استعفای مدیرعامل بایننس؛ واکنش بازار چیست؟

مدیر عامل بایننس

در شب دوشنبه 20 نوامبر (29 آبان)، قیمت دارایی‌های ارز دیجیتال پس از ابراز هیجان بازیگران صنعت ارز دیجیتال نسبت به احتمال حل و فصل تحقیقات کیفری آمریکا در مورد بایننس، افزایش یافت.



با این حال، همزمان با افشای جزئیات تکان‌دهنده توافق تسویه در سه‌شنبه، چندین دارایی عقب‌نشینی کردند که BNB بایننس پیشتاز آن بود.

واکنش بازار ارز دیجیتال به استعفای مدیرعامل بایننس، CZ 

سه‌شنبه 21 نوامبر (30 آبان)، وزارت دادگستری آمریکا کیفرخواست علیه بایننس و مدیرعامل آن چانگ‌پنگ “CZ” جائو را افشا کرد و نشان داد که این صرافی ارز دیجیتال و بنیان‌گذار آن به نقض قانون محرمانگی بانکی و تحریم‌های آمریکا و عدم ثبت به عنوان صراف در آمریکا مجرم شناخته شده‌اند.

با این حال برای بسیاری‌، شوکه‌کننده‌ترین مسئله، استعفای جائو از مدیرعاملی شرکت به عنوان بخشی از توافق اقرار به جرم بود. پس از افشای این موضوع، قیمت دارایی‌های ارز دیجیتال سقوط کردند. 

BNB بایننس تمامی سود دوشنبه را از دست داد

طی 24 ساعت گذشته 4.68٪ کاهش یافته و در زمان نگارش این مطلب بر اساس داده‌های CoinMarketCap در 242.25 دلار معامله می‌شود. سایر دارایی‌های محبوب ارز دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، XRP و سولانا نیز به ترتیب 1.31٪، 1.63٪، 2.61٪ و 4.75٪ طی 24 ساعت گذشته کاهش یافته‌اند.

علی‌رغم کاهش اخیر قیمت، کارشناسان همچنان معتقدند حل و فصل اتهامات کیفری بایننس پیش‌درآمد مثبتی برای بازارهای ارز دیجیتال است.

آیا حل پرونده کیفری بایننس برای ارز دیجیتال مثبت است؟ 

تهدید مداوم مجازات‌های کیفری علیه بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، بار سنگینی را بر بازار تحمیل کرده بود. در نتیجه، کارشناسان از حل و فصل اخیر این اتهامات به گونه‌ای که به صرافی اجازه فعالیت با تأثیر کمینه بر بازار و زیان کمتر به مشتریان داده شود، به عنوان خبر خوب استقبال کرده‌اند. 

با استناد به تحلیلگران، خبرنگار مستقل کولین وو اظهار داشت حل و فصل این پرونده بزرگ‌ترین مانع پیش روی بعدی بهبود قیمت ارزهای دیجیتال را برطرف کرده است.

خروج 913 میلیون دلار از بایننس

علی‌رغم نگاه عمدتاً مثبت بسیاری از مشاهدگران بازار، در زمان نگارش این مطلب، صفحه transparency صرافی‌های متمرکز Defi Llama نشان می‌دهد بایننس طی 24 ساعت گذشته با خروج 913 میلیون دلار مواجه بوده است.  

علاوه بر پرداخت هزینه کلان 4.3 میلیارد دلاری، این شرکت با یک نبرد حقوقی طولانی با SEC و همچنین با چالش رشد تحت مدیریت و نظارت جدید از سوی آمریکا روبرو است. 

توانایی صرافی در مواجهه با این چالش‌ها بدون تأثیر بر تجربه کاربران احتمالاً تعیین‌کننده حفظ جایگاه آن در صدر دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود.

منبع: Dailycoin

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.