اتریوم در مسیر توسعه؛ بروزرسانی مرج در شبکه آزمایشی اتریوم با موفقیت اجرا شد

videoblocks virtual cryptocurrency ethereum sign in digital cyberspace 4k uhd animation loop with digit rvdo0paqm thumbnail full01

بعد از مدت‌ها انتظار و هیجان، ساعاتی پیش بالاخره به‌ روزرسانی مرج اتریوم در شبکه‌ی آزمایشی راپستن (Ropsten) انجام شد و با موفقیت به پایان رسید. در ادامه به جزییات این اتفاق بزرگ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

شبکه‌ی آزمایشی راپستن توانست با موفقیت لایه‌ی اجرایی الگوریتم اثبات گواه کار  (PoW) خود را با Beacon Chain که مبتنی بر الگوریتم گواه اثبات سهام (PoS) است ادغام کند. طبق برنامه، اتریوم نیز طی ماه‌های آتی دقیقا همین فرآیند را طی کرده تا به الگوریتم  PoS یا گواه اثبات سهام برسد.

به روزرسانی مرج اتریوم
به روزرسانی مرج اتریوم با موفقیت انجام شد

مرج یک نقطه‌عطف بزرگ و بسیار مهم در سفر اتریوم به سمت مکانیزم جدید خود یعنی گواهی اثبات سهام است. در حال حاضر اتریوم بر مبنای گواه اثبات کار فعالیت کرده که به موجب آن، ماینرها بلاک‎‌های جدید را کشف کرده و به شبکه اضافه می‌کند. بدین صورت ماینرها بخشی از کارمزد تراکنش‌ها و اترهای جدید را دریافت می‌کنند. با مهاجرت اتریوم از  PoW به PoS، اعتبارسنج‌ها جای ماینرها را گرفته و وظیفه‌ی اضافه کردن بلاک‌های جدید را برعهده می‌گیرند. کسانی که خواهان پیوستن به اعتبارسنج‌های اتریوم هستند باید حداقل 32 واحد اتر را استیک کرده باشند.

در حال حاضر Beacon Chain به موازات شبکه‌ی مبتنی بر گواهی اثبات کار فعلی اتریوم اجرا می‌شود. بیکن چین یک زنجیره‌ی مبتنی بر گواهی اثبات سهام بوده که در آن اعتباردهندگان، بلاک‌های جدید را ایجاد کرده و اعتبارسنجی می‌کنند. با رشد و اطمینان از پایداری این شبکه، در نهایت دو زنجیره با یکدیگر ادغام شده و اتریوم مسیر پر فرازونشیب خود را به‌عنوان یک بلاکچین PoS و طرفدار محیط‌زیست ادامه می‌دهد.

ایجاد چنین تغییری در کد اتریوم نیازمند آزمایش‌های متعدد در شبکه‌های آزمایشی مختلف است. مرج در شبکه‌ی راپستن اولین نمونه از این آزمایش بوده و نتیجه‌ی آن کمک شایانی به تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم می‌کند. درواقع مرج گام مثبتی در جهت رسیدن به الگوریتم PoS است.

انتظار می‌رود که طی ماه‌های آتی شاهد به‌روزرسانی مرج در شبکه‌های آزمایشی گرلی (Goerli) و سپلیا (Seoplia) نیز باشیم.

به‌نظر شما همراهان توکن باز، مهاجرت اتریوم از الگوریتم گواه اثبات کار به الگوریتم گواه اثبات سهام چه تاثیری در قیمت اتر دارد؟ شما عزیزان چه آینده‌ای را برای این رمز ارز متصور هستید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را درباره‌ی به روزرسانی مرج اتریوم را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinDesk

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.