واریز بیش از ۱ میلیون دلار به اولین کیف پول بیت‌کوین! آیا ساتوشی برگشته است؟

ساتوشی

یک کاربر ناشناس بیت‌کوین، مبلغ ۲۶.۹ بیت‌کوین به ارزش ۱.۱۷ میلیون دلار را به کیف پول جنسیس — نخستین کیف پول در شبکه بیت‌کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت‌کوین، ساخته شده است — انتقال داده است.

بیت‌کوین‌ها از کجا به کیف پول ساتوشی واریز شده است؟

این تراکنش بیت‌کوین در تاریخ ۵ ژانویه (۱۴ دی)، ساعت ۱:۵۲ بامداد به وقت شرقی رخ داد. این مقدار از یک کیف پول خالی به کیف پول جنسیس منتقل شد و همراه با هزینه تراکنشی به مبلغ ۱۰۰ دلار بود، که نسبت به میانگین، بالاتر است.



بر اساس تحقیقات پلتفرم تحلیل بلاکچین آرکهام اینتلیجنس، منشاء اولیه وجوه از سه کیف پول به ۱۲ کیف پول دیگر صورت گرفته است. بیشتر این وجوه از یک کیف پول مرتبط با بایننس است.

آیا ساتوشی ناکاموتو بازگشته است؟

یکی از مدیران کوین‌بیس، کانر گروگان، در X (توییتر) اظهار داشته که این تراکنش یا نشان دهنده بیدار شدن ناکاموتو و واریز BTC از بایننس است یا اینکه شخصی بیش از ۱ میلیون دلار را سوزانده است.

از زمان ناپدید شدن ناکاموتو در دسامبر ۲۰۱۰، هیچ‌گونه جابجایی وجوه از کیف پول‌های مرتبط با ناکاموتو، از جمله کیف پول جنسیس، رخ نداده است. ناکاموتو ممکن است همچنان کلیدهای خصوصی این کیف پول‌ها را در اختیار داشته باشد و بر وجوه کنترل داشته باشد.

اولین کیف پول بیت‌کوین چه تعداد BTC دارد؟

زمانی که ساتوشی ناپدید شد، کیف پول جنسیس در ابتدا شامل ۵۰ بیت‌کوین استخراج شده بود. در چهاردهمین سالگرد بیت‌کوین، کاربران بیت‌کوین از سراسر جهان به روش‌های مختلفی جشن گرفتند، که برخی از آنها تصمیم گرفتند BTC را به آدرسی که شامل پاداش‌های استخراج اولین بلاک آن بوده است، ارسال کنند. این هدایا موجب شدند تا موجودی کیف پول تا اواخر ۲۰۲۳ به ۷۲ بیت‌کوین افزایش یابد.

تراکنش اخیر موجب شد تا موجودی فعلی به ۹۹.۶۷ بیت‌کوین افزایش یابد، که تقریباً به ارزش ۴.۳ میلیون دلار است.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.