پاسخ به 14 مورد از مهم‌ترین سوالات تریدرهای ارز دیجیتال

پرونده ویژه؛ پاسخ به 14 مورد از مهم‌ترین سوالات تریدرها

در بحبوحه‌ی بحران اقتصادی، یکی از راه‌های جذاب و شگفت‌انگیز فرار از تورم و کسب درآمد دلاری، ترید کردن است. پا گذاشتن در سرزمین ترید همچون پا گذاشتن در سرزمین ناشناخته‌ها است و امروز قصد داریم به کلیه سوالات شما در این زمینه پاسخ بدهیم. با ما در «مهم‌ترین سوالات تریدرها» همراه باشید.

1- چقدر طول می‌کشد تا از ترید سود کنیم؟

برخی باور دارند برای استاد شدن در هر مهارتی باید 5 سال تلاش کنید یا به‌عبارت دیگر 10,000 ساعت مطالعه داشته باشید. این استدلال درست نیست اما باید به میزان کافی رفتار بازار، الگوها را شناسایی کنید، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و … را فرا بگیرید تا به سوددهی مناسب از ترید برسید.


تبلیغات: در صرافی اترکس بدون پرداخت کارمزد، ترید کنید


2- تبدیل شدن به یک تریدر روزانه‌ی با درآمد بالا چقدر سخت است؟

تبدیل شدن به یک معامله‌گر روزانه‌ی موفق به سال‌ها تجربه و پشتکار نیاز دارد اما غیرممکن نیست. با این حال ترید کردن با استفاده از پس‌انداز و منبعی غیر از درآمد ماهانه ریسک بالایی دارد و برای تبدیل شدن به یک تریدر روزانه باید سال‌ها تحقیق کنید. علاوه‌بر این، تریدرهای روزانه در سال چند میلیون تومان کارمزد پرداخت می‌کنند، به همین دلیل باید دقت و سوددهی معاملات خود را بررسی کنید.

تریدر
برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق باید تلاش و پشتکار فراوانی داشته باشید

3- آیا امکان کسب درآمد بالا از ترید وجود دارد؟

بله. درصورت فراگیری دانش مناسب و کسب تجربه‌ی کافی، احتمال درآمد داشتن و سود کردن از بازار وجود دارد. معامله‌گران روزانه به‌طور متوسط 3 الی 5 پوزیشن در روز باز می‌کنند. همچنین معامله‌گران کوتاه‌مدت و میان‌مدت نیز بین 5 الی 15 پوزیشن در ماه باز می‌کنند، ابتدا سبک مناسب خود را شناسایی کرده سپس با اتکا به دانش و تجربه‌ی خود درآمد مناسبی در طول سال یا حتی در طول ماه خواهید داشت.

شناسایی بهترین قیمت خریدوفروش ارزهای دیجیتال در ایران

4- درآمد روزانه‌ی معامله‌گران چقدر است؟

تریدرهای روزانه در آمریکا به‌طور متوسط 116895 دلار در سال یا 56 دلار در ساعت درآمد دارند. با این حال 10 درصد بالایی بیش‌از 198 هزار دلار در سال درآمد داشته و 10 درصد پایینی کمتر از 68 هزار دلار از ترید درآمد دارند.

5- آیا امکان کسب درآمد میلیاردی از ترید وجود دارد؟

برخی از تریدرهای شایسته و ممتاز درآمدی فراتر از میلیون داشته و به‌طور میلیاردی سود می‌کنند. یک معامله‌گر متوسط چندین میلیون درآمد از ترید کسب می‌کنند اما برای کسب درآمد میلیاردی باید از دیگر معامله‌گران متمایز باشید.

6- چند درصد از معامله‌گران روزانه موفق هستند؟

بنا به تحقیقاتی در ایالات‌متحده، تنها 4 هزار نفر (کمتر از 1 درصد جمعیت تریدرهای روزانه) به درآمد مناسب رسیده‌اند. از این 450 هزار نفر، تنها 500 مورد درآمد و سود چشمگیری از ترید کسب می‌کنند.

7- تریدرهای روزانه چند ساعت در روز کار می‌کنند؟

هفتمین مورد از مهم‌ترین سوالات تریدرها، زمان موردنیاز برای ترید است. تریدرهای روزانه به نقدینگی و نوسان نیاز دارند و این اتفاق بیشتر در زمان آغاز فعالیت آمریکایی‌ها و چینی‌ها یعنی در حوالی ظهر و در حوالی نیمه‌شب رخ می‌دهد. با این حال میزان ساعت کاری ترید روزانه به تعداد پوزیشن‌هایی که در طول روز باز می‌کنید بستگی دارد و نمی‌توان رقم دقیقی برای این سوال تعیین کرد.

8- یک معامله‌گر مبتدی چقدر درآمد خواهد داشت؟

درآمد شما از ترید به عوامل متعددی همچون دانش، تجربه، ریسک‌پذیری و … بستگی دارد. رقم قطعی و دقیقی برای پاسخ به این سوال وجود نداشته و همه‌چیز به شما بستگی دارد.

تریدر
ریسک‌پذیری یکی از اصلی‌ترین عوامل در میزان درآمد شما از ترید است

9- آیا تریدرها هر روز سود می‌کنند؟

بنا به آمار، بیش‌از 97 درصد تریدرها نه‌تنها درآمد روزانه‌ای از ترید ندارند بلکه سرمایه‌ی خود را نیز از دست می‌دهند. در واقع کمتر از 1 درصد از معامله‌گران هر روز سود می‌کنند.

10- برای شروع ترید چقدر سرمایه نیاز است؟

سرمایه‌ی اولیه یکی‌دیگر از مهم‌ترین سوالات تریدرها است. کارشناسان جهانی پیشنهاد می‌کنند که معامله‌گران برای شروع حداقل 30 هزار دلار پول داشته باشند تا پتانسیل شرکت در معاملات مختلف را از دست ندهند. با این حال این رقم در کشور ما بسیار زیاد است و بنا به برخی از کارشناسان داخلی، 200 دلار سرمایه برای شروع ترید در ایران مناسب است. با این حال با هر میزان سرمایه، نباید بیش از 1 درصد از موجودی حساب خود را برای یک معامله به‌خطر بیندازید.

فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال و کسب سود مطمئن از بازار

11- آیا می‌توان با درآمد ترید زندگی کرد؟

بله. زندگی با درآمد ترید امکان‌پذیر است اما دستیابی به آن بسیار سخت‌ودشوار است. در واقع ترید لزوما آسان‌تر یا سبک‌تر از یک کار معمولِ روزانه نیست. اگر تجربه‌ی کافی از ترید ندارید هرگز شغل اصلی خود را رها نکرده و هر دو کار را درکنار یکدیگر انجام بدهید.

12- ترید در کدام تایم‌فریم سود بیشتری دارد؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد اما برخی کارشناسان باور دارند ترید روزانه درآمد بیشتری نسبت به ترید در دیگر تایم فریم‌ها دارد. در این نوع معاملات باید در طول روز دارایی موردنظر خود را خریداری کرده و پیش از بسته شدن کندل روزانه آنرا به فروش برسانید. باید دائما بازار را دنبال کرده تا زمان دقیق برای خرید یا فروش را پیدا کنید. ترید روزانه یک روش عالی برای کسب سود سریع است اما درنهایت باید تایم فریم مناسب خود را انتخاب کنید.

برای انتخاب تایم فریم مناسب خود و برداشت گامی بلند در طراحی یک استراتژی ترید مناسب می‌توانید مقاله‌ی «راهنمای انتخاب بهترین تایم فریم در تحلیل تکنیکال و معاملات ارزهای دیجیتال» را مطالعه کنید.

13- بزرگترین موانع در انجام ترید روزانه چه مواردی هستند؟

نوسان و بی‌حوصلگی. نوسان برای ترید روزانه ضروری و مناسب است اما گاهی انقدر این نوسان زیاد می‌شود که ترید در بازار بسیار سخت و عملا غیرممکن است.

تریدر
بی‌حوصلگی و نوسان فراوان بزرگ‌ترین موانع تریدرها هستند

بی‌حوصلگی دومین مانع بزرگ در ترید روزانه است. شکست در ترید امری عادی محسوب شده اما برخی تریدرها هنوز آنرا نپذیرفته‌اند. گاهی تریدرها شکست می‌خورند و انقدر بی‌حوصله و کم‌طاقت می‌شوند که شکست‌های بعدی را برای خودشان رقم می‌زنند.

14- ریسک به ریوارد مناسب ترید روزانه در چه سطحی قرار دارد؟

معامله‌گران روزانه باید نرخ موفقیت معاملات خود را نزدیک به 50 درصد یا بالاتر نگه دارند. بدین ترتیب اگر میزان ریوارد به ریسک هر پوزیشن 1.5 تا 1 یا بالاتر از آن باشد یعنی شما یک تریدر موفق هستید.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما به برخی از مهم‌ترین سوالات کسانی که به‌دنبال یادگیری ترید هستند پرداختیم. علاوه‌بر این موارد، شما همراهان توکن باز می‌توانید سوالات خود را در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید تا در اسرع وقت به آنها جواب بدهیم. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «مهم‌ترین سوالات تریدرها» همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع: The Healthy Journal

سوالات متداول

  • چقدر طول می‌کشد تا از ترید سود کنیم؟

پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد اما پس از کسب تجربه و فراگیری دانش به سوددهی مناسبی از بازار خواهید رسید.

  • برای شروع ترید به چقدر سرمایه نیاز داریم؟

بنا به نظر برخی از کارشناسان داخلی، 200 دلار سرمایه برای شروع ترید در ایران کافی است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.