تحلیل قیمت بیت کوین 30 خرداد 1402

تحلیل بیت کوین 23 آبان؛ چه زمانی روند BTC تغییر خواهد کرد؟

قیمت بیت کوین بامداد امروز موفق شد سطح 27 هزار دلار را لمس کند. گرچه بیت کوین 27 هزار دلاری کمتر از 15 دقیقه عمر کرد اما بارقه‌های امید را به بازار کریپتو برگرداند.

ابراز تمایل بلک راک (BlackRock) یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری دنیا به بیت کوین و بازار ارز دیجیتال برزخی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای صنعت کریپتو درست کرده بود را فعلا کنار زده است. از آن زمان تاکنون 6 روز است که بیت کوین روند صعودی را تجربه می‌کند که نتیجه آن رسیدن به 27,179 دلار در ساعت 03:30 دقیقه بامداد امروز بود. سوال اینجاست این صعود تا کی ادامه دارد؟ آیا می‌توان به بازگشت روند نزولی چند هفته اخیر امید داشت؟

تحلیل رفتار نهنگ‌های بیت کوین

به گفته Santiment، در دو ماه اخیر که قیمت بیت کوین اغلب نزولی بود شاهد افزایش انباشت بیت کوین بودیم. داده‌ها نشان می‌دهد کیف پول‌های نهنگ‌ها از اوایل آوریل در مجموع 3.5 میلیارد دلار بیتکون جمع آوری کرده‌اند. منظور از نهنگ‌ها کسانی هستند که بین 1000 تا 10000 واحد بیت کوین دارند.

افزایش ذخایر بیت کوین نهنگ‌ها
افزایش ذخایر بیت کوین نهنگ‌ها

انباشت نهنگ معمولا نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبت است، زیرا این سرمایه‌گذاران چشم‌انداز بلندمدتی دارند و احتمالا افزایش قیمت در آینده را پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین می‌خرند.

بهترین قیمت بیت کوین در کدام صرافی‌ ایرانی موجود است؟

اقدامات بلک راک چه تاثیری روی قیمت بیت کوین دارد؟

وضعیت فعلی بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیت کوین در حدود 26785 دلار با حجم معاملات 14 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته در نوسان است. این ارز دیجیتال با ارزش بازار تقریبا 523 میلیارد دلار، افزایش 1.49 درصد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. قابل ذکر است که عرضه در گردش 19.4 میلیون سکه BTC است که به حداکثر عرضه 21 میلیون سکه نزدیکتر شده است.

ورود بلک راک به بازار ETF بیت کوین

یکی از پیشرفت های قابل توجهی که باید منتظر نتایج آن ماند، ETF بیت کوین بلک راک است. این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های مدیریت دارایی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست کرد تا iShares Bitcoin Trust خود را در بورس اوراق بهادار نزدک فهرست کند.

نفوذ بلک راک در صنعت مالی، همراه با استراتژی آن برای رسیدگی به نگرانی‌های SEC در مورد دستکاری بازار از طریق توافقنامه اشتراک نظارتی با نزدک، می‌تواند یک تغییر بازی برای ETF‌های بیت‌کوین باشد. هدف ETF ارائه روشی جایگزین برای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین بدون نگه‌داشتن مستقیم این ارز دیجیتال است که می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر قیمت BTC تأثیر بگذارد.

راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را نجات می‌دهد؟

این بار چه فرقی دارد

چیزی که iShares Bitcoin Trust را از سایر ETF های بیت کوین پیشنهادی متمایز می‌کند، ساختار و نوع حضانت آن است که تحت یک قرارداد تراست بین BlackRock، Trustee، و Delaware Trustee عمل خواهد کرد. تراست در درجه اول بیت کوین را با شرکت کوین بیس کاستودی که به عنوان متولی دارایی‌های بیت کوین آن عمل می‌کند، نگه می‌دارد. این ساختار با سایر ETF های بیت کوین پیشنهادی که معمولا به عنوان تراست‌های سرمایه گذاری ساختار یافته‌اند متفاوت است.

رسیدگی به نگرانی‌های نظارتی

بلک راک نگرانی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد دستکاری بازار مربوط به قیمت بیت کوین را با همکاری با نزدک برطرف کرده است. این مشارکت مستلزم یک توافق نظارتی به اشتراک‌گذاری با اپراتور یک پلتفرم معاملاتی بیت کوین است. این ترتیب با هدف ارائه دید بیشتر SEC به بازار بیت کوین و کاهش پتانسیل دستکاری بازار است.

اعتماد SEC به بلک راک

سابقه چشمگیر بلک راک در تایید ETF توسط SEC قابل توجه است. با نرخ موفقیت 575-1 در ثبت ETF، بلک راک توانایی خود را در جهت یابی در چشم انداز پیچیده نظارتی و ایجاد محصولات سرمایه گذاری مطابق با استانداردهای دقیق SEC نشان داده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین برای هفته آینده

با توجه به این تحولات، تایید ETF بیت کوین بلک راک می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای قیمت بیت کوین عمل کند. اگر ETF در روزهای آینده تایید شود، می‌توانیم در هفته آینده شاهد افزایش قیمت بیت کوین به دلیل افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری نهادی باشیم.

افزایش دامیننس بیت کوین

در حالی که بازار کریپتو در روزهای اخیر تا حد زیادی ثبات داشته است، دامیننس یا سهم بازار بیت کوین برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته به بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های TradingView، ارزش بازار بیت کوین از مجموع سایر ارزهای دیجیتال پیشی گرفته است. این در حالی است که اکثر آلت‌ کوین‌های با مارکت کپ‌های بزرگ‌ ضررهای روزانه جزئی را تجربه کرده‌اند.

سهم بازار بیت کوین آخرین بار در ژوئن 2022 به 50 درصد نزدیک شد، در آن زمان کل بازار کریپتو به دلیل افزایش مداوم تورم در ایالات متحده سقوط کرد و باعث شد فدرال رزرو شدت سیاست های پولی خود را افزایش دهد.

جالب اینجاست که دامیننس بیت کوین از 27 نوامبر 2022 تا کنون بیش از 10.5 درصد افزایش یافته است که بیشتر به سرمایه گذارانی مربوط است که در پی بحران FTX و افزایش نظارت دولتی بر دارایی‌های کریپتویی در ایالات متحده به دنبال پناهگاهی امن هستند.

بیت کوین چیست؟ به زبان ساده و خودمونی ولی حرفه‌ای

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.