کاهش قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ تورم ایالات متحده (CPI)

تحلیل روند بیت کوین؛ BTC در دوراهی سقوط یا صعود

دقایقی پیش شاخص تورم ایلات متحده اعلام شد که بیشتر از انتظارات بود. انتشار عدد CPI باعث نوسان در قیمت بیت کوین شد و در کمتر از ۱ دقیقه قیمت آن را از ۲۱٬۸۳۹ دلار تا ۲۱٬۵۳۹ دلار کاهش داد. در لحظه نوشتن این خبر قیمت افزایش یافته و خود را به محدوده ۲۱٬۷۳۹ دلار رسانده است. با این حال نوسان قیمت همچنان مشهود و بالا است.

انتشار داده‌های CPI چه تاثیری روی قیمت بیت کوین گذاشت؟

ریزش قیمت بیت کوین پس از انتشار داده‌های CPI
ریزش قیمت بیت کوین پس از انتشار داده‌های CPI

پیش‌بینی می‌شد مقدار CPI در ماه ژانویه ۶.۲٪ باشد در حالی که رقم اعلام شده ۶.۴٪ است. نسبت به ماه قبلی یعنی دسامبر که شاخص تورم ۶.۵٪ بود شاهد کاهش تورم هستیم با این حال این کاهش کمتر از انتظارات است.

بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی‌های ایرانی

قیمت بیت کوین از زمانی که ۲۴٬۳۰۰ دلار را ثبت کرد، روندی نزولی را از سر گرفت که هنوز نتوانسته است به روزهای خوب سابق بازگردد. تقریبا ۱۲ روز است که روند قیمت بیت کوین نزولی است و تقاطع مرگی که همه از آن هراس داشتند بالاخره تشکیل شد.

این در حالی است که در چند روز گذشته خبر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از شرکت پکسوس، ناشر استیبل کوین BUSD، ترس جدیدی به بازار کریپتو تزریق کرد و می‌توان گفت انگیزه گاوها در شرایط فعلی را تضعیف کرد.

هشدار مدیرعامل بایننس به معامله‌گران؛ از استفاده از BUSD خودداری کنید!

همانطور که در تصویر زیر دیده می‌شود در تایم فریم هفتگی میانگین متحرک ۵۰ روزه‌ای از بالا میانگین متحرک ۲۰۰ دوره‌ای را قطع کرده است. اتفاقی که در طول تاریخ بیت کوین بی سابقه است. این موضوع نگرانی زیادی بین تحلیلگران کریپتو به وجود آورده است.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی

کاهش قیمت بیت کوین پس از انتشار داده‌های CPI تا کجا ادامه دارد؟

تحلیلگران مشهور حوزه کریپتو انتظار داشتند شاخص CPI سرنوشت سقوط بیت کوین به کانال ۱۹ هزار دلار یا صعود آن به بالای ۲۵ هزار دلار را مشخص کند. اکنون که تورم بالاتر از حد انتشار اعلام شده است می‌توان انتظار تداوم ریزش قیمت بیت کوین را داشت.


ما تو توکن باز بیت کوین رو خیلی ساده و جذاب توضیح دادیم که از خوندنش قطعا لذت می‌برین؛
بیت کوین چیست؟ به زبان ساده و خودمونی ولی حرفه‌ای


در پاراگراف‌های قبل گفتیم تقاطع مرگ در تایم فر یم هفتگی بیت کوین دیده می‌شود. در این تایم فریم اولین حمایت سر راه بیت کوین کانال ۱۹ هزار دلار است و می‌توان انتظار کاهش قیمت بیت کوین تا این محدوده را داشت.

تحلیل تکنیکال بیت کوین چه می‌گوید؟

با نگاهی به نمودار، شاخص قدرت نسبی (RSI) ۱۴ روزه بیت کوین همچنان بالای سطح حمایت خود در ۴۴ باقی مانده است. در زمان نوشتن این مطلب، RSI عدد ۴۶.۷۸ است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.