تحلیل روند بیت کوین؛ آیا روند قیمت BTC تغییر کرده است؟

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

بیت کوین با 600 دلار افزایش به سطح قیمت 20200 دلار رسید و همین موضوع، کاربران را نسبت به روندِ این رمز ارز سردرگم کرده است. در ادامه قصد داریم تا به این سردرگمی پایان داده و به تحلیلِ یکی از برترین تحلیل‌گران بیت کوین بپردازیم. با ما در تحلیل روند بیت کوین همراه باشید.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

علی‌رغم رشد قیمت 600 دلاری و رسیدن به سطح قیمت 20200 دلار، این تحلیل‌گر نسبت به ریزش قیمت بیت کوین اطمینان دارد. در واقع دلیل اصلی وی برای این تحلیل، عوامل فاندامنتالی نزولی هستند. بدین صورت وی به اهداف قیمتی که در تحلیل قبلی «تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین؛ بازار صعودی است یا ریزش قیمت ادامه دارد؟» یعنی سطوح 17500 و 15000 دلار اشاره کردیم پایبند بوده و باور دارد بیت کوین در ابتدا دچار حرکت نوسانی شده و در ادامه ریزش قیمت شدیدی را تجربه خواهد کرد.

تحلیل روند بیت کوین
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

بیت کوین در تایم فریم روزانه در سطح میانگین متحرک 20 روزه (20265 دلار) قرار داشته و تحرکات قیمت در این سطح بسیار حیاتی هستند. درصورت قرارگیری این رمز ارز بالای این سطح قیمت، شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود. اگر قیمت به پایین سطحِ میانگین متحرک 20 روزه سقوط کند، روند نزولی بیت کوین قوت می‌گیرد.

شاخص‌های فنی در تایم فریم روزانه

در تایم فریم روزانه  RSI از منطقه فروش بیش‌ازحد خارج شده که تاحدودی احتمال افزایش قیمت بیت کوین را تایید می‌کند. اندیکاتور Stochastic  در منطقه خنثی باقی مانده و  MACD نیز علی‌رغم صعودی بودن در منطقه‌ی نزولی قرار دارد. دو شاخص  DM+ و DM- نیز در منطقه‌ی نزولی باقی مانده و به‌طور کلی، بیت کوین در تایم فریم روزانه در یک وضعیت خنثی قرار دارد.

تحلیل روند بیت کوین
نمودار بیت کوین با مقاومت‌ها و حمایت‌های مشخص شده

نمودارِ بالا سطوح حمایت و مقاومت پادشاه ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد.

شاخص‌های فنی در تایم فریم هفتگی

در تایم فریم هفتگی بیت کوین در وضعیت خوبی قرار نداشته و شاخص RSI در وضعیت نزولی قرار دارد. علاوه بر این، اندیکاتورهای MACD و Stochastic نیز نزولی هستند. همچنین دو شاخص DM+ و DM- نیز نزولی بوده و به‌طور کلی بیت کوین در تایم فریم هفتگی در وضعیت نزولی قرار دارد.

تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به روند بیت کوین چیست؟ آیا بیت کوین سطح قیمت 15 هزار دلار را خواهد دید؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان تحلیل روند بیت کوین همراه ما بودید.

منبع: TradingView

 سلب مسئولیت: این مطلب به هیچ عنوان پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری یا فروش نبوده و صرفا هدف ما اطلاع‌رسانی است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.