیمت شیبا اینو تا کجا صعود می‌کند؟

مومنتوم بولیش در 5 اوت (14 مرداد) تقویت شد و جفت ارز SHIB/USDT به 0.000010 دلار پرواز کرد. این حرکت، RSI را به قلمرو اشباع خرید فرستاد که نشان‌دهنده احتمال اصلاح یا تثبیت اندک است.

اگر خریدارها محدوده زیادی از سطوح فعلی واگذار نکنند، نشان می‌دهد معامله‌گران موقعیت‌های خود را حفظ می‌کنند چرا که انتظار دارند موج بعدی صعودی شکل بگیرد. اگر قیمت از 0.000010 دلار بالاتر برود، این جفت ارز ممکن است به 0.000012 دلار و سپس 0.000014 دلار برسد.

نمودار 4 ساعته SHIB/USDT
قیمت رو سطح 50٪ فیبوناچی
نمودار 4 ساعته SHIB/USDT

نواحی حمایت و مقاومت کوتاه مدت شیبا اینو کدام‌اند؟

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد خریدارها تلاش می‌کنند افت قیمت را در میانگین متحرک 20 روزه متوقف کنند. اگر قیمت با قدرت از سطح فعلی بازگردد، خریداران دوباره تلاش خواهند کرد قیمت را به 0.000010 دلار برسانند. شکستن این سطح می‌تواند نشان‌دهنده از سرگیری حرکت صعودی باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت ادامه کاهش یابد و زیر میانگین 20 روزه بشکند، نشان می‌دهد معامله گران به شدت سودهای خود را نقد می‌کنند. شکست زیر سطح بازگشت فیبوناچی 61.8 درصدی 0.000009 دلار می‌تواند راه را برای افت احتمالی به 0.0000085 دلار باز کند.

تحلیل قیمت یونی سواپ

یونی سواپ طی چند روز گذشته در حال اصلاح بوده اما نشانه مثبت این است که خریدارها تلاش می‌کنند افت قیمت را نزدیک میانگین متحرک 20 روزه (6.04 دلار) متوقف کنند.

نمودار روزانه UNI/USDT
قیمت روی خط میانگین متحرک 20 روزه
نمودار روزانه UNI/USDT

آیا افزایش قیمت رخ خواهد داد؟

اگر قیمت با قدرت از سطح فعلی بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات همچنان مثبت است و معامله‌گران از شیب‌های نزولی برای خرید استفاده می‌کنند. جفت ارز UNI/USDT ابتدا می‌تواند به 6.70 دلار برسد و اگر این سطح شکسته شود، هدف بعدی می‌تواند 7.50 دلار باشد.

امکان دیگر این است که قیمت به طور پایدار زیر میانگین 20 روزه بماند. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می‌دهد حرکت صعودی پایان یافته است. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به SMA 50 روزه (5.58 دلار) کاهش یابد که در آنجا ممکن است خرید رخ دهد. میانگین متحرک 20 روزه تقریباً مسطح و RSI نزدیک نقطه میانی، مزیت مشخصی نه به گاوها و نه به خرس‌ها نمی‌دهد.

نمودار 4 ساعته UNI/USDT
 RSI دقیقاً زیر نقطه میانی قرار گرفته است
نمودار 4 ساعته UNI/USDT

پیش‌بینی قیمت یونی سواپ در کوتاه مدت

میانگین متحرک 20 روزه رو به پایین است و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی قرار گرفته است که نشان می‌دهد خرس‌ها دست بالا را دارند. اگر کاهش قیمت ادامه یابد و زیر 5.93 دلار بشکند، اصلاح ممکن است از سر گرفته شود. و حمایت بعدی در سمت پایین 5.66 دلار اتفاق خواهد افتاد.

از سوی دیگر اگر خریدارها قیمت را بالای میانگین 20 روزه ببرند، نشان می‌دهد فروشنده‌ها در حال از دست دادن کنترل هستند. این جفت ارز ابتدا ممکن است به SMA 50 روزه برسد و اگر این سطح شکسته شود، حرکت صعودی می‌تواند به 6.70 دلار برسد.

تحلیل قیمت اوکی بی

اوکی بی (OKB) طی چند هفته گذشته به تدریج درون محدوده بزرگی میان 38 تا 59 دلار در حال افت بوده است. خریدارها در 4 اوت (13 مرداد) قیمت را بالای خط روند نزولی بردند که نشان می‌دهد روند نزولی کوتاه مدت ممکن است در حال پایان یافتن باشد.

نمودار روزانه OKB/USDT
قیمت خط روند نزولی را شکسته
نمودار روزانه OKB/USDT

روند قیمت OKB چگونه است؟

میانگین متحرک 20 روزه (43 دلار) شروع به صعود کرده و RSI در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریدارها دست بالا را دارند. خریداران تلاش خواهند کرد قیمت را به 48 و بعد از آن به 50 دلار برسانند. این سطح ممکن است به عنوان مانع بزرگی عمل کند اما اگر شکسته شود، این جفت ارز می‌تواند به سرعت به 54 دلار بپرد.

در تضاد با این فرض، افت زیر خط روند نزولی نشان خواهد داد که تلاش برای شروع حرکت صعودی ناکام مانده است. اگر خرس‌ها جفت ارز OKB/USDT را زیر میانگین‌های متحرک بکشانند، قدرت بیشتری کسب خواهند کرد. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به 41 دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته OKB/USDT
RSI زیر خط اشباع خرید
نمودار 4 ساعته OKB/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد فروشنده‌ها تلاش کردند قیمت را دوباره زیر خط روند نزولی بکشانند اما خریدارها با موفقیت این سطح را حفظ کردند. این نشان می‌دهد خریداران خط روند نزولی را به حمایت تبدیل کرده‌اند. این جفت ارز ابتدا می‌تواند به 46 دلار برسد و اگر این مانع درهم شکسته شود، هدف بعدی می‌تواند 48 دلار باشد.

توجه به میانگین متحرک 20 روزه به عنوان حمایت مهم، حائز اهمیت است. اگر قیمت زیر 20-EMA و خط روند نزولی بشکند، نشان می‌دهد خرس‌ها دوباره فرماندهی را به دست گرفته‌اند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به 42 دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت هدرا (HBAR)

هدرا در 6 اوت (15 مرداد) از مقاومت  0.055 دلار عبور کرد که نشان می‌دهد خریدارها تلاش بازگشت دارند.

نمودار روزانه HBAR/USDT
قیمت منطقه مقاومت را شکسته است
نمودار روزانه HBAR/USDT

آیا روند هدرا (HBAR) صعودی است؟

اگر خریداران قیمت را بالای 0.055 دلار نگه دارند، نشان‌دهنده آغاز حرکت صعودی جدید خواهد بود. مقاومت اندکی در 0.062 دلار وجود دارد اما اگر این سطح شکسته شود، جفت ارز HBAR/USDT می‌تواند مومنتوم کسب کند. این جفت ارز ابتدا می‌تواند به 0.065 دلار برسد و پس از آن تلاش کند به 0.075 دلار رالی کند.

سطح مهمی که در سمت پایین باید تحت نظر باشد، 0.055 دلار است. اگر خریدارها این سطح را به حمایت تبدیل کنند، نشان‌دهنده تغییر احساسات از فروش در رالی‌ها به خرید در شیب‌های نزولی خواهد بود.

این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت نقض خواهد شد اگر قیمت معکوس شود و زیر SMA 50 روزه (0.05 دلار) سقوط کند. چنین اتفاقی می‌تواند این جفت ارز را به 0.045 دلار بکشاند.

نمودار 4 ساعته HBAR/USDT
رالی تند  RSI را به شدت به منطقه اشباع خرید فرستاده است
نمودار 4 ساعته HBAR/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد خریدارها قیمت را بالای مقاومت 0.055 دلار بردند. که این الگوی مثلث صعودی را کامل کرد که هدف آن 0.07 دلار است.

رالی تند اخیر RSI را به شدت به منطقه اشباع خرید فرستاده است که نشان‌دهنده احتمال اصلاح یا تثبیت اندک است. در سمت پایین، 0.055 دلار سطح بحرانی برای تحت نظر گرفتن است.

اگر فروشنده‌ها بخواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را زیر سطح شکست 0.05 دلار بکشانند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به 0.045 دلار سقوط کند.

منبع: Cointelegraph

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.