صرافی هیوبی گلوبال هک شد

هک هیوبی

هیوبی گلوبال، یکی از مهم‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان، قربانی یک حمله هک گسترده شده است. این نفوذ باعث از دست رفتن حدود 8 میلیون دلار اتریوم (ETH) شده است. این صرافی رویکردی غیرمعمول اتخاذ کرده و به هکر پیشنهاد 5 درصد پاداش “کلاه سفید” داده است تا دارایی‌های دزدیده شده را برگرداند. این رویداد نگرانی‌هایی را در مورد اقدامات امنیتی صرافی‌های ارز دیجیتال و تاثیرات گسترده‌تر آن برای صنعت رمزارزها برانگیخته است.

جزئیات هک صرافی هیوبی گلوبال چه بود؟

حمله هک در 24 سپتامبر (2 مهر) 2023 رخ داد و توسط پلتفرم‌های تحلیل بلاکچین سایورز و آرکهام اینتلیجنس گزارش شد. بر اساس گزارش‌ها، در مجموع 5000 ETH به ارزش تقریبی 7.9 تا 8 میلیون دلار از یک کیف پول شناخته شده هیوبی تخلیه شده است.



صرافی ادعا می‌کند هویت مهاجم را می‌داند و 5 درصد پاداش “کلاه سفید” پیشنهاد داده است که هکر 95 درصد باقی‌مانده دارایی‌های دزدیده شده را بازگرداند.

چه اقداماتی توسط صرافی هیوبی گلوبال صورت گرفته است؟

هیوبی گلوبال بلافاصله پس از شناسایی نفوذ، اقداماتی را برای محافظت از دارایی‌های کاربران انجام داد. جاستین سان بنیان‌گزار ترون و یکی از سرمایه‌گذاران هیوبی گلوبال، تأیید کرد که صرافی تمام زیان‌های ناشی از حمله را پوشش داده و تمام مسائل مرتبط را حل کرده است. گفته می‌شود صرافی اکنون به طور عادی کار می‌کند و سرمایه کاربران در امان است.

هک‌های اخیر صرافی‌ها توسط چه گروهی برنامه‌ریزی شده است؟

این اتفاق به مجموعه‌ای از حملات هک که در سال 2023 صرافی‌های ارز دیجیتال را آماج خود قرار داده‌اند، اضافه می‌شود. اعتقاد بر این است که بسیاری از این حملات توسط گروه لازاروس مرتبط با کره شمالی هدایت می‌شوند که در طول سال 40 میلیون دلار بیت کوین از حملات مختلف جمع‌آوری کرده است.



هک شدن هیوبی گلوبال بار دیگر یادآور این موضوع است که، نباید سرمایه‌های سنگین را در صرافی نگه‌داری کرد و بهتر است، پس از انجام معاملات، سرمایه خود را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.