خالق دوج کوین از موزیلا به دلیل توقف پذیرش کمک های مالی ارزهای دیجیتال انتقاد می‌کند

03 DOGE mining

به گزارش توکن باز، به نقل از کوین تلگراف، شرکت موزیلا، طرح پذیرش ارز های دیجیتال برای کمک های مالی را متوقف کرد که این امر موجب انتقاد کوبنده خالق دوج کوین از این شبکه شد.

در 31 دسامبر سال 2021 میلادی، شرکت موزیلا (Mozilla)، توسعه دهنده مرورگر اینترنتی معروف فایرفاکس (Firefox)، در توییتی به همکاری خودش با بیت پی (Bitpay) اشاره کرد. در طی این همکاری شرکت موزیلا اعلام کرد، ارزهای دیجیتالی مانند دوج کوین (DOGE)، اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) را به عنوان کمک های مالی می پذیرد.

با این وجود، شرکت موزیلا، کمتر از یک هفته بعد این کمپین را بخاطر واکنش منفی کاربران و جیمی زاوینسکی (Jamie Zawinski)، برنامه نویس برجسته و یکی از بنیان‌گذاران موزیلا، متوقف کرد.

شایان‌ ذکر است که جیمی زاوینسکی (Jamie Zawinski) ، ارزهای دیجیتال را طرح پانزی معرفی کرد و همچنین بیان کرد که هرکسی که در این تصمیم برای مشارکت با طرح‌های کلاه برداری پانزی دخیل بوده، باید شرمنده باشد.

جالب است بدانید که طرح های پانزی (مانند طرح های هرمی) نوعی کلاه برداری هستند که در آن ها سرمایه اعضای جدید به عنوان سود به اعضای قدیمی پرداخت می‌شود. همچنین پانزی نام خود را از چارلز پانزی کلاهبردار معروف ایتالیایی – آمریکایی گرفته است.

جیمی زاوینسکی در ادامه صحبت های خود بیان کرد، مدل کسب و کار صنعت ارزهای دیجیتال (صنعت کریپتو) غیرواقع‌ بینانه است و تنها آلودگی تولید کرده و آن را به پول بدل می‌کند. در نتیجه این حواشی، شرکت موزیلا اعلام کرده که ضمن توقف این طرح، بحثی داخلی درباره تأثیرات زیست ‌محیطی ارزهای دیجیتال نیز خواهد داشت.

در پاسخ به این خبر، بیلی مارکوس خالق Dogecoin، با اشاره به تأثیر دلارهای کاغذی و زیرساخت های بانکی سنتی، مخالفت خودش را با این اقدام اعلام کرد.

منبع: کوین تلگراف

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.