تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین؛ بازار صعودی است یا ریزش قیمت ادامه دارد؟

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

در تحلیل قبلی «تحلیل بیت کوین در کوتاه‌مدت؛ BTC در دو راهی رستگاری و نابودی» اشاره کردیم که بیت کوین در دوراهی سعادت و مرگ قرار گرفته و از آنجایی که خرس‌ها دست بالاتر را در بازار دارند، BTC به سیاه‌چاله‌ی مرگ کشانده شد. بیت کوین قادر به عبور از مقاومت 22500 دلار نبود و افت شدیدی را تجربه کرد. حالا قصد داریم تا به بررسی تحلیل بیت کوینِ یکی از برترین تحلیل‌گران در تایم فریم روزانه بپردازیم. با ما در تحلیل هفتگی BTC همراه باشید.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

دو شب پیش بیت کوین دچار جهش قیمت شد و همین جهش، امیدها در بازار را زنده کرد. BTC به سطح قیمت 20895 دلار رسید ولی خرس‌ها زرنگ‌تر از گاوها بودند. بیت کوین طی چند ساعت میزان رشد اولیه‌ی خود را از دست داد و به سطح قیمت 19500 دلار سقوط کرد. حالا با گذشت چند ساعت از این واقعه، بیت کوین بازهم دچار افت قیمت شده و حالا در سطح 19277 دلار معامله می‌شود.

بدین صورت این تحلیل‌گر باور دارد که بیت کوین به روند نزولی خود ادامه داده و تارگت‌های 17500 و 15000 دلار را برای بیت کوین تعیین کرده است.

تحلیل هفتگی BTC
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

نمودار بالا، پامپ‌ودامپ شبانه‌ی بیت کوین و حرکت آن به سمت میانگین متحرک 20 روزه را نشان می‌دهد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، از 26 ژوئن 2022 تاکنون، حجم معاملات بیت کوین در حال افزایش بوده که خود یک نشانه‌ی نزولی محسوب می‌شود.

تحلیل هفتگی BTC
نمودار حجم معاملات و قیمت بیت کوین

در ادامه به بررسی چند شاخص در تایم فریم روزانه و هفتگی می‌پردازیم.

در تایم فریم روزانه شاخص‌های RSI، Stochastic، MACD، DM+ و DM- همگی نزولی بوده و در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

در تایم فریم هفتگی نیز شاخص‌های RSI، Stochastic، MACD، DM+ و DM- همگی نزولی بوده و می‌توان گفت که به‌طور کلی بیت کوین در یک وضعیت نزولی نامناسب قرار دارد.

همانطور که مطالعه کردید، بیت کوین در کانال نزولی قرار گرفته و بنا به اعتقاد این تحلیل‌گر، احتمال ریزش بیش‌تر آن وجود دارد. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به وضعیت بیت کوین چیست؟ لطفا تحلیل‌ها و نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان «تحلیل هفتگی BTC» همراه ما بودید.

منبع: TradingView

 سلب مسئولیت: این مطلب به هیچ عنوان پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری یا فروش نبوده و صرفا هدف ما اطلاع‌رسانی است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.