تحلیل قیمت دوج کوین با استفاده از روش‌های تکنیکال و آنچین

تحلیل دوج کوین 22 آبان؛ حضور DOGE در منطقه‌ی سبز

دوج کوین (DOGE) بار دیگر در مرکز توجه فضای ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. طی چند روز گذشته، این ارز دیجیتال رشد قابل توجهی داشته و تنها ظرف دو هفته، ۲۵ درصد افزایش یافته است. همزمان با تمرکز تریدرها و سرمایه‌گذاران بر نوسانات قیمت DOGE، ترکیبی از شاخص‌های فنی و داده‌های آن‌چین (on-chain)  ایده‌‌های جالبی در مورد آینده احتمالی DOGE ارائه می‌دهند.

تحلیل قیمت دوج کوین

با توجه به آنالیز تحلیلگر مشهور علی مارتینز، عملکرد قیمتی DOGE محدوده حمایتی مهمی بین ۰.۰۷۰ و ۰.۰۷۶ دلار ایجاد کرده است. مارتینز اشاره می‌کند که در این محدوده قیمتی، تعداد ۴۵۲ هزار کیف پول در مجموع ۵۱.۴ میلیارد کوین DOGE خریداری کرده‌اند. از سوی دیگر، این ارز دیجیتال با مقاومت سختی در ۰.۰۸۳ و ۰.۰۸۸ دلار روبرو است که نشان‌دهنده موانع بالقوه برای ادامه روند صعودی است.

ورود و خروج‌های پول در محدوده قیمتی
ورود و خروج‌های پول در محدوده قیمتی. منبع: توییتر علی مارتینز

داده‌های روی شبکه در مورد آینده قیمت دوج کوین

شرکت داده‌های آن‌چین (on-chain) سنتیمنت (Santiment) نیز به خوش‌بینی اطراف DOGE دامن می‌زند و می‌گوید میانگین سود تریدرهای DOGE که طی یک سال گذشته فعال بوده‌اند، برای اولین بار طی ۱۲ هفته گذشته مثبت شده و نشان‌دهنده سود ۲.۴ درصدی است. این پیشرفت یک مرحله مهم در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند علاقه بیشتری از سمت تریدرها جلب کند.

از سوی دیگر، سوددهی بیشتر تریدرها به معنای احتمال بالاتر تحقق سود است، بنابراین فشار فروش ممکن است افزایش یابد. علاوه بر این، شاخص حاکمیت اجتماعی (social dominance indicator) دوج کوین هنوز به منطقه خطرناک “FOMO” نرسیده است که نشان می‌دهد امکان یک موج صعودی بیشتر وجود دارد.

شاخص میانگین بازده سود معامله‌گران دوج‌کوین
شاخص میانگین بازده سود معامله‌گران دوج‌کوین. منبع: توییتر @santimentfeed

آیا دوج کوین یک روش پرداخت در پلتفرم جدید توییتر می‌شود؟

بی‌شک، ایلان ماسک دلیل مومنتوم فعلی قیمت دوج کوین است. رالی اخیر قیمت را می‌توان به گمانه‌زنی‌هایی نسبت داد که این میم کوین ممکن است به یک روش پرداخت در پلتفرم تغییرنام‌یافته توییتر به نام “X” تبدیل شود. تریدرها به نظر علاقه‌مند به پیش‌دستی تصمیم ایلان ماسک در این زمینه هستند، زیرا او همواره از دوج کوین حمایت کرده است.



این موضوع منجر به گمانه‌زنی‌های شدید شده است که منجر به رشد بازار آتی دائمی (perpetual futures) مرتبط با DOGE شده است. به طوری که برای اولین بار از ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) ، notional open interest این بازار از ۵۱۲ میلیون دلار فراتر رفته است. در آن روز DOGE در ۰.۰۹۴۱ دلار معامله می‌شد و طی سه روز بعد حدود ۱۹ درصد افت قیمت داشت.

Open interest دوج کوین
Open interest دوج کوین. منبع: Coinglass

تریدرها احتیاط کنند!

در حالی که ورود پول جدید به بازار به طور کلی به عنوان تأیید یک روند صعودی دیده می‌شود، تریدرها باید هوشیار باشند. همان‌طور که با سوددهی بیشتر تریدرها احتمال تحقق سود بیشتر می‌شود، فشار فروش نیز ممکن است افزایش یابد که بالقوه می‌تواند منجر به کاهش موقت قیمت DOGE شود. با این حال، در زمان نگارش این مطلب، نرخ فاندینگ ریت موزون باز (open interest weighted-funding rates) به صفر نزدیک بود که نشان‌دهنده توازن بین موقعیت‌های لانگ (long) و شورت (short) است.

تحلیل تکنیکل نمودار روزانه DOGE/USD

همانطور که در آخرین تحلیل نمودار قبل از افزایش قیمت توضیح داده شد، DOGE  الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده بود که نشانه برگشت روند بود. همانطور که پیش‌بینی شده بود، دوج  از مقاومت ۰.۰۷۵ دلار عبور کرد و در ابتدا در سطح ۲۳.۶ درصد فیبوناچی (۰.۰۷۸۵ دلار) متوقف شد. با این حال، پس از توقف کوتاهی، قیمت دوج کوین رالی خود را ادامه داد و به ۰.۰۸۳۹ دلار رسید که در آنجا به دلیل مقاومت، خریداران برای مدتی متوقف شدند.

در حالی که RSI روزانه هنوز بیش‌خرید نشده و در ۶۸.۵ قرار دارد، یک فشار صعودی دیگر به نظر امکان‌پذیر است. با این حال، در حال حاضر به نظر تحقق سود پایین‌تر به بازار مسلط است، بنابراین بازآزمایی سطح ۲۳.۶ درصد فیبوناچی در ۰.۰۷۸۵ دلار یک سناریوی محتمل به نظر می‌رسد. اگر خریداران از این حمایت دفاع کنند، DOGE می‌تواند ۲۰ درصد دیگر افزایش یابد تا به سطح ۳۸.۲ درصد فیبوناچی در ۰.۰۹۳۷ دلار برسد. هدف بعدی بالاترین قیمت سالانه در ۰.۱۰۴۴ دلار و سطح ۵۰ درصد فیبوناچی در ۰.۱۰۶۶ دلار خواهد بود.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین

پرسش و پاسخ

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.