تحلیل دوج کوین و شیبا اینو؛ آیا ریزش بیشتر در راه است؟

دوج کوین و شیبا

دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) هر دو از ساعات اولیه ۱۴ مارس (۲۴ اسفند)، بیش از ۱۵ درصد افت کردند. این اتفاق در کنار ضعف بیت‌کوین  رخ داد، که گاوهای آن نتوانستند از سطح ۷۰ هزار دلاری دفاع کنند.



حرکت قیمت نشان داد که میم‌کوین‌ها برای ضررهای بیشتری آماده می‌شوند، اما روند بلندمدت همچنان صعودی باقی مانده است. با این حال، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ممکن است نگران احتمال وقوع یک دوره انباشت طولانی در هفته‌ها و ماه‌های آینده باشند.

میم‌کوین‌ها می‌توانند شاهد پولبک عمیق‌تری باشند

نمودار ۱۲ ساعته دوج‌کوین
نمودار ۱۲ ساعته دوج‌کوین

نمودار ۱۲ ساعته دوج‌کوین نشان می‌دهد که سطح حمایت ۰.۱۵۹ دلاری در طول هفته گذشته دفاع شده است. ساختار بازار همچنان صعودی باقی مانده و تا زمانی که قیمت‌ها پایین‌تر از سطح ۰.۱۲۶ دلاری نیافتند، صعودی خواهد ماند.

با این حال، شاخص RSI در ده روز گذشته روند نزولی داشته و در زمان انتشار نزدیک به زیر میانه ۵۰ بود. این امر نشان‌دهنده تغییر جهت حرکت به نفع خرس‌ها خواهد بود. همچنین، OBV در ماه مارس افت جزئی داشت، اما نه چیزی که بتواند روند را به سمت پایین تغییر دهد.

سطوح فیبوناچی نشان داد که سطوح حمایت ۰.۱۰۸۵ دلار، ۰.۱۲۹ دلار و ۰.۱۴۴ دلار فرصت‌های خرید را در هنگام تست مجدد ارائه می‌دهند. با این حال، سرمایه‌گذاران باید مراقب باشند که امکان دارد یک دوره انباشت طولانی که ممکن است پس از سودهای سریعی که دوج‌کوین به تازگی دیده است، پیش بیاید.

نمودار ۱۲ ساعته شیبا اینو
نمودار ۱۲ ساعته شیبا اینو

شیبا اینو چشم‌اندازی مشابه دوج‌کوین ارائه داد. علاقه به میم‌کوین‌ها شروع به کم شدن کرده است، اگرچه فروشندگان هنوز طرف غالب نبودند. شاخص RSI در زمان انتشار بر روی نمودار ۱۲ ساعته، ۴۸ بود.

حرکت زیر سطح ۰.۰۰۰۰۲۵۵ دلار ساختار بازار را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر به سمت نزولی تغییر خواهد داد. این می‌تواند باعث شود SHIB به سطوح اصلاحی ۶۱.۸٪-۷۸.۶٪ سقوط کند. OBV به شدت سقوط نکرد که به گاوها امیدواری داد.

گاوها باید نگرشی صعودی برای شیبا اینو در تایم‌فریم‌های بالاتر داشته باشند، اما احتمال یک پولبک عمیق می‌تواند فرصتی برای خرید ارائه دهد. تایم‌فریم‌های پایین‌تر نیز می‌توانند بررسی شوند تا درک شود چه زمانی گاوها دوباره کنترل را به دست خواهند گرفت.

فعالیت فروش آن‌چین در اوایل مارس به اوج خود رسید

معیارهای Santiment شیبا اینو
معیارهای Santiment شیبا اینو

دو میم‌کوین در اواخر فوریه مقادیر عظیمی را کسب کردند- ۳۸۲٪ برای SHIB و ۱۴۵٪ برای DOGE. گردش خفته یک پرش بزرگ در تاریخ ۲ مارس (۱۲ اسفند) برای شیبا اینو و ۶ مارس (۱۶ اسفند) برای دوج‌کوین دید.

این نشان‌دهنده حرکات بزرگ توکن و فشار فروش احتمالی از سوی کسانی که به دنبال سود بودند، است. احساس وزنی دوج‌کوین مثبت باقی ماند اما شیبا اینو بیشتری بی‌طرفی را در شبکه‌های اجتماعی دید.

منبع: AMBcrypto

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.