صرافی کوینکس هک شد

صرافی کوینکس

صرافی CoinEx مورد هک قرار گرفته و مقدار حداقل 4946 اتریوم و 354762 ترون و مقدار قابل توجهی متیک از کیف پول های آنلاین آن خارج شده است. این شرکت در حال بررسی موضوع است و گفته که خسارت وارده به کاربران متضرر جبران، خواهند شد.

ماجرای هک صرافی کوینکس چیست؟

در 12 سپتامبر (21 شهریور)، صرافی ارز دیجیتال کوینکس شاهد خروجی‌های غیرعادی بزرگ به یک آدرس بدون سابقه قبلی بود که منجر به ظن هک شدن این صرافی توسط کارشناسان امنیتی شد. پلتفرم امنیتی بلاکچین Cyvers Alerts میزان ضرر را حدود 27 میلیون دلار برآورد کرده است.

مدل ما مبتنی بر هوش مصنوعی دو ساعت پیش تراکنش‌های مشکوک مرتبط با coinexcom@ را شناسایی کرد.

مقدار احتمالی ارزهای دزدیده شده به 18.12 میلیون دلار اتریوم، 8.5 میلیون دلار ترون و 291 هزار دلار در پلیگان می‌رسد.

علل احتمالی: نقض کنترل دسترسی، نشت کلید خصوصی، فرار با سرمایه، کار داخلی

بلافاصله پس از این تراکنش، کیف‌پول آنلاین CoinEx شروع به انتقال مقادیر زیادی توکن به همان آدرس کرد. حدود 408741 عدد استیبل کوین Dai، 2700000 توکن گراف (GRT)، 29158 توکن یونی‌سواپ و بسیاری توکن‌های دیگر از این کیف‌پول منتقل شدند.

شرکت امنیتی بلاک‌چین PeckShield این خروجی را “مشکوک” گزارش کرد. همچنین ژولیو مورنو، رئیس بخش تحقیقات CryptoQuant ادعا کرد که رفتار کیف‌پول کوینکس “عجیب” است، زیرا ذخایر اتریوم آن‌ها “اکنون عملا صفر اتریوم است.”

آیا خسارت کاربران کوینکس جبران می‌شود؟

در ساعت 9  شب به وقت تهران، صرافی کوینکس در توییتر تأیید کرد که این پلتفرم شاهد برداشت‌های مشکوک بوده است. این صرافی گفت “سیستم کنترل ریسک ما برداشت‌های ناهنجاری را از چندین آدرس کیف‌پول آنلاین مورد استفاده برای نگهداری دارایی‌های صرافی CoinEx شناسایی کرده است” و افزود که یک “تیم تحقیقات ویژه” برای تعیین علت اتفاق افتاده منصوب شده است.

این تیم همچنین ادعا کرد که رمزارزهای برداشت شده بخش کوچکی از ذخایر کل صرافی است و کاربران “100٪ جبران خسارت ناشی از این نفوذ را دریافت خواهند کرد.”

اطلاعیه فوری: حادثه امنیتی در CoinEx – اقدامات فوری در جریان

در 12 سپتامبر 2023، سیستم کنترل ریسک ما برداشت‌های ناهنجاری از چندین آدرس کیف‌پول آنلاین مورد استفاده برای نگهداری دارایی‌های صرافی CoinEx را شناسایی کرد. با درک فوری جدی بودن وضعیت، ما به همه کاربران اطمینان می‌دهیم: دارایی‌های شما امن و دست‌نخورده است. طرف‌های زیان دیده 100٪ جبران خسارت ناشی از این نفوذ را دریافت خواهند کرد. برای افزایش امنیت، خدمات واریز و برداشت به طور موقت تعلیق شده‌اند و پس از بررسی کامل مجدداً از سر گرفته خواهند شد. قول می‌دهیم که زمانبندی دقیق و گزارش جامعی در مورد این حادثه به سرعت ممکن با جامعه به اشتراک گذاشته خواهد شد.

پس از این نفوذ، توکن CET صرافی بیش از 15٪ سقوط کرد.

نمودار قیمت CET پس از هک صرافی کوینکس
نمودار قیمت CET پس از هک صرافی کوینکس

2 دیدگاه روشن صرافی کوینکس هک شد

  • اینم از شانس بد ما ایرانی ها…. تنها صرافی خارجی که به ایرانی ها خدمات خوبی می داد و علیرغم تحریم ها عملا از تریلرهای ایرانی حمایت می کرد.عجیب اینه که این هک همزمان شده با بازداشت مجدد سینا استوی مدیرعامل فراری صرافی کریپتولند که اردیبهشت ۱۴۰۰ توقیف شد . صرافی که حداقل حدود ۲۵ هزار نفر رو تا الان بیچاره کرده و تاکنون هیچ اقدامی جهت بازگرداندن اموال آنها صورت نگرفته!!!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.