علت افزایش قیمت بیت کوین امروز (۲۷ بهمن) چیست؟

تحلیل بیت کوین 23 آبان؛ چه زمانی روند BTC تغییر خواهد کرد؟

در لحظه نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین با ۱۱ درصد رشد نسبت به روز گذشته در ۲۴٬۶۳۶ دلار معامله می‌شود که بیشترین قیمتی است که از آگوست ۲۰۲۲ (۲۷ مرداد ۱۴۰۱) تجربه کرده است. ۲ دلیل برای این افزایش مطرح است؛ یکی اخبار مثبتی که از منطقه هنگ کنگ به گوش می‌رسد و دیگری وقوع شورت اسکوییز در معاملات بیت کوین.

وضعیت بازار کریپتو ۲۷ بهمن
وضعیت بازار کریپتو ۲۷ بهمن منبع: Coin360

همانطور که در تحلیل قبلی توکن باز گفتیم روز چهارشنبه شاخص CPI ژانویه اعلام شد و گرچه فراتر از انتظارات بود اما نگرانی زیادی در جامعه بیت کوین و ارزهای دیجیتال به وجود نیاورد. تحلیل قبلی توکن باز را از لینک زیر دنبال کنید:

کاهش قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ تورم ایالات متحده (CPI)

دلیل افزایش قیمت بیت کوین تا ۲۴٬۹۰۰ دلار چه بود؟

امروز از هنگ کنگ اخباری منتشر شد که نشان می‌دهد این منطق درها را برای استقبال از دارایی‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاران باز خواهد کرد. بازار کریپتو به این خبر واکنش مثبت نشان داد و شاهد رکود زنی قیمت ۶ ماهه بیت کوین بودیم.

در بحبوحه جنگی که قانون‌گذاران ایالات متحده علیه ارزهای دیجیتال به راه انداخته‌اند، استقبال هنگ کنگ از ارزهای دیجیتال به این معنی است که می‌توانیم شاهد آشتی چین با دارایی‌های دیجیتال باشیم.

درست زمانی که به نظر می‌رسید همه چیز محیاست تا بار دیگر شاهد سقوط بیت کوین باشیم، سرمایه‌گذاران وارد شدند و پادشاه کریپتو را به سمت بالاترین قیمت ۶ ماه اخیرش هل دادند. فرضیه دیگری که در مورد علت افزایش قیمت بیت کوین مطرح است وقوع شورت اسکوییز (short squeeze) است.

به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران short squeeze در واکنش غیرمنتظره روزهای اخیر نقش پر رنگی دارند. داده‌های سایت کوین‌گلس (Coinglass) در روز چهارشنبه نشان داد ۶۵ میلیون دلار در بازار فیوچرز بیت کوین لیکویید شده است که از این میزان حدود ۶۰ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های فروش (Short) است.

کدام صرافی ایرانی بهترین قیمت خرید بیت کوین را ارائه می‌دهد؟

وضعیت آلت کوین‌ها چگونه است؟

در زمان انتشار، بیت کوین از نظر درصد سود از همه آلتکوین‌ها بهتر عمل کرده است. با این حال کوین‌های بزرگ بازار از نظر مارکت کپ نیز رشد خوبی را تجربه کرده‌اند. اتریوم یک روز تقریبا به همین اندازه خوش‌بینانه را پشت سر گذاشت و از 1700 دلار گذشت. گرچه در زمان نوشتن این مطلب با ۹ درصد رشد نسبت به رو زگذشته در قیمت ۱۶۸۵ دلار معامله می‌شود.

قیمت کاردانو 6.54 درصد، قیمت پالیگان 9.85 درصد، قیمت سولانا 10.21 درصد و قیمت پولکادوت 7.06 درصد افزایش داشته‌اند.

میم‌کوین‌ها نیز در 24 ساعت گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشتند. قیمت دوج کوین 4.33 درصد افزایش یافت در حالی که قیمت شیبا اینو 6.54 درصد افزایش را تجربه کرد.

ارزش بازار جهانی کریپتو به 1.12 تریلیون دلار رسید که نسبت به روز گذشته 8.54 درصد افزایش داشته است. حجم کل بازار کریپتو در 24 ساعت گذشته 25.01 درصد افزایش یافته و در حال حاضر به 73.49 میلیارد دلار رسیده است.

در جدول‌های زیر پربازده‌ترین و ضررده‌ترین رمزارزهای بازار در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توانید ببیند:

پرسودترین و ضررده‌ترین رمزارزهای بزرگ بازار در ۲۴ ساعت گذشته
پرسودترین و ضررده‌ترین رمزارزهای بزرگ بازار در ۲۴ ساعت گذشته

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین چه می‌گوید؟

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه. منبع: بایننس

در نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه به نظر مانعی تا رسیدن قیمت بیت کوین به بالای ۲۵ هزار دلار وجود ندارد با این حال این سطح سطح روانی مهمی برای معامله‌گران بازار است و احتمالا گاوها با مقاومت سختی از سوی خرس‌های بازار مواجه خواهند شد. این فرضیه را شاخص قدرت نسبی (RSI) تقویت می‌کند. RSI ۷ دوره‌ای در حال حاضر عدد ۷۷.۲۶ را نشان می‌دهد و همانطور که در تصویر مشخص است به دفعات مکرر RSI ۷ روزه به این منطقه رسیده و سپس رو به کاهش گذاشته است.

اگر قیمت BTC نتواند از مقاومت سخت ۲۵,۰۰۰ دلار عبور کند، فرضیه رخ دادن شورت اسکوییز تقویت می‌شود و شاهد شکل‌گیری الگوی سقف دوقلو (Double Top) در نمودار بیت کوین خواهیم بود که یک الگوی نزولی قوی است.

بازارهای مالی سنتی به نفع بازار کریپتو رفتار می‌کنند

نوسانات کمتر در سهام و اوراق قرضه، کاهش قیمت نفت و تضعیف دلار آمریکا به نفع بیت کوین بوده است. شاخص دلار آمریکا – معیاری از دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز دیگر – بخش قابل توجهی از سود سال گذشته خود را از دست داده است. DXY در ماه سپتامبر به بالاترین حد در ۲۴ سال گذشته خود یعنی حدود 114 رسیده بود. در حالی که در حال حاضر به ۱۰۳ است و در حال درجا زدن در این ناحیه است.

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز (۲۷ بهمن) چیست؟

دو فرضیه در مورد علت افزایش قیمت بیت کوین تا ۲۴٬۹۰۰ دلار وجود دارد. یکی انتشار خبر استقبال هنگ کنگ از ارزهای دیجیتال است و دیگری وقوع پدیده‌ای به نام شورت اسکوییز در بازار.

آیا افزایش قیمت بیت کوین ادامه دارد؟

با توجه به تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه، با در نظر گرفتن RSI و مقاومت سخت پیش روی بیت کوین در ۲۵٬۰۰۰ دلار احتمال کاهش قیمت بیشتر از افزایش قیمت است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.