تحلیل بیت کوین امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

قیمت بیت کوین (BTC) ظهر امروز در یک اتفاق غیرمنتظره در عزض چند دقیقه ۴ درصد ریزش کرد و از ۳۰٬۰۸۰ دلار تا ۲۹٬۰۰۰.۰۰ در صرافی بایننس کاهش یافت. همانطور که در تحلیل ۲۷ فروردین توکن باز انتظار داشتیم مقاومت قیمت در کانال ۲۹ هزار دلاری تا این لحظه قوی عمل کرده و اجازه کاهش بیشتر قیمت را نداده است.

در لحظه نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین با ۳.۵۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۹٬۲۳۶ دلار رسیده است. ریزش قیمت‌ بیت کوین بازار ارز دیجیتال را به رنگ قرمز درآورد و اکثر کوین‌های بازار ریزش زیادی را تجربه کردند.

وضعیت بازار ارز دیجیتال ۳۰ فروردین
وضعیت بازار ارز دیجیتال ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ منبع: cryptorank.io

کاهش قیمت کاردانو (ADA) ۵.۱ درصد، قیمت اتریوم (ETH) ۶.۱۲ درصد، قیمت دوج کوین (DOGE) ۵.۰۵ درصد، قیمت لایت کوین (LTC) ۶.۳۹ درصد، قیمت بایننس کوین (BNB) ۵.۲۱ درصد، قیمت پالیگان (MATIC) ۱.۱۱ درصد، قیمت شیبا اینو (SHIB)۵.۱۰ درصد، قیمت سولانا (SOL) ۷.۸۱ درصد، قیمت ریپل (XRP) ۴.۴ درصد، قیمت پولکادات (DOT) ۶.۳۹ درصد بوده است.

مطالب مرتبط: «پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰» را از دست ندهید.

علت کاهش قیمت بیت کوین امروز ۳۰ فروردین چه بود؟

به گزارش SKEW در توییتر، علت ریزش قیمت بیت کوین امروز نهنگی بود که به یکباره اقدام به فروش ۱۶ هزار واحد بیت کوین در صرافی بایننس کرد. فروش این حجم از بیت کوین فشار فروشی به بازار تحمیل کرد که بیشتر به نظر به قصد دستکاری بازار انجام شد. (یه بار دیگه ثابت شد مارکت کپ کوچیک بازار کریپتو و حضور نهنگ ها چقدر راحت می تونه قیمت رو دستکاری کنه. کاری که توی بازارهای مالی دنیا جرمه!. جالبه تو یه ساعت ۱۶۲ میلیون دلار پوزیشن لانگ توی بازار فیوچرز بیت کوین لیکویید شده و تعداد زیادی تریدر سرمایه‌شون رو از دست دادن. فرضیه دستکاری بازار توسط صرافی‌ها و لیکویید کردن عمدی تریدرها توسط اونها هم که همیشه پابرجاست و یه سوال به جواب!)

فروش ۱۶ هزار واحد بیت کوین در صرافی بایننس منبع: توییتر SKEW

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید پیشنهاد توکن باز به شما صرافی ارز دیجیتال آبان تتر است که با پشتیبانی از بیش از ۳۵۰ کوین و چندین شبکه و هینطور پشتیبانی قوی ۲۴ ساعته، محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی پیدا کرده است.

خرید بیت کوین از آبان تتر


تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز

در تایم فریم ۱۵ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین در تلاش برای خروج از محدوده‌ رنجی است که در این ۵ ساعت در آن گیر افتاده است. میانگین متحرک ۷ دوره‌ای در تلاش برای عبور از میانگین متحرک ۲۵ دوره‌ای از پایین است و اگر موفق به این کار شود احتمال افزایش قیمت تا ۲۹٬۷۰۰ دلار وجود دارد. با این حال برای افزایش قیمت به حجم معاملات بیشتری نیاز داریم که در شرایط پنیک فعلی بازگشت اعتماد بعید به نظر می‌رسد که به این سادگی باشد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱۵ دقیقه منبع: بایننس

در تایم فریم ۴ ساعته با یک تقاطع مرگ بین MA هفت دوره‌ای و ۲۵ دوره‌ای وضع بدتر به نظر می‌رسد. اگر شمع فعلی در همین قیمت‌ها بسته شود ریزش قیمت‌ها شدیدتر خواهد شد. حجم معاملات نیز ناامید کننده است. مقدار فروش بیت کوین در ۴ ساعت قبلی فقط در صرافی بایننس ۳۲ هزار واحد بوده است. حمایت گاوها در کندل ۴ ساعته فعلی صرفا در ۵ هزار خلاصه شده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین امروز

احتمال کاهش دیگری در قیمت وجود دارد. تنها نکته امیدوارکننده حمایت ۲۹ هزار دلاری است که همچنان پابرجاست. با این حال احتمال می دهیم کاهش قیمتی تا کانال ۲۸ هزار دلار را ببینیم و حمایت در آن محدوده و سپس بازگشت به کانال ۲۹ هزار دلار را شاهد باشیم.

سوالات متداول

علت کاهش قیمت بیت کوین امروز چیست؟

امروز شاهد دستکاری بازار توسط نهنگ‌ها بودیم. فروش ۱۶ هزار بیت کوین در صرافی بایننس باعث ریزش قیمت شد.

تحلیل بیت کوین امروز چیست؟

احتمال کاهش قیمت تا کانال ۲۸ هزار دلار وجود دارد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.