بیت کوین 26 هزار دلاری و مقاومت جدیدی به نام CPI

cpi btc

در روزهای اخیر بیت کوین با مشکلات عدیده‌ای سر و کله می‌زند و دو هفته سخت و نفس‌گیر را پشت سر گذاشته است. این در حالی است که در این هفته نیز شاخص CPI ماه می اعلام می‌شود که انتظار می‌رود روی مارکت کریپتو تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

قیمت بیت کوین در 13 ژوئن (23 خرداد) موفق شد خود را به بالای 26 هزار دلار برساند. در لحظه نوشتن این مطلب بیت کوین با 0.85 درصد رشد نسبت به روز گذشته در 26,194 دلار معامله می‌شود.

تبلیغات: اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال امن که با امکانات گسترده هستید پیشنهاد می‌کنیم از صرافی بیت پین دیدن کنید.

ورود به صرافی بیت پین

نمودار قیمت بیت کوین (BTC) منبع: بایننس
نمودار قیمت بیت کوین (BTC) منبع: بایننس

بیت کوین بین خط روند در نوسان است

تلاش‌های گاوها برای پس گرفتن سطح 26 هزار دلار از خرس‌ها تا این لحظه موفقیت آمیز بوده است.

علیرغم پیامدهای مداوم اقدامات قانونی ایالات متحده و آماده شدن بازارها برای انتشار داده‌های کلان اقتصادی، بیت کوین شروع عجیب و غریبی در این هفته داشت و بیتکوین در محدوده باریکی باقی ماند که از اواسط هفته برقرار بوده است.

کریپتو تونی (Crypto Tony) یکی از تحلیلگران مشهور در توییتر خود با در نظر گرفتن پتانسیل صعودی در صورت بروز تلنگر حمایتی، نوشت: «روز پرخطر برای هر معامله عمیق».

توییت کریپتو تونی و هشدار به معامله گران منبع: توییتر

در همین حال، گروه معاملاتی DecenTrader چندین سطح مقاومت را برای غلبه بر مراحل بعدی علامتگذاری کرد. به گفته DecenTrader نرخ‌های تامین مالی (funding rates) در حال افزایش است، که نشان می‌دهد یک روند معکوس بالقوه در حال حاضر اغاز شده است.

سایر معامله‌گران، از جمله Moustache; و مایکل ون د پوپ بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، خاطرنشان کردند که قیمت بیت کوین همچنان میانگین متحرک نمایی 21 هفته ای و 200 هفته ای (EMA) را حفظ می‌کند که می‌تواند دلیلی برای خوش بینی باشد.

Moustache در این باره نوشت:

بیت کوین در تایم فریم هفتگی همچنان بالاتر از خط میانگین متحرک نمایی دوره 21 باقی مانده است.

هر کسی که به اندازه کافی در کریپتو بوده است، می‌داند که این خط چقدر مهم است.

وی همچنین به شاخص CPI و جلسه FOMC این هفته اشاره کرد و گفت:

من فکر می‌کنم که شاهد نوسانات زیادی خواهیم بود.

مایکل ون د پوپ روز قبل در مورد میانگین متحرک نمایی 200 روزه (200EMA) اظهار داشت:

در نهایت، ما چند روز آینده خواهیم دید که آیا این روند ادامه خواهد داشت (پایداری EMA200) یا اینکه به این شیب رو به پایین ادامه خواهیم داد.

معامله گر محبوب Credible Crypto همچنان اصرار دارد که سطوح مقاومت بلندمدت بیت کوین در نهایت جلوی اتفاقات بدتر را خواهد گرفت. او تکرار کرد که 40000 دلار همچنان هدف انتخابی او است.

کدام صرافی ایرانی بهترین قیمت بیت کوین را دارد؟

شاخص CPI چه تاثیری روی بازار کریپتو خواهد داشت؟

این هفته شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه می در تاریخ 13 ژوئن، درست یک روز قبل از اعلام تغییرات نرخ بهره فدرال رزرو اعلام می‌شود. برخلاف دفعه قبل، بازارها انتظار دارند فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند. این به چرخه افزایش نرخ بهره بی‌وقفه که در اواخر سال 2021 آغاز شد، پایان می‌دهد، (آغاز چرخه درست زمانی بود که بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید.)

انتظار می‌رود فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند، که به دنبال 10 افزایش متوالی رخ خواهد داد و نقطه عطف مورد انتظار در سیاست را رقم خواهد زد. در سال 2022 دیدیم که افزایش‌های نرخ بهره و سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا چه تاثیر بدی روی بازار کریپتو داشت. و حالا توقف افزایش نرخ بهره می‌تواند یک موهبت برای بازار کریپتو باشد. اما همه کارشناسان اینطور خوش بین نیستند.

لانگ ویو نام مستعار یک تحلیلگر در توییتر است که می‌گوید:

فدرال رزرو احتمالا همچنان سختگیر بماند، اما سؤال مهمتر این است که در صورت کاهش بیشتر تورم، آیا نرخ‌های بهره را در جایی که هستند نگه می‌دارد (به سیاست‌های سختگیرانه خود ادامه می‌دهد یا خیر).

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، احتمال توقف افزایش نرخ بهره در زمان نگارش مقاله در 12 ژوئن 75 درصد بود.

نظر کارشناسان در مورد تاثیر نرخ بهره بر بیت کوین

معامله‌گر معروف Traderhc به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفت: «بسیار متقاعد شده‌ام که در این هفته یک توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند آغاز حرکت بیت کوین به بالای 30 هزار دلار باشد.

معامله‌گر دیگری به نام Skew اضافه کرد شاخص CPI احتمالا نقش اساسی در روند قیمت این هفته خواهد داشت.

در همین حال، علاوه بر CPI، جلسه ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال این پتانسیل را دارد که جرقه‌های نوسانی بازار را برانگیزد.

فیلیپ سوئیفت، یکی از بنیانگذاران مجموعه معاملاتی DecenTrader، در 11 ژوئن پیش‌بینی کرد: «فردا روز بزرگی برای بازار خواهد بود».

SEC باید به درخواست کوین بیس برای وضع قوانین پاسخ دهد. و دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده درخواست SEC را برای دستور منع موقت در بایننس یو اس در ساعت 2 بعد از ظهر بررسی می‌کند.

برای اطلاع کامل از شکایت SEC علیه بایننس و کوین بیس و حواشی آن روی لینک زیر کلیک کنید:

اخبار بیت کوین: علت کاهش قیمت بیت کوین

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.