ناتوانی بیت کوین از شکستن مقاومت ۲۵ هزار دلاری؛ سقوط نزدیک است؟

تحلیل بیت کوین 27 خرداد؛

قیمت بیت کوین روز پنج شنبه موفق شد ۲۵ هزار دلار عبور کند با این حال همانطور که در تحلیل قبلی پیش‌بینی کرده بودیم مقاومت خرس‌ها در این سطح مانع از پیش روی قیمت شد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین رو به کاهش گذاشته است و با ۱.۳۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در قیمت ۲۴٬۵۵۸ دلار معامله می‌شود.

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز (۲۷ بهمن) چیست؟

آیا افزایش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی است؟

برخی تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت بیت کوین در دو ماه اخیر فقط یک تله گاوی بوده است و قیمت بیت کوین از این سطح نمی‌تواند بالاتر برود.

تقاطع مرگ در نمودار قیمت بیت کوین در تقاطع هفتگی
تقاطع مرگ در نمودار قیمت بیت کوین در تقاطع هفتگی

در تحلیل‌های قبلی توکن باز به دفعات گفتیم در تایم فریم هفتگی بین میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای و ۲۰۰ هفته‌ای تقاطع مرگ رخ داده است. این اتفاق در تاریخ قیمت بیتکوین رخ نداده است. یکی از دلایلی که تحلیلگران با اتکا به آن از تله گاوی صحبت می‌کنند هم همین موضوع است.

با این حال برای پاسخ به این سوال که با یک تله گاوی طرف بوده‌ایم یا خیر هنوز زود است. در صورت کاهش قیمت تا کانال ۲۰ هزار دلار زنگ خیر تله گاوی به صدا در می‌آید.

آیا افزایش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی است؟

آیا افزایش قیمت بیت کوین ادامه دارد؟

مقاومت مهم در میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای

حرکت صعودی قیمت بیت کوین به دو عامل کلیدی بستگی دارد. اول، اینکه آیا می‌تواند خود را بالاتر از 25100 دلار نگه دارد و هفته فعلی را در این سطح به پایان ببرد. میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (200-WMA) یکی از موثرترین شاخص‌هایی است که می‌تواند به ما در تشخیص این موضوع کمک کند.

بهترین قیمت خرید بیت کوین در کدام صرافی ایرانی یافت می‌شود؟

هفته گذشته، دیدیم که قیمت بیت کوین حریف این سطح نشد و یک مقاومت قوی در میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین وجود داشت. اگر قیمت بیت کوین این هفته بالاتر از این سطح بسته شود، احتمال یک رالی صعودی بزرگ افزایش می‌یابد.

تصمیمات فدرال رزرو آمریکا

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، تصمیمات کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) است که قرار است فردا برگزار شود. معمولا قیمت بیت کوین قبل از این جلسات ثبات نداردو به نوعی سرمایه‌گذاران منتظر نتایج این جلسه هستند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قبلا تکرار کرد که روند کاهش تورم آغاز شده است. موضوع مهم اما اثرگذاری کاهش تورم در کاهش سختگیری در مورد نرخ بهره است. در واقع سرمایه‌گذاران منتظر هستند تاثیر کاهش تورم را در کاهش در مقدار افزایش نرخ بهره ببینند.

ماه گذشته دیدیم که بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را ۰.۲۵ واحد بالا برد. با این حال اگر افزایش نرخ بهره آتی ۰.۵ باشد احتمال زیاد به بیت کوین فشار وارد خواهد شد.

علت افزایش دلار (تتر) در روزهای اخیر چیست؟

احساسات بازار صعودی است

از طرفی در تحلیل قبلی گفتیم احتمالا از دلایل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال خبرهای خوشی است که از هنک کنگ برای ارزهای دیجیتال صادر می‌شود. با توجه به اینکه احساسات بازار به شدت صعودی است و چین از هنگ کنگ برای تبدیل شدن به هاب کریپتو حمایت می‌کند و چندین صرافی ارز دیجیتال قصد دارند به هنگ کنگ گسترش پیدا کنند، چشم انداز مثبت داشتن به بازار فعلی چندان هم غیرمنطقی نیست.

در تصویر زیر شاخص ترس و طمع بیت کوین را می‌بینید که احساسات مثبت بین معامله گران را تایید می‌کند:

شاخص ترس و طمع  ۲ اسفند
شاخص ترس و طمع ۲ اسفند منبع: توکن باز

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.