چالشی برای هوش مصنوعی؛ بررسی سبد سرمایه‌گذاری 100 دلاری ChatGPT

چالشی برای هوش مصنوعی؛ بررسی سبد سرمایه‌گذاری 100 دلاری ChatGPT

ربات هوش مصنوعی ChatGPT همان چیزی بود که به آن نیاز داشتیم. دستیاری که بی‌وقفه به سوالات ما پاسخ داده، نیازهای‌مان را برطرف کرده و همیشه کنارمان باشد. چت جی‌پی‌تی به‌خوبی از پس اینکار برآمد اما آیا برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال نیز به‌خوبی عمل می‌کند؟ اگر از این ربات بخواهیم که با 100 دلار یک سبد سرمایه‌گذاری برای ما ایجاد کند چطور؟ با ما در سفری 4 دقیقه‌ای همراه باشید تا به عمق دل هوش مصنوعی و سبد سرمایه‌گذاری 100 دلاری ChatGPT سفر کنیم.

استفاده از ChatGPT در بازار ارزهای دیجیتال

همانطور که در مقاله‌ی ChatGPT چیست مطالعه کردید، این ربات به اطلاعات سال‌های 2023 و 2022 دسترسی نداشت و فقط تا 2021 به‌روز بود. خوشبختانه این ربات قادر به یادگیری است و می‌توان با اطلاعات جدید، دانش آن را گسترش داد. ما در این مقاله داده‌های جدیدی به این ربات دادیم تا جواب‌های به‌روزتری ارائه کند.

ChatGPT
چت جی‌پی‌تی قادر به یادگیری از داده‌های جدید است و اطلاعات خود را به‌روزرسانی می‌کند

نسخه‌ی جدید و قدرت‌مندتر ربات ChatGPT یعنی GPT-4 به‌تازگی از سوی OpenAi روانه‌ی بازار شده و قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد. به‌عنوان مثال این ربات قادر است تا با بررسی فاکتورهای مختلف ازجمله رویدادهای آینده، تحلیل فاندامنتال و نکنیکال، آینده‌ی ارزها را برای شما تحلیل کرده و قیمت آن را پیش‌بینی کند. با توجه به این موارد ما آزمایشی را ترتیب دادیم تا ربات یک سبد سرمایه‌گذاری با 100 دلار سرمایه ایجاد کند. هدف ما از این آزمایش، درک سوگیری‌های GPT-4 نسبت به ارزهای برتر بازار است.

با معرفی دوستان خود به صرافی رمز پلاس، 30 درصد از کارمزد معاملات آن‌ها را دریافت کرده و درآمد بدون ترید را تجربه کنید.
ورود به صرافی رمزپلاس

آزمایش ساخت سبد سرمایه‌گذاری 100 دلاری ChatGPT

آزمایش ما با این دستور آغاز شد که ربات با 100 دلار سرمایه، در کمترین زمان ممکن به درآمد مناسبی از بازار برسد. توجه داشته باشید که دستور (پرامپت) باید صریح باشد که ربات به‌خوبی آن را درک کند.  همچنین ما اطلاعات و رویدادهای هفت روز گذشته‌ی بازار ارزهای دیجیتال را برای ربات فراهیم کردیم تا دانش کافی برای تحلیل بازار را داشته باشد.

ابتدا ChatGPT اشاره کرد که بازار رمز ارزها در وضعیتی ناپایدار قرار گرفته و عوامل مختلفی بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته‌اند. همچنین ربات اشاره کرد که فشار نظارتی و عوامل کلان اقتصادی به نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال دامن زده‌ و بازار را در وضعیت قرمز قرار داده‌اند.

با در نظر گرفتن این موارد، سبد سرمایه‌گذاری ChatGPT آماده شد که شامل 4 بخش است:

  • 50 دلار بیت کوین
  • 25 دلار اتریوم
  • 15 دلار ارز ATOM
  • 10 دلار برای پروژه‌های مرتبط با NFT و Web3
ChatGPT و بیت کوین
بیت کوین یکی از ارزهای انتخابی Chat GPT برای سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال است

همچنین ربات اشاره کرد که بیت کوین علی‌رغم نوسانات کوتاه‌مدت و کاهش قیمت اخیر همچنان پتانسیل مناسبی برای رشد در بلندمدت دارد. در پیام این ربات آمده است:

روند کلی نشان می‌دهد که بیت کوین به ثبات بهتری در برابر اخبار منفی و بی‌ثباتی مالی رسیده و پناهگاهی امن برای سرمایه‌ی کاربران است. همچنین دامیننس (سلطه) بیت کوین در بازار در حدود 50 درصد است و برخی از تحلیل‌گران باور دارند که BTC به‌زودی در مسیر 100 هزار دلاری شدن حرکت خواهد کرد.

همچنین این ربات هوش مصنوعی باور دارد که دامیننس اتریوم به‌زودی افزایش یافته و اعتبارسنج‌ها و هولدرهای آن در وضعیت جذابی قرار می‌گیرند. وی در خصوص اتریوم نوشت:

اتریوم نشانه‌هایی از افزایش قیمت را از خود نشان داده و به یکی از گزینه‌های جذاب برای قرارگیری در سبد سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

سپس ربات به ارز اتم اشاره کرد و گفت:

اتم فرصت رشد بالقوه‌ای در آینده دارد. این ارز یک پروژه‌ی آینده‌دار است و سرمایه‌گذاران بیشتری در آینده جذب آن خواهند شد.

در نهایت چت جی‌پی‌تی درخصوص 10 دلارِ اختصاص یافته برای پروژه‌های NFT و WEB3 صحبت کرد و 6 دلار از آن را برای ارز مانا و 4 دلار را برای ارز لینک کنار گذاشت. ربات در خصوص این دو ارز نوشت:

همگام با پذیرش روبه‌رشد Web3 و برنامه‌های غیرمتمرکز، تقاضا برای داده‌های خارج از زنجیره (Off-Chain) افزایش می‌یابد. از توکن LINK در اکوسیستم Chainlink استفاده شده و با افزایش نیاز به خدمات اوراکل‌ها، لینک به یک گزینه‌ی جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود.


از مقالات پربازدید توکن باز دیدن کنید:


سخن پایانی

کوین تلگراف بلافاصله پس از توصیه‌ی ربات، ارزها را خریداری کرده و اکنون آنها در یک صندوق ذخیره می‌شوند. این آزمایش هنوز به پایان نرسیده و به‌زودی نتایج دقیق آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.وب‌سایت کوین تلگراف درآمد حاصل از این آزمایش را به موسسات خیریه اهدا خواهد کرد. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از کار با ربات‌های هوش مصنوعی ازجمله Chat GPT دارید؟ آیا به آن برای ساخت سبد سرمایه‌گذاری اعتماد می‌کنید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی سبد سرمایه‌گذاری 100 دلاری ChatGPT همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

سوالات متداول

  • آیا می‌توان از ChatGPT برای ساخت سبد سرمایه‌گذاری استفاده کرد؟

بله. با این حال این ربات به داده‌های 2022 و 2023 دسترسی نداشته و برای ساخت یک سبد جذاب و به‌روز، باید آخرین داده‌ها و اطلاعات، اخبار و رویدادهای بازار را برای آن فراهم کنید.

  • آیا می‌توان از چت جی‎‌پی‌تی برای ترید استفاده کرد؟

بله. این ربات قادر به بررسی تحلیل فاندامنتال و تکنیکال دنیای ارزهای دیجیتال بوده و تنها باید پرامپت‌های (دستور) مناسب را برای آن درنظر بگیرید.

توجه: این مقاله به‌هیچ‌عنوان سیگنال خریدوفروش ارز نبوده و توکن باز صرفا نظرات ربات چت جی‌پی‌تی را منتقل کرده است. بنابراین هیچ‌گونه مسئولیتی درخصوص رشد یا ریزش ارزهای معرفی شده در این مقاله برعهده‌ی ما نخواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.