واچ لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها

واچ لیست توکن باز

در واچ لیست این هفته توکن باز به تحلیل مهم‌ترین ارزهای بازار پرداختیم، پرایس‌اکشن و تاثیرات اخبار بر روی قیمت‌های آن‌ها را بررسی کردیم.

1- بیت‌کوین؛ همچنان بی‌رمق

علی‌رغم انتشار اخبار منفی هفته گذشته مانند هک شدن کرو فایننس، قیمت BTC طی روزهای اخیر در محدوده قیمتی 29000 دلار معامله شده است. این محدوده نزدیک به کف کانال صعودی از ابتدای سال قرار دارد.


چرا این روزها روند قیمت ارزهای دیجیتال ریزشی است؟


انتظار می‌رود در هفته آینده مشخص شود که آیا سطح حمایتی 28500 تا 29000 دلار می‌تواند از افت بیشتر قیمت جلوگیری کند یا خیر. در صورت حمایت خریداران، احتمال بازگشت قیمت به محدوده مقاومتی 30000 تا 32000 دلار وجود دارد. اما افزایش فشار فروش می‌تواند منجر به رسیدن قیمت به سطح حمایت پایین‌تر 25000 دلار شود.

نمودار روزانه بیت‌کوین
نمودار روزانه BTC/USD

2- لایت‌کوین؛ هاوینگ بی‌تاثیر بود

انتظار می‌رفت هاوینگ لایت‌کوین باعث افزایش قیمت شود، اما با توجه به احساسات منفی در بازار آلتکوین‌ها طی هفته گذشته، این پیش‌بینی محقق نشد. قیمت LTC نسبت به هفته قبل 13 درصد کاهش یافته و در حال حاضر حدود 82 دلار معامله می‌شود.


خرید ۱۸ میلیون دلار LTC توسط نهنگ‌ها


اگر سطح حمایتی 80 دلار شکسته شود، احتمال رسیدن قیمت به 77 و 72 دلار وجود دارد. اما اگر قیمت توان بازیابی پیدا کند، اولین مقاومت مهم در 90 دلار قرار دارد.

نمودار روزانه لایت‌کوین
نمودار روزانه LTC/USD

3- دوج‌کوین؛ آیا صعود ادامه دارد؟

دوج‌کوین طی هفته‌های گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفته بود که منجر به تحلیل‌های مثبتی درباره آن شد. اما روند قیمت آن مثبت باقی نماند و کاهش پیدا کرد.


بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟


اما امروز صبح در حالی که اکثر بازار رمزارزها افت قیمت داشته‌اند، قیمت DOGE با 3 درصد افزایش به 0.0755 دلار رسیده است. ادامه این روند می‌تواند منجر به رسیدن به اولین مقاومت در 0.0820 دلار شود. اما اگر قیمت نتواند از این سطح عبور کند، احتمال کاهش تا 0.0680 دلار وجود دارد.

نمودار روزانه دوج‌کوین
نمودار روزانه DOGE/USD

4- شیبا اینو؛ گل سر سبد اخبار

شیبا اینو یکی از ارزهای دیجیتالی است که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. به نظر می‌رسد برنامه‌های ارتقای شبکه شیبا اینو دلیل اصلی محبوبیت مجدد آن باشد.


تحلیل آنچین؛ نهنگ‌ها در حال انباشت شیبا اینو (SHIB) هستند


تاثیر مثبت این خبرها بر روی قیمت SHIB مشهود است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت شیبا اینو طی دو روز گذشته 10 درصد رشد کرده و به اولین مقاومت خود در 0.00000910 دلار رسیده است. اگر روند صعودی قیمت ادامه یابد، می‌تواند تا مقاومت بعدی در 0.00001005 دلار پیشروی کند. با این حال، اگر این مقاومت مانع از افزایش بیشتر قیمت شود، انتظار می‌رود قیمت تا حمایت 0.00000805 دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه شیبا اینو
نمودار روزانه SHIB/USD

5- Curve DAO؛ آیا خطر رفع شده؟

یکی از مهم‌ترین اخبار هفته‌ی گذشته، هک شدن کرو فایننس بود که تاثیر منفی زیادی بر کل بازار ارزهای دیجیتال گذاشت. وثیقه‌گذاری میلیون‌ها دلار توکن CRV در پلتفرم دیفای Aave مسئله‌ی دیگری که بازیگران بازار را نگران کرده‌بود. در صورتی‌که قیمت این توکن به 0.36 دلار می‌رسید، کل این مبلغ لیکویید می‌شد اما هم‌بنیان گذار با خرید 2 میلیون دلار توکن CRV  از بنیان‌گذار کرو فایننس این مبلغ را به حدود 0.32 دلار کاهش داد.


ماجرای هک کرو فایننس چه بود؟


پس از این اتفاقات، قیمت CRV که حدود 34 درصد افت کرده بود، تاکنون 50 درصد آن را بازیافته و در حال حاضر در محدوده‌ی 0.6132 دلار معامله می‌شود. اگر نگاه سرمایه‌گذاران نسبت به این توکن مثبت شود، احتمال صعود قیمت به 0.70 دلار وجود دارد. اما اگر روند منفی ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود قیمت تا 0.40 دلار کاهش و پس از آن تا نزدیکی سطح لیکویید ‌شدن افت پیدا کند.

نمودار روزانه CRV/USD
نمودار روزانه CRV/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.