آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی فرهاد اکسچنج

آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی فرهاد اکسچنج

توکن باز با هدف ایجاد فضایی شفاف میان صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، سرویس مقایسه قیمت رمزارزهای قابل معامله در صرافی‌های داخلی را راه‌اندازی کرده است. کاربران و تریدرهای ایرانی با مراجعه به این صفحه می‌توانند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را در میان صرافی‌های داخلی مقایسه کرده و بهترین قیمت خرید و فروش تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شناسایی کنند.

با افتخار همکاری توکن باز با صرافی فرهاد اکسچنج، به عنوان عضو جدید سرویس مقایسه قیمت رمزارزها را اعلام می‌کنیم؛ در ادامه آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی، در قالب مقاله‌ای که توسط تیم محترم صرافی فرهاد اکسچنج تهیه شده را منتشر خواهیم کرد.

اگر هنوز در این صرافی ثبت نام نکرده‌اید، با استفاده از لینک زیر وارد سایت این صرافی شوید:

ورود به صرافی فرهاد اکسچنج

اگر برای ثبت نام و احراز هویت در این صرافی به کمک نیاز دارید، توکن باز  در مقاله‌ای به صورت گام به گام این مراحل را آموزش داده است که در زیر این می‌توانید این مقاله را مشاهده کنید:

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی فرهاد اکسچنج

آموزش خرید و فروش در فرهاد اکسچنج

فرهاد اکسچنج بازارهای معاملاتی متنوعی برای کاربران خود فراهم آورده است. در این سایت، دو نوع بازار با عنوان‌های کلاسیک و جدید قابل مشاهده بوده که برای دسترسی به این بازارها، می‌بایست از قسمت بالای سایت (Header) اقدام نمایید.

خرید و فروش سریع ارز دیجیتال در فرهاد اکسچنج

بازار تبدیل سریع، یکی از ساده‌ترین بازارهای معاملاتی فرهاد اکسچنج است. در این بازار می‌توانید جفت ارزهای موجود را با نرخ شگفت‌انگیز و کارمزد مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، معامله کنید.

به منظور کار با این بازار، فقط کافیست ارز پرداختی و دریافتی خود را انتخاب نموده و همچنین مقدار ارز را نیز مشخص کنید. همچنین در بازار تبدیل سریع، امکان دریافت و پرداخت ارز از طریق کیف پول‌های داخلی و خارجی نیز وجود دارد.

سوالات متداول خرید و فروش سریع:

  • بازار تبدیل سریع ارزها چیست و چه مشخصه‌هایی دارد؟

خرید و فروش ارزها در بخش تبدیل-سریع، به سرعت انجام شده و این بازار قابلیت مبادله جفت ارزهایی که در سایت ارائه شده‌اند را فراهم می‌کند.

– در این بازار نرخ به صورت لحظه‌ای تغییر خواهد کرد.

– کاربر میزان موجودی (reserved) ارز مورد نظر را در سایت مشاهده می‌کند و می‌تواند تا آن میزان اقدام به خرید کند و در صورتی که بیش از میزان موجودی سایت، نیاز به ثبت سفارش داشته باشد، با زدن تیک گزینه مورد نظر به محض تامین موجودی سایت، به کاربر اطلاع داده خواهد شد.

– در این بخش، حالات مختلف پرداخت و دریافت ارز مورد نظر فراهم شده و کاربر می‌تواند هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی سفارش خود را ثبت کند.

  • می‌خواهم تتر را به وب‌مانی تبدیل کنم اما سایت خطا می‌دهد، مشکل چیست؟

 در حال حاضر در بازار تبدیل سریع، فقط قابلیت تبدیل تمام ارزهای موجود بر پایه ریال و تتر و همینطور جفت ارز بیت کوین/اتریوم BTC/ETH)) وجود دارد، قابلیت تبادل سایر جفت ارزها به مرور اضافه خواهد شد.

  • کارت بانکی‌ام را در صفحه روش پرداخت اضافه کردم ولی در بازار تبدیل سریع برایم نمایش داده نمی‌شود، علت چیست؟

در زمان تایید اطلاعات حساب بانکی در صفحه روش پرداخت، از تمامی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استعلام گرفته می‌شود و در صورتی که حساب بانکی به نام صاحب حساب کاربری باشد، حتما شماره کارت در بازار تبدیل سریع نمایش داده می‌شود. در صورتی که شماره کارت در این بازار نمایش داده نشد، بدین معنی است که کارت بانکی به نام صاحب حساب کاربری نبوده و یا مشخصات حساب بانکی با مشخصات استعلام گرفته شده مغایرت دارند.

در صورتی که از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن هستید اما شماره کارت در بازار تبدیل سریع نمایش داده نشد، با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

  • با کارت تایید نشده خرید کردم، وضعیت پرداخت سفارش تکمیل شده است ولی وضعیت دریافت آن معلق باقی مانده، برای تکمیل سفارش چه کاری باید انجام دهم؟

در صورتی که کارت مورد نظر متعلق به خودتان است آن را در صفحه روش پرداخت ثبت و ذخیره کنید و سپس به تیم پشتیبانی اطلاع دهید تا تراکنش مورد نظر را تکمیل کنند. در غیر این صورت، می‌بایست اطلاعات شماره کارتی که با آن خرید کرده‌اید و اطلاعات حساب کاربری (آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه تایید شده)، شماره تراکنش و نام صاحب کارت بانکی را از طریق تیکت ارسال نموده تا بخش مالی، مبلغ مذکور را به همان شماره کارتی که با آن خرید کرده‌اید عودت دهد.

  • قصد تبدیل جفت ارز اتریوم به ریال با استفاده از کیف پول خارجی را داشتم اما تراکنش تکمیل نشد، چه کاری باید انجام دهم؟

در صورتی که ارز ورودی شما (اتریوم) در همان بازه مجاز تعیین شده در شبکه تایید شود، سفارش شما به صورت خودکار و با همان نرخ لحظه ثبت سفارش تکمیل خواهد شد، اما چنانچه بعد از اتمام شمارش معکوس، تراکنش شما تایید شود، سیستم پس از اتمام شمارش معکوس، واریزی آن آدرس کیف پول خارجی را اسکن می‌کند و هر زمان از شبکه تاییدیه دریافت کند با نرخ جدید سفارش شما تکمیل خواهد شد. توجه کنید که تایید شدن تراکنش در شبکه، بستگی به عوامل متعددی مانند میزان کارمزد و شلوغی شبکه دارد.

  • وضعیت سفارشات بازار تبدیل سریع را در کدام قسمت می‌توانم مشاهده کنم؟

از قسمت بالای سایت (Header)، بر روی گزینه سفارش‌ها کلیک کرده و وارد تاریخچه سفارش‌های بازار تبدیل سریع شوید. سپس در جدول نمایش داده شده، در همان ردیف مربوط به سفارش مورد نظر، بر روی گزینه عملیات کلیک نموده تا جزئیات تراکنش خود را به صورت کامل مشاهده کنید.

  • قصد تبدیل تتر به لایت کوین و ارسال آن به کیف پول خارجی را دارم، میزان تتر پرداختی با معادل لایت‌کوین متفاوت است، علت چیست؟

ارسال رمز ارز به کیف پول خارج از سایت، مشمول کارمزد برداشت شبکه خواهد بود و سایت این کارمزد را از موجودی ارز مبدا کسر خواهد کرد. سایت میزان کارمزد برداشت هر ارز را در کنار کادر مقدار (Amount) ارز دریافتی، نمایش می‌دهد.

خرید و فروش در بازار اسپات فرهاد اکسچنج

در بازار اسپات فرهاد اکسچنج، کاربران می‌توانند با استفاده از تحلیل تکنیکی، قیمت جفت ارز موردنظر خود را تحلیل کرده و اقدام به معامله با سایر کاربران کنند. چهار حالت سفارش‌گذاری در این بازار وجود داشته که کاربران می‌توانند بنابر شرایط و تحلیل خود از هر کدام از آن‌ها استفاده کنند. این چهار حالت با عناوین، سفارش لیمیت، استاپ لیمیت، مارکت و OCO در این بازار قابل دسترسی هستند.

سوالات متداول بازار اسپات:

  • بازار اسپات چیست و چه تفاوتی با سایر بازارها دارد؟

در این بازار کاربر می‌تواند با تکیه بر تحلیل تکنیکی و بنیادی، قیمت جفت ارز موردنظر را پیش‌بینی کند و نسبت به ثبت سفارش خرید و فروش با سایر کاربران در این بازار اقدام نماید. چهار روش معامله در این بازار فراهم شده است، لیمیت، مارکت، استاپ لیمیت و OCO که کاربر می‌تواند بنابر شرایط و تحلیل‌های خود، از هر کدام از آن‌ها استفاده نماید. برای فعالیت در این بازار، کاربر از همان موجودی کیف پول‌های فیات و اسپات استفاده خواهد کرد.

  • چه کسانی امکان استفاده از بازار اسپات را دارند؟

هر کاربری که 9 مرحله الزامی احراز هویت (تایید آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه، تایید اطلاعات هویتی، تایید مدرک شناسایی اول و دوم، تایید شماره کارت و شماره شبا، تایید سلفی و تعهدنامه) را گذرانده باشد می‌تواند در این بازار فعالیت کند.

  • در بازار اسپات امکان مبادله چه جفت ارزهایی وجود دارد؟

در صفحه اول بازار اسپات، تمامی جفت ارزهای بر پایه ارزهای ریال و تتر، قابل مشاهده و مبادله هستند.

  • سفارش‌گذاری لیمیت در بازار اسپات به چه معناست؟
  1. سفارش لیمیت (Limit Order) سفارشی است که در آن کاربر، سفارش خرید یا فروش ارز موردنظر خود را با یک قیمت مشخص ثبت می‌کند و این سفارش وارد فهرست سفارشات (Order Book) می‌شود.
  2. در واقع زمانی که سفارش لیمیت ثبت می‌کنید، معامله تنها در صورتی انجام خواهد شد که قیمت بازار به قیمتی که شما برای سفارش خود تعیین کرده‌اید برسد. این حالت دقیقا برعکس سفارشات مارکت است. چراکه در سفارشات مارکت، سفارش شما بلافاصله پس از ثبت تراکنش با همان قیمت آن لحظه بازار تکمیل می‌شود.
  • حالت سفارش‌گذاری مارکت چگونه است و تفاوت آن با لیمیت و اسپات لیمیت چیست؟

در حالت لیمیت و استاپ لیمیت، کاربر سطح قیمتی را برای سفارش خرید یا فروش خود تعیین می‌کند، در این حالت سفارش زمانی انجام خواهد شد که قیمت بازار به آن سطح قیمت برسد اما در حالت مارکت، سفارش شما بلافاصله پس از ثبت سفارش با قیمت آن لحظه بازار انجام خواهد شد.

  • فهرست سفارشات ثبت شده در بازار اسپات را در کدام قسمت می‌توانم مشاهده کنم؟
  1. از قسمت بالای سایت (Header)، بر روی گزینه سفارش‌ها کلیک کرده و وارد سفارش‌های بازار اسپات شوید. سپس در ردیف هر سفارش، بر روی گزینه عملیات کلیک کرده تا جزئیات هر تراکنش را مشاهده کنید.
  2. از چه طریق می‌توانم مطمئن شوم که سفارشاتم در بازار اسپات تکمیل و انجام شده‌اند؟
  3. زمانی که معامله از قسمت سفارشات باز به قسمت تاریخچه سفارش‌ها انتقال پیدا کند یعنی معامله شما در بازار اسپات تکمیل شده است.

بازار P2P

بازار P2P یا همان بازار همتا به همتا، یک پلتفرم غیرمتمرکز بوده که کاربران می‌توانند از طریق آن، بدون نیاز به واسطه با نرخ دلخواه خود اقدام به خرید و فروش ارز موردنظر خود کنند. از ویژگی‌های این بازار می‌توانند به کارمزد صفر، امکان چانه زنی و تعیین نرخ دلخواه و تنوع ارز اشاره کرد. همچنین توجه کنید که در بازار P2P فرهاد اکسچنج، هیچگونه محدودیتی در ثبت سفارش و آگهی وجود نداشته و کاربران می‌توانند به راحتی و به صورت مستقیم، ارز موردنظر را دریافت و پرداخت کنند. این نکته حائز اهمیت است که در صورت بروز مشکل میان دو معامله‌گر، امکان درخواست داوری از طرف پشتیبانی مجموعه وجود دارد.

سوالات متداول بازار P2P

  • بازار P2P چیست و چه معنایی دارد؟

واژه P2P  مخفف اصطلاح Peer to Peer یا Person to Person است و در زبان فارسی همتا به همتا ترجمه شده است. در این بازار کاربران به صورت مستقیم و بدون واسطه با یکدیگر معامله می‌کنند.

  • چه کسانی امکان استفاده از بازار P2P را دارند؟

کلیه کاربرانی که 9 مرحله الزامی احراز هویت (تایید آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، اطلاعات هویتی، مدرک شناسایی اول و دوم، شماره کارت، شماره شبا، سلفی و تعهدنامه) را انجام داده باشند امکان استفاده از این بازار را خواهند داشت.

  • چگونه به افرادی که در بازار P2P معامله می کنند اعتماد کنیم؟

فعالان این بازار بر اساس سطح احراز هویت‌شان امتیاز دریافت می‌کنند که آن امتیاز در کنار نام کاربری‌شان قید می‌شود، قطعا کاربرانی که امتیاز بیشتری دریافت کرده باشند مورد اعتماد نیز خواهند بود.
همچنین با مراجعه به صفحه فروشگاه هر فرد، می‌توان اطلاعات مفیدی را در رابطه با مورد اعتماد بودن یا نبودن آن فرد دریافت کرد؛ از جمله تعداد معاملات موفق، مدت زمان ثبت نام، تعداد لایک‌هایی که سایر کاربران به وی داده‌اند و همچنین تعداد نفراتی که شخص را بلاک کرده‌اند.

  • در بازار P2P به چند روش می توان آگهی ثبت کرد؟

در این بازار 3 روش معامله وجود دارد:

  1. در روش اول هم ارسال و هم دریافت به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند؛ یعنی ارزی که قصد ارسال (فروش) آن را دارید از کیف پول P2P شما کسر می‌شود و ارزی که قصد دریافت (خرید) آن را دارید نیز به موجودی کیف پول P2P شما اضافه می‌شود.
  2. در روش دوم ارسال به صورت دستی و دریافت به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، به این صورت که شما ارزی که قصد فروش آن را دارید به روشی که خریدار تعیین می‌کند برای وی ارسال می‌کنید و ارزی که قصد خرید آن را دارید به موجودی کیف پول P2P شما اضافه می‌شود.
  3. در روش سوم ارسال به صورت اتوماتیک و دریافت به صورت دستی انجام می‌شود؛ برای مثال اگر شما قصد ارسال تتر و دریافت ریال داشته باشید، تتر از موجودی کیف پول P2P تان کسر می‌شود ولی به عنوان مثال از خریدار می‌خواهید که ریال را به حساب بانکی شما واریز کند.
  • اطلاعات موجود در صفحه فروشگاه هر کاربر را از کجا می توان پیدا کرد؟

با کلیک بر روی نام کاربری هر شخص در صفحه اول بازار P2P می‌توان به اطلاعات موجود در صفحه فروشگاه وی دسترسی پیدا کرد.

  • چگونه آگهی های بازار P2P را فیلتر کنم؟

 در صفحه اول بازار P2P، می‌توانید با انتخاب ارز ارسالی و دریافتی مورد نظر، آگهی‌های موجود در آن صفحه را فیلتر کنید تا فقط آگهی‌های مرتبط با آن دو ارز برایتان نمایش داده شوند.

  • چطور می توانم آگهی جدید ایجاد کنم؟

در صفحه اول بازار P2P، با کلیک بر روی گزینه ایجاد آگهی جدید به صفحه انتشار آگهی جدید هدایت می‌شوید.

  • اگر پس از قبول آگهی و واریز ارز، شخص مقابل تراکنش را تایید نکرد و ارز دریافتی به کیف پول اضافه نشد، چطور می توانم پیگیری کنم؟

با مراجعه به صفحه سفارشات P2P و جزئیات تراکنش مربوطه می‌توانید بر روی گزینه درخواست داوری کلیک کنید، در این حالت یک درخواست برای تیم پشتیبانی ارسال می‌شود تا نسبت به بررسی و رفع مشکل اقدام شود.
در نظر داشته باشید که فقط در صورت بروز مشکل باید از این گزینه استفاده کنید و در صورت استفاده نابجا، با کاربر خاطی برخورد خواهد شد.

  • واریز و برداشت در معاملات بازار P2P از کدام قسمت انجام می شوند؟

واریز و برداشت در این قسمت به صورت مستقیم نیست و حتما می‌بایست ارز دیجیتال خود را به کیف پول فیات و اسپات انتقال دهید.

  • تفاوت قیمت شناور و ثابت چیست؟

در صورتی که حالت شناور را انتخاب کنید، بدین معنی است که قیمت رمز ارز شما همزمان با قیمت بازار بالا و پایین خواهد رفت. با تنظیم درصد در این قسمت، انتخاب می‌کنید که رمز ارز شما چند درصد بالاتر یا پایین‌تر از قیمت بازار معامله شود. حداکثر 300 درصد و حداقل 80 درصد، می‌توانید انتخاب کنید.

 حالت ثابت نیز به این معناست که شما یک قیمت ثابت برای ارز خود انتخاب می‌کنید و در نظر دارید که فقط با همان قیمت معامله انجام شود و قیمت بازار در معامله شما تاثیری ندارد.

  • از چه طریق تشخیص دهیم که شخص طرف معامله آنلاین است؟

چنانچه کاربر آنلاین باشد، در صفحه اول بازار P2P، رنگ آدمک زیر ستون سطح تجاری، سبز خواهد بود.

  • از چه طريق وضعیت سفارشات خود را در بازار P2P چک کنیم؟

از قسمت بالای سایت (Header)، بر روی گزینه سفارش‌ها کلیک کرده و وارد سفارش‌های بازار P2P شوید تا جزئیات تمام تراکنش‌ها را مشاهده نمایید.

بررسی صرافی فرهاد اکسچنج در توکن باز

ما در توکن باز به دنبال بستری سالم برای رقابت صرافی‌های داخلی هستیم. به منظور رسیدن به این هدف خدمات زیر را ارائه می‌دهیم:

  • ایجاد صفحه اختصاصی برای هر صرافی؛ شما در این صفحه می‌توانید آزادانه نظرات و انتقادات خود از عملکرد هر صرافی را ثبت کنید. در نتیجه، تمامی کاربران می‌توانند تجربه واقعی سایر کاربران هر صرافی را مشاهده کرده و تصمیم‌گیری خود مبنی بر انتخاب یا عدم انتخاب صرافی‌ها را آگاهانه و براساس دیتای واقعی انجام دهید. در صفحه زیر می‌توانید این اطلاعات در مورد صرافی فرهاد اکسچنج را مشاهده کنید

بررسی صرافی فرهاد اکسچنج در توکن باز

  • مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال معامله شده در صرافی‌های ایرانی؛ با استفاده از این سرویس می‌توانید بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را در میان صرافی‌های ایرانی بیابید.

مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی

  • مقایسه ویژگی صرافی‌های داخلی؛ با استفاده از سرویس می‌توانید خدمات و محصولات ارائه شده توسط هر صرافی را با رقبای آن مقایسه کنید

مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی در توکن باز

سخن پایانی

کاربران توکن باز می‌توانند در صفحه اختصاصی این صرافی نظرات و تجربیات خود در زمان کار با این صرافی را به اشتراک بگذارند. این نظرات توسط تیم توکن باز مطالعه و نکات مهم به صرافی انتقال خواهد یافت. بیان نظرات شما در بهبود سرویس‌های ما کمک بسیاری

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.