تحلیل روزانه توکن باز؛‌ بازگشت بیت کوین به کانال ۲۳٬۰۰۰ دلار

اخبار روز ارز دیجیتال

در ۲۴ ساعت گذشته بازار رمزارز تقریبا یکپارچه سبز بود و شاهد رشد قیمت کوین‌های بزرگ بازار بودیم. بیت کوین با ۱.۴۵٪ رشد قیمت دوباره به کانال ۲۳ هزار دلاری بازگشت و اکنون با قیمت ۲۳٬۰۲۳ دلار معامله می‌شود. اتر، دومین رمزارز بزرگ بازار از نظر مارکت کپ نیز رشد ۰.۱۸ درصدی را تجربه کرد و هم اکنون با قیمت ۱٬۶۳۳ دلار دست به دست می‌شود.

نقشه بازار رمزارز - ۴ بهمن .
نقشه بازار رمزارز – ۴ بهمن . منبع: توکن باز

در ۲۴ ساعت گذشته در بازار کریپتو چه گذشت؟

ارزش بازار جهانی رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۴۳٪ رشد داشت و به ۱.۰۶ تریلیون دلار رسید. حجم کل معاملات نیز ۷.۰۸ درصد افزایش یافت و به ۵۶.۱۶ میلیارد دلار رسید.

بیش از ۹۴ میلیون دلار در موقعیت‌های شورت و لانگ در معاملات آتی بیت کوین لیکویید شد که تقریبا ۶۰ میلیون دلار آن مربوط به پوزیشن‌های لانگ بوده است.

رمزارز اپتوس (APT) در ۲۴ ساعت گذشته ترند بازار بوده است. این کوین علی رغم مثبت بودن بازار نزدیک ۴٪ افت قیمت را نشان می‌دهد. اما به تغییرات قیمت ماهانه آن که نگاه کنیم رشد خیره کننده ۲۵۲٪ توجه را جلب می‌کند.

رمزارز تری شولد (T) با ۸۶٪ رشد قیمت پربازده‌ترین رمزارز بازار بوده است.

شاخص ترس و طمع همچنان عدد ۵۲ از ۱۰۰ را نشان می‌دهد که بیانگر احساسات خنثی بین فعالان بازار رمزارز است.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل، کاردانو و بایننس کوین نیز شاهد رشد قیمت بودند.

تحلیل قیمت بیت کوین

گاوها بیت کوین را در ۳۰ دی و ۱ بهمن به بالای ۲۲٬۸۰۰ دلار رساندند اما فتیله بلند روی کندل روزانه نشان می‌دهد خرس‌ها عقب نشینی نکرده‌اند. خرس‌ها همچنان تلاش می‌کنند اصلاح قیمت را آغاز کنند.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته منبع: تریدینگ ویو

میانگین‌های متحرک صعودی و امیدوارکننده هستند اما شاخص قدرت نسبی (RSI) هشدار اشباع فروش صادر می‌کنند و ممکن است به زودی اصلاح یا تثبیت جزئی را شاهد باشیم. برای اینکه این اتفاق بیفتد، خرس‌ها باید قیمت را به زیر ۲۲٬۲۹۲ دلار برسانند و آن را آنجا نگه دارند. احتمال کاهش قیمت تا ۲۱٬۴۸۰ دلار وجود دارد.

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای منطقه مقاومت ۲۳,۰۷۸ دلاری به ۲۳,۳۷۱ دلار برسانند، احتمال افزایش قیمت بیتکوین تا ۲۵٬۲۱۱ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت اتریوم

به نظر می‌رسد اتریوم در حال دور شدن از قیمت ۱٬۶۸۰ دلار است اما نکته امیدوارکننده این است که گاوها هنوز تسلیم نشده‌اند. این نشان می‌دهد معامله‌گران کوتاه‌مدت پیش‌بینی صعودی از بازار دارند.

نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٬۴۸۳ دلار) و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد قیمت در حال دور شدن از مقاومت و اوج گرفتن است.

تثبیت قیمت و بسته شدن کندل روزانه قیمت در بالای ۱٬۶۸۰ دلار می‌تواند آغازی برای افزایش قیمت اتریوم تا ۱٬۸۰۰ دلار باشد. احتمال افزایش تا ۲٬۰۰۰ دلار نیز وجود دارد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.