فوری: صرافی FTX هک شد؛ تیر خلاصی به پیکر نیمه جان FTT

تیر آخر به جنازه‌ی FTT؛ صرافی FTX هک شد

نگون‌بختی‌های صرافی FTX و کاربرانِ آن هنوز به پایان نرسیده و طی تازه‌ترین اتفاق، این صرافی هک شد. بدین صورت 600 میلیون دارایی از آن به سرقت رفت و این حمله‌ی سایبری دقیقا بعد از اعلام ورشکستگی FTX رخ داد.. در ادامه به بررسی این خبر می‌پردازیم. با ما در خبر «صرافی FTX هک شد» همراه باشید.

صرافی FTX هک شد

ادمین‌های کانال تلگرام صرافی FTX تایید کردند که این صرافی در اواخر جمعه شب تحت حمله‌ی سایبری قرار گرفته و هک شده است. ادمین‌ها از کاربران خواستند تا از چک کردن وب‌سایت این صرافی خودداری کرده و اپلیکیشن آنرا نیز باز نکنند. نکته‌ی جالب این است که این هک تنها چند ساعت بعد از اعلام ورشکستگی این صرافی رخ داد و 600 میلیون دلار از آن به سرقت رفت.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران

همچنین بسیاری از کاربران گزارش دادند که موجودی آنها در کیف پول FTX.com و FTX US به صفر تبدیل شده است.

هکرِ صرافی FTX هنوز شناسایی نشده اما این احتمال وجود دارد که چنین اتفاقی از سوی اشخاص خودی یا غیرخودی صورت گرفته و آنها دارایی کاربران را اختلاس کرده باشند.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ فروش گسترده FTT توسط بایننس! مراقب لونای دو باشید

راین میلر مشاور کل  FTX در توییتی اعلام کرد که این شرکت به‌دلیل اعلام ورشکستگی، دارایی‌های دیجیتال خود را به یک کیف پول سرد منتقل کرده است.

وی در این خصوص گفت:

به‌دنبال اعلام ورشکستگی FTX، اقدامات پیش‌گیرانه برای کاهش آسیب یا تراکنش‌های غیرمجاز صورت گرفت و روند انتقال تمامی دارایی‌های دیجیتال به یک کیف پول سرد آغاز شد.

حمله‌ی سایبری یا اختلاس؟

جامعه‌ی ارزهای دیجیتال نسبت به این حمله‌ی سایبری مشکوک است چرا که کاربران احتمال می‌دهند که این کار یک خراب‌کاری داخلی و اختلاس از سوی مدیران FTX باشد. با این حال ادعاهای موجود همچنان در حد حدس و گمان هستند چرا که هیچ مدرک مشخصی از هویت هکر وجود ندارد.

کاربر توییتری Zachxbt در توییتی نوشت:


چند کارمند سابق  FTX در صحبت با من تایید کردند که این تراکنش‌ها را نمی‌شناسند.

همچنین کاربر FatMan نیز در توییتی اعلام کرد:

یک منبع معتبر تایید کرد که هیچ‌کس از FTX از تتر درخواست نکرده تا تراکنش‌های غیرمجاز در مسدود یا معکوس کند.

سخن پایانی

به‌نظر شما همراهان توکن باز، آیا این حمله‌ی سایبری اقدامی از سوی مدیران FTX برای اختلاس دارایی کاربران بوده است؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان این خبر همراه ما بودید.

منبع: Watcher.Guru

1 دیدگاه روشن فوری: صرافی FTX هک شد؛ تیر خلاصی به پیکر نیمه جان FTT

  • سلام بنده مقداری از این ارز دارم چطور میتونم تبدیل به ریال کنم چون فقط دو گزینه در صرافی فعال هست یکی واریز و دیگری برداشت واسه برداشت ادرس کیف پول میخواد که بنده اگاهی ندارم در این باره لطفا راهنمایی بفرمایید..ممنون

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.