قیمت اتریوم افزایش یافت؛ دلیل رشد قیمت ETH چیست؟

بروزرسانی اتریوم

پس از مدت‌ها انتظار، تاریخ راه‌اندازی به‌روزرسانی مرج اتریوم مشخص شد. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی در 19 سپتامبر اجرا شده و الگوریتم شبکه‌ی اتریوم از گواه اثبات کار  (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) تغییر کرده و کارآمدتر شود. با ما در بررسی جزئیات خبر «تاریخ راه‌اندازی مرج اتریوم مشخص شد» همراه باشید.

مدیر انجمن Beacon Chain در توییتر گفت:


این تاریخ برای راه‌اندازی مرج هنوز نهایی نشده اما مشخص شدن همین زمان هم هیجان‌انگیز است. منتظر اطلاعیه‌های رسمی تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم درخصوص این به‌روزرسانی باشید.

بیکان چین نسخه PoS اتریوم است که به موازات شبکه‌ی اصلی اجرا می‌شود. این شبکه در دسامبر 2020 راه‌اندازی شد و تاکنون چند مرحله ارتقا را تجربه کرده است. با راه‌اندازی شدن Merge، فعالیت ETH به‌طور کامل به این شبکه منتقل می‌شود.

یکی دیگر از توسعه‌دهندگان اتریوم با نام کاربری sassal.eth در توییتر گفت:


آخرین شبکه آزمایشی (Goerli) تا 11 آگست فعال بوده و درصورتی که همه چیز خوب پیش برود، به‌روزرسانی مرج در حوالی تاریخ 19 سپتامبر فعال خواهد شد.

مرج و اتریوم 2.0

به‌روزرسانی مرج، اتریوم را وارد عصر جدیدی کرده و فعالیت مکانیزم جدید آن آغاز می‌شود. زین پس ماینرها تراکنش‌ها را تایید نکرده و اعتباردهندگان این کار را انجام می‌دهند. همچنین وظیفه‌ی ایجاد بلاک‌های جدید بر دوش ماینرها نخواهد بود.

شایان ذکر است بدانید اعتبارسنج‌ها افرادی هستند که حداقل 32 واحد اتریوم را در بیکان چین سپرده‌گذاری کرده باشند.

به‌روزرسانی اتریوم (فاز مرج) با مشکلات جدیدی مواجه شد

این 32 واحد اتریوم در راستای جلوگیری از تقلب، راستی‌آزمایی تراکنش‌ها و … استفاده می‌شود. بدین صورت اگر اعتبارسنج‌ها تراکنشی را تایید نکنند از دارایی سپرده‌گذاری شده‌ی آنها کسر می‌شود. همچنین آنها برای خدمات خود اتریوم دریافت خواهند کرد.

علاوه بر اتریوم، شبکه‌های دیگری ازجمله سولانا و کاردانو بر الگوریتم PoS منطبق بوده اما هیچ‌کدام از آنها به‌اندازه‌ی اتریوم محبوب نیستند.

بنا به داده‌های DeFi Llama، 62 دردص از کل فعالیت‌های بازار روی شبکه‌ی اتریوم صورت می‌گیرد.

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این به‌روزرسانی چیست؟ چه آینده‌ای برای اتریوم متصور هستید؟ لطفا دیدگاه‌ها و نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان خبر «تاریخ راه‌اندازی مرج اتریوم مشخص شد» همراه ما بودید.

منبع: decrypt

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.