تحلیل هفتگی بیت کوین؛ کورسویی از امید در دل تاریکی!

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

همانطور که در تحلیل قبلی «تحلیل قیمت بیت‌کوین 22 خرداد؛ استخر خون BTC تا چه زمانی ادامه دارد؟»گفتیم، راه سقوط بیت کوین به 20 هزار دلار باز شد و بیت کوین نیز به این کاهش قیمت، نه نگفت. حالا قصد داریم تا تحلیل بیت کوین خود را به‌روزرسانی کرده تا شما عزیزان باز هم یک پله جلوتر از سایر تریدرها باشید. پادشاه ارزهای دیجیتال طی هفته‌ی اخیر 34.4 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و در حال غرق شدن است. دقیقا در لحظه‌ای که تاریکی و ترس مطلق بازار را فرا گرفته و دست از سر تریدرها بر نمی‌دارند، به‌نظر کورسویی از نور و امید دیده می‌شود. در ادامه قصد داریم تا به بررسی تحلیل هفتگی بیت کوین بپردازیم. با ما همراه باشید.

میانگین متحرک 200 هفته‌ای

ماه‌های اخیر سراسر درد و ضرر برای سرمایه‌گذاران بود و بیت کوین حتی سطح قیمت 17600 دلار را نیز لمس کرد. برخی از تحلیل‌گران باور دارند که بیت کوین در یک منطقه خرید فوق‌العاده قرار گرفته و امروز قصد داریم تا این موضوع را به‌طور دقیق بررسی کنیم.

تخلیل هفتگی بیت کوین
نمودار بیت کوین در برابر میانگین‌های متحرک 200 هفته‌ای

میانگین متحرک 200 هفته‌ای یکی از تاریخی‌ترین و مهم‌ترین حمایت‌های بیت کوین است. برخی از معامله‌گران با توجه به تحرکات این میانگین خرید خود را انجام می‌دهند.

دایره‌های سبز رنگ در نمودار بالا، پایین‌ترین سطوح قیمت لمس شده در بازارهای خرسی قبلی هستند. تمامی این سطوح نزدیک به حمایت میانگین متحرک 200 هفته‌ای بوده و معمولا در بازارهای خرسی، قیمت بیت کوین تمایل داشته تا برای مدت کوتاهی زیر این حمایت قرار گرفته سپس به‌آرامی به بالای میانگین متحرک 200 هفته‌ای صعود کند. بدین صورت بیت کوین روند صعودی جدید خود را آغاز خواهد کرد.

بیت کوین در 14 ژوئن به زیر این شاخص سقوط کرد و حالا دقیقا در نزدیکی میانگین متحرک 200 هفته‌ای معامله می‌شود. تاریخ خودش را تکرار کرده و اگر یک‌بار دیگر این جمله تکرار شود، قیمت بیت کوین به سطوح بسیار پایین سقوط نخواهد کرد.

پرش از سطوح حمایتی

علاوه بر میانگین متحرک 200 هفته‌ای، دیگر سطوح قیمت نیز به‌عنوان حمایت‌های مهم بیت کوین عمل کرده و حالا نیز از ریزش قیمت بیش‌تر آن جلوگیری خواهند کرد.

تحلیل هفتگی بیت کوین
نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی

آخرین بار بیت کوین در دسامبر 2020 در زیر سطح 24 هزار دلار معامله شد. در آن زمان سطح 21900 دلار به‌عنوان یک حمایت فوق‌العاده عمل کرد و همین حمایت منجر به جهش قیمت بیت کوین به سطح 41 هزار دلار شد.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، درصورت از دست رفتن حمایت 20 هزار دلار، سطوح حمایت مهم بعدی در نزدیکی 19900 و 16500 دلار قرار دارند.

نسبت ارزش بیت کوین به ارزش تحقق یافته (MVRV)

یکی‌دیگر از معیارها، نسبت ارزش بیت کوین به ارزش تحقق‌یافته است. این معیار در حال حاضر روی سطح 0.969 قرار گرفته که به معنای نزدیک شدن بیت کوین به مرحله خرید است.

تحلیل هفتگی بیت کوین
نمودار ارزش بیت کوین نسبت به ارزش تحقق‌یافته

همانطور که در تحلیل بالا مشاهده می‌کنید، این شاخص بیش‌تر مواقع طی چهار سال اخیر برای بیت کوین در بالای 1 قرار داشته و فقط طی دو دوره به زیر 1 سقوط کرده است.

در تاریخ مارس 2020 و همه‌گیری پاندمی کرونا، شاخص MVRV به سطح 0.85 رسید و به مدت 7 روز زیر سطح یک قرار داشت. از سوی دیگر طی بازار نزولی 2018 الی 2019، شاهد این بودیم که این شاخص به مدت 133 روز زیر سطح یک قرار داشت و به سطح 0.699 رسید.

داده‌ها مُهر تاییدی بر افزایش قیمت بیت کوین نزده ولی نشان می‌دهند که چند روز قبل، پایین‌ترین سطح قیمت بیت کوین اتفاق افتاده است. با این حال باید منتظر اتفاقات آتی بازار باشیم. شما همراهان توکن باز چه تحلیلی نسبت به روند قیمت بیت کوین دارید؟ لطفا تحلیل‌ها و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب «تحلیل هفتگی بیت کوین» همراه ما بودید.

منبع: CoinTelegraph

 سلب مسئولیت: این مطلب به هیچ عنوان پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری یا فروش نبوده و صرفا هدف ما اطلاع‌رسانی است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.