تحلیل قیمت بیت کوین در آستانه سخنرانی جروم پاول

تحلیل بیت کوین 23 آبان؛ چه زمانی روند BTC تغییر خواهد کرد؟

روز گذشته قیمت بیت کوین تا ۲۲٬۶۲۸ دلار کاهش یافت اما پس از آن روند صعودی خود را آغاز کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین با ۰.۴۸٪ رشد نسبت به روز گذشته به ۲۲٬۹۸۸ دلار رسیده است.

از ۲۱ ژانویه که قیمت پس از ۵ ماه موفق شد خود را به بالای ۲۳ هزار دلار برساند تاکنون تغییر محسوسی در قیمت دیده نشده است و می‌توان گفت قیمت بیتکوین در ناحیه محدودی در حال رنج زدن است.

از طرفی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت کوین یعنی ۲۲٬۳۰۰ دلار نقش حمایت را در این رنج بازی کرده و اجازه کاهش قیمت به زیر این سطح را نداده است. از آن طرف ۲ بار قیمت سعی کرده سطح ۲۴٬۰۰۰ دلار را فتح کند که در هر دو تلاش زمان کمی قیمت بالای ۲۴ هزار دلار ماند و سریع به کانال ۲۳ هزار دلار بازگشت. به نظر می‌رسد بازار کریپتو منتظر یک خبر مهم یا اتفاق مهم است تا تصمیم بگیرد ناحیه رنج فعلی را به سمت بالا ترک کند یا به سمت پایین.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

امشب ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران جروم پاول سخنرانی پیش از اجلاس اکونومیک کلاب در واشنگتن خواهد داشت. چهارشنبه گذشته دیدیم که سخنرانی جروم پاول و ابراز امیدواری او در مورد موثر بودن سیاست‌های انقباضی برای کاهش تورم برای بازار کریپتو مثببت بود و قیمت بیت کوین را تا ۲۴٬۲۰۰ بالا برد. با این حال آمار کاهش نرخ بیکاری دوباره نگرانی را افزایش داد و به نوعی مانع از استمرار شر قیمت ها در بازار کریپتو شد.

به همین دلیل مشخص نیست جروم پاول در سخنرانی امشب خود چه موضعی داشته باشد. ممکن است دوباره صحبت از افزایش نرخ بهره برای مهار تورم کند و این موضوع می‌تواند ریزش قیمت‌ها در بازار کریپتو را دامن بزند.

در توکن باز مقایسه کنید؛‌ بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی‌های داخلی

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین د رتایم فریم یک روزه
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه

در تایم فریم یک روزه بیت کوین یک تقاطع طلایی دیده می‌شود. تقاطع طلایی زمانی رخ می‌دهد که خط میانگین متحرک ساده در دوره کوتاه‌تر (در اینجا میانگین متحرک ۵۰ روزه – خط بنفش در تصویر بالا) خط میانگین متحرک در دوره بلندتر (میانگین متحرک ۲۰۰ روزه-خط آبی در تصویر بالا) را از پایین قطع کند. این یک سیگنال صعودی تفسیر می‌شود.

آخرین باری که این اتفاق در بازه‌های زمانی روزانه رخ داده بود به سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) بر می‌گردد که ۲ ماه بعد بیت کوین رکورد تاریخی خود را شکست.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی

با این حال در تایم فریم هفتگی تقاطع مرگ دیده می‌شود!. یعنی میانگین متحرک کوچکتر (خط بنفش در تصویر بالا) میانگین متحرک بزرگتر (خط آبی در تصویر بالا) را از بالا قطع کرده است. این به پیچیدگی شرایط فعلی می‌افزاید.

اصلاح قیمت فعلی بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

در این مورد یکی از تحلیلگران پرطرفدار بازار کریپتو به نام Venturefounder در توییتر خود نوشت:

در شرایط فعلی می‌توان انتظار کاهش قیمت بیت کوین تا ۲۰ هزار دلار را داشت اما با توجه به الگوی تقاطع طلایی احتمالا پس از رسیدن قیمت به ۲۰ هزار دلار، شاهد رشد قیمت تا ۲۵ هزار دلار باشیم.

مارکت کپ کل بازار کریپتو از اول ژانویه روند افزایش داشت و در حال حاضر در یک کانال صعودی قرار دارد.

کانال صعودی مارکت کپ بازار کریپتو
کانال صعودی مارکت کپ بازار کریپتو

در ۲۹ ژانویه که قیمت بیت کوین ۲۴ هزار دلار را رد کرد مارکت کپ تلاش کرد مقاومت خود در سقف کانال را بشکند اما موفق نشد و به داخل کانال برگشت. در حال حاضر به ناحیه حمایت خود در کف کانال رسیده است. اگر در این ناحیه حمایت نشود بر اساس سطوح اصلاحی فیوبانچی 0.382 می‌تواند کاهش یابد و به ۹۳۵ میلیارد دلار برسد.

اگر برعکس حمایت شود و انقدر بالا رود که مقاومت خود در سقف کانال را را هم رد کند می‌تواند تا ۱.۱۴ تریلیون دلار رشد کند. از آنجایی که RSI شش ساعته زیر ۵۰ است، احتمال اصلاح و کاهش مارکت کپ بیشتر از رشد آن است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.