تحلیل قیمت بیت کوین امروز 4 اردیبهشت 1402

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

در تحلیل قبلی توکن باز گفتیم که فروش حجم بالای بیت کوین توسط یک نهنگ در صرافی بایننس به بازار کریپتو که داشت پرقدرت و امیدوار پیش می‌رفت شوک عظیمی وارد کرد. از آن روز بازار کریپتو در سراشیبی افت قیمت‌ها قرار دارد و هنوز اعتماد معامله‌گران باز نگشته است. اما موضوعی که معامله‌گران را نگران کرده است ترس از بازگشت روزهای نزول و بازار خرسی است. آیا آغاز بازار گاوی توهم بود؟ در این تحلیل از توکن باز به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم.

تحلیل بیت کوین امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

وضعیت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

هفته گذشته هفته جالبی برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال نبود. بیت کوین نه تنها سطح ۳۰ هزار دلار را به باد داد که حمایت مهم ۲۸ هزار دلاری را نیز راحت‌تر و سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد از دست داد و در نهایت افت قیمت 9 درصدی در هفته گذشته را ثبت کرد. ریزش قیمت بیت کوین مثل همیشه بازار را به خاک و خون کشید.

قیمت اتریوم وارد مسیر نزولی شد و تمام رشد قیمتی که پس از ارتقای مهم شاپلا تجربه کرده بود را پس داد! اگر نگاهی به قیمت 10 کوین برتر بازار از نظر مارکت کپ بیاندازیم می‌بینیم وضعیت همه آن‌ها قرمز است.

وضعیت بازار ارز دیجیتال 4 اردیبهشت 1402
وضعیت بازار ارز دیجیتال 4 اردیبهشت 1402 منبع: cryptorank.io

بر اساس داده های کوین مارکت کپ، ارزش بازار جهانی کریپتو در روز جمعه در ساعت 7:30 بعد از ظهر در هنگ کنگ به 1.19 تریلیون دلار رسید که 7 درصد کاهش نسبت به 1.28 تریلیون دلار در هفته گذشته داشت. ارزش بازار 544 میلیارد دلاری بیت کوین، 45.73 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است، در حالی که ارزش 231 میلیارد دلاری اتر، 19.4 درصد است.

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید پیشنهاد توکن باز به شما صرافی ارز دیجیتال آبان تتر است که با پشتیبانی از بیش از ۳۵۰ کوین و چندین شبکه و هینطور پشتیبانی قوی ۲۴ ساعته، محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی پیدا کرده است.

خرید بیت کوین از آبان تتر

تحلیل بیت کوین توسط کارشناسان

دی پاسکال (DiPasquale): آزمایش مجدد سطوح حمایت بین 25 تا 27 هزار دلار نشانه مثبتی برای ادامه روند صعودی است. تا زمانی که بیت کوین بتواند بالای 22 هزار دلار بماند، همچنان می‌توانیم انتظار اقدامات صعودی بیشتری را داشته باشیم.

DonAlt نام مستعار تحلیلگری در توییتر است که 479300 فالوور دارد. وی در توییتر خود نوشت: «به صعود بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار دل خوش نکنید چرا که صرفا یک انحراف بود» وی افزود:

من در سطوح قیمت فعلی باید نزولی باشم به همان دلیلی که در سطح 16000 دلار صعودی بودم.

DonAlt همچنین هشدار می‌دهد که ساختار و زمان‌بندی بازار بیت‌کوین شبیه به اوایل سال 2021 است، زمانی که بیت‌کوین در کمتر از دو ماه از 55000 دلار به 65000 دلار افزایش یافت و سپس تا 30000 دلار سقوط کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 4 اردیبهشت 1402

هنگامی که قیمت یک دارایی می‌خواهد روند نزولی خود را به پایان برساند، سعی می‌کند یک کف سازی حسابی تشکیل دهد و تا جای ممکن قیمت کاهش می‌یابد. حتی برخی تحلیلگران نوید می‌دهند کاهش قیمت این چنینی نشانه صعود به سطوح قیمت جدید است. عقب نشینی فعلی می‌تواند در نهایت به تشکیل یک سطح بالاتر برای بیت کوین منجر شود که ممکن است به عنوان سکوی پرتاب برای رالی بعدی عمل کند.

نمودار-قیمت-بیت-کوین-در-تایم-فریم-یکروزه.jpg
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه منبع: tradingview

در لحظه نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین با 1.46 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 27,326 دلار رسیده است. گاوها (خریداران) در تلاشند تا اصلاح بیت کوین را در میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) یعنی 26983 دلار متوقف کنند، اما عدم موفقیت آن‌ها نشان می‌دهد که خرس‌ها حاضر به تسلیم شدن نیستند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 28606 دلار شروع به کاهش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد و اگر SMA 50 روزه از دست برود فشار فروش می‌تواند بیشتر شود.

در این صورت قیمت بیت کوین می‌تواند تا سطح 25250 دلار سقوط کند. این سطح بسیار حیاتی است که از دست رفتن آن امکان سقوط قیمت بیت کوین تا سطح 20000 دلار را فراهم می‌کند.

گاوها باید قیمت BTC را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه هل دهند و آن را آنجا نگه دارند تا سیگنال بازگشت قیمت را نشان دهند و سرمایه‌گذاران دیگر اعتماد کنند و تقاضا بالا رود. در این صورت قیمت بیتکوین می‌تواند تا مقاومت 31000 تا 32500 دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته

قیمت بیت کوین دو روز پیش پس از سقوط تا 27125 دلار جهش کرد و خود را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساند. این اولین مانعی است که گاوها باید از پیش رو بردارند و مانع بعدی می‌تواند SMA 50 روزه باشد، جایی که خرس‌ها دوباره سعی می کنند دفاعی قوی داشته باشند.

اگر قیمت بیتکوین از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 27125 دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که احساسات منفی هنوز به قوت خود باقی هستند و این امر احتمال سقوط را به 26500 دلار و در نهایت به 25250 دلار افزایش می‌دهد.


قیمت بیتکوین در صرافی‌های ایرانی را با یک نگاه مقایسه کن


دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.