تحلیل بیت کوین امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

تحلیل اهداف قیمت بیت کوین؛ BTC در جنگ بین خریداران و فروشندگان

همانطور که در اخبار بیت کوین توکن باز گفتیم، به محض منتشر شدن خبر ورشکستگی یکی دیگر از بانک‌های ایالات متحده به نام فرست ریپابلیک بانک، قیمت بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال رشد قابل توجهی داشتند و امیدها را به بازار کریپتو بازگرداندند.


جهش قیمت بیت کوین در پی سقوط ارزش بانک فرست ریپابلیک


در لحظه نوشتن این خبر بیت کوین با افزایش ۹ درصدی نسبت به روز گذشته با قیمت ۲۹٬۶۴۳ دلار معامله می‌شود و بازار کریپتو را نیز کاملا سبزپوش کرده است.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید اکثر کوین‌های بزرگ بازار (از نظر مارکت کپ) رشد قابل توجهی داشته‌اند و درصدد جبران عملکرد ناامیدکننده هفته پیش خود برآمدند:

وضعیت بازار ارز دیجیتال ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
وضعیت بازار ارز دیجیتال ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

سوال اینجاست رشد قیمت‌ها در بازار کریپتو تا کی ادامه دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی این موضوع از نگاه تحلیل تکنیکال بپردازیم.

پیشنهاد توکن باز: خرید خود را از صرافی اتر اکس انجام دهید و از کارمزدهای صفر آن بهره‌مند شوید.

خرید بیت کوین از اتر اکس

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز

امروز روز مهمی برای btc بود و موفق شد تا کانال 30 هزار دلار بالا بیاید. هر چند تنها برای چند دقیقه بالای 30 هزار دلار معامله شد و خیلی سریع به کانال 29 هزار دلار بازگشت.

با بازگشت امروز بیت کوین خط روند صعودی که از کانال 15 هزار دلار تشکیل شده بود به قوت خود باقی ماند. قیمت بیت کوین روز دوشنبه پس از تشکیل یک کندل دوجی قرمزرنگ روند صعودی خود را آغاز کرد. اما حجم معاملات چندان قابل توجه نیست و برای تداوم رشد قیمت نیاز به ورود نقدینگی بیشتری وجود دارد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: بایننس

شاخص MACD سیگنال صعودی منتشر می‌کند. مقدار شاخص قدرت نسبی در تایم فریم روزانه نیز درحدود 60 است و به محدوده مقاومت خود رسیده است. بسته شدن کندل روزانه قیمت بیت کوین بالای ۲۸٬۴۸۸ دلار نشانه بسیار خوبی برای روند صعودی این هفته محسوب می‌شود. (از این نقطه به بعد لشکر سیگنال‌های صعودی میانگین متحرک‌ها آغاز می‌شود).

از زیبایی‌های رشد امروز پایداری روند صعودی در تایم فریم هفتگی است (انگار نه انگار که تا دو روز پیش حرف از رسیدن بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار بود!).

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت btc در تایم فریم هفتگی

پیش‌ بینی قیمت بیت کوین امروز

در ساعات آینده انتظار ماندن قیمت بیت کوین (btc) در کانال ۲۹ هزار دلار را داریم. مقدار شاخص قدرت نسبی در تایم فریم ساعته بالا است. اما حجم فروش بالا نیست و هیجان افزایش قیمت ها همچنان در بازار وجود دارد به همین دلیل احتمالا امروز بیشتر شاهد رنج زدن قیمت در کانال ۲۹ هزار دلار باشیم. نهایتا امروز قیمت تا ۲۹٬۰۶۶ پایین بیاید. شاید بامداد امشب و فردا اصلاح قیمت بیشتری ببینیم و شاهد بازگشت مجدد بیت کوین به کانال ۲۸ هزار دلار باشیم.

قیمت بیت کوین را در صرافی‌های مختلف با هم مقایسه کن.

سخن پایانی

در تحلیل‌ بیت کوین هایی که قبلا انجام دادیم بارها از منظر مختلف (آنچین، فاندامنتال و تکنیکال) از آغاز بازار صعودی بزرگ ارزهای دیجیتال صحبت کردیم و فکر می‌کنیم ریزش اخیر قیمت بیت کوین تلاش یک نهنگ برای کاهش قیمت و سپس بیرون کشیدن دارایی از دست معامله‌گران وحشت زده بود. پیش بینی ما همچنان یک بازار صعودی است با این حال گوشزد می‌کنیم به هیچ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری یا خرید هیچ ارز دیجیتالی توسط توکن باز انجام نمی‌شود. سرمایه‌گذاری ذاتا با ریسک همراه است و بهترین سرمایه‌گذاری زمانی اتفاق می‌افتد که با تصمیم شخصی و آگاهی کامل انجام شود. پرسود باشید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.