کاهش سرمایه‌ گذاری در دیفای؛ چه آینده‌ای در انتظار دیفای است؟

PlasmaPay Adds 34 New Tokens to Expand DeFi Offering

بنا به داده‌های جمع‌آوری شده توسط The Block Research، سرمایه‌گذاری در دنیای دیفای با کاهش قابل‌توجه در ماه می مواجه شده که در ادامه‌ به جزییات خبر «کاهش سرمایه‌ گذاری در دیفای» می‌پردازیم. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید.

سرمایه‌گذاری در دنیای دیفای در ماه می به 176.30 میلیون دلار رسیده که کم‌ترین میزان از سپتامبر 2021 است.

همچنین به گفته‌ی جان دانتونی تحلیل‌گر دنیای ارزهای دیجیتال، دیفای با کاهش محبوبیت روبه‌رو شده و برای اولین بار از ژوئیه 2020، دیگر جزو دو حوزه‌ی اول دنیای ارز دیجیتال که بیش‌ترین جذب سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند نیست. با این حال، هنوز هم پرتویی از امید دیده شده و سرمایه‌گذاری در این بخش به صفر نرسیده است.

کاهش سرمایه‌ گذاری در دیفای
نمودار جذب سرمایه‌ی حوزه‌های مختلف دنیای ارز دیجیتال

به‌عنوان مثال دنیای دیفای و  Web3 در ماه آوریل بیش از 120 میلیون دلار را از سوی 10 صندوق سرمایه‌گذاری جذب کردند.

برخی از نمونه‌های قابل توجه جذب سرمایه پروژه‌های دیفای در سال 2022، پروژه‌های  ox Labs، Tribal، BIoXroute و Certora هستند.

صرافی غیرمتمرکز  ox Labs در دور B جذب سرمایه‌ی خود توانست 70 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند. همچنین پلتفرم مالی  Tribal نیز 60 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. این پلتفرم پلی بین دنیای TradFi و DeFi ایجاد می‌کند. از سوی دیگر پروژه‌ی غیرمتمرکز BloXroute هم در آخرین دور جذب سرمایه‌ی خود  70 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. بیش‌ترین سرمایه‌گذاری در این پروژه از سوی SoftBank انجام شد. در نهایت پروژه‌ی Certora  نیز 36 میلیون دلار سرمایه در دور B جذب سرمایه‌ی خود به‌دست آورد. این پروژه در حوزه‌ی تجزیه و تحلیل قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کند.

علی‌رغم این مبالغ و افت سرمایه‌گذاری، هنوز هم میلیاردها دلار در برنامه‌ها و پروتکل‌های دیفای قفل شده و روند جذب سرمایه‌ی این حوزه ادامه دارد. بیش‌ترین جذب سرمایه‌ی دیفای در تابستان سال 2020 که به «تابستان دیفای» مشهور است رخ داد.

کاهش سرمایه‌ گذاری در دیفای
جذب سرمایه پروژه‌های مختف در تابستان سال 2020

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این افت سرمایه‌گذاری چیست؟ شما عزیزان چه آینده‌ای را برای دیفای متصور هستید؟ لطفا نظرات و ایده‌های جذاب خود را درباره‌ی کاهش سرمایه‌ گذاری در دیفای را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheBlockCrypto

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.