آیا فصل آلت‌کوین‌ها فرا رسیده است؟

فصل آلتکوین

مطابق با شاخص فصل آلت‌کوین از وب‌سایت blockchaincenter.net، یک اندیکاتور که ورود به اصطلاح “فصل آلت‌کوین” را اعلام می‌کند، زمان برای آلت‌کوین‌ها فرا رسیده است.



این معیار به طور اساسی نشان می‌دهد که 75% از 50 آلت‌کوین برتر در 90 روز گذشته نسبت به بیت‌کوین عملکرد بهتری داشته‌اند.

صعود آلت‌کوین‌ها در حالی که تازه وارد فصل شده‌ایم

در اوایل دسامبر 2023، تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رمزارزها با اشتیاق امکان آغاز فصل آلت‌کوین را پیش‌بینی می‌کردند. هنگام گزارش در مورد این موضوع در آن زمان، خبرگزاری Bitcoin.com News به شاخص فصل آلت‌کوین از blockchaincenter.net اشاره کرد، که امتیاز 47 از 100 را به خود اختصاص داده بود.

این امتیاز نشان می‌داد که تا تاریخ 9 دسامبر 2023 (18 آذر)، حداقل بر اساس ارزیابی شاخص، هنوز فصل آلت‌کوین نبوده است. اما امروز، داستانی که توسط این معیار روایت می‌شود، کاملا متفاوت است.

یک تصویر ثبت‌شده از شاخص blockchaincenter.net در تاریخ 14 ژانویه 2024 (24 دی)، به وضوح اعلام می‌کند که “فصل آلت‌کوین است.” شاخص در موقعیت 76 از 100 قرار گرفته است، که هر امتیاز بالاتر از 75، ورود به فصل آلت‌کوین را نشان می‌دهد.

شاخص فصل آلت کوین
شاخص فصل آلت کوین

فصل آلت‌کوین قبلی کی اتفاق افتاد؟

این سطح آخرین بار در پایان ماه اوت 2022 مشاهده شد و تا پایان سپتامبر همان سال ادامه یافت. طبق روش شناسی شاخص، وقتی 75% از 50 توکن رمزارز برتر عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین (BTC) در طول 90 روز (یک فصل) داشته باشند، رسماً فصل آلت‌کوین به حساب می‌آید.

فصل آلت‌کوین همچنین از پایان مارس 2021 تا اواسط ژوئن 2021 نیز رخ داد. دارایی‌های برتری که طی این فصل عملکرد بهتری نسبت به BTC داشته‌اند شامل ORDI، SEI، INJ، SOL، ICP، AVAX، IMX، NEAR و تعداد زیادی دیگر می‌شوند.

توکن‌های برتر عملکرد بازار بیت‌کوین را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند

اندیکاتور آلت سیزن بر روی نمودار قیمت بیت کوین
اندیکاتور آلت سیزن بر روی نمودار قیمت بیت کوین

افزایش 2,067% ارزش ORDI و افزایش 558.5% ارزش SEI، به مراتب از BTC پیشی گرفته‌اند. علاوه بر شاخص فصل آلت‌کوین، سلطه بازار اتریوم (ETH) در زمان‌های اخیر افزایش یافته است. در حال حاضر، بر اساس وب‌سایت coinmarketcap.com، اتریوم (ETH) دارای دامیننس 18% است، در حالی که بیت‌کوین (BTC) با 49.8% قرار دارد.

در همین حال، در وب‌سایت coingecko.com، اتریوم (ETH) با 17.2% و بیت‌کوین (BTC) با 47.5% قرار دارند. نشانه فوری فصل آلت‌کوین موضوعی پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی است و این اولین بار در یک دوره طولانی است که شاخص چنین روندی را نشان می‌دهد.

آیا زمان خرید آلت کوین است؟

سوالات اساسی اکنون این هستند: این وضعیت چقدر طول خواهد کشید و آیا صعود بیت‌کوین متوقف خواهد شد یا در میان نوسانات قابل توجه بازار آلت‌کوین به حاشیه خواهد رفت؟ به طور متفاوت، این فصل جاری آلت‌کوین ممکن است به سرعت از بین برود و نتواند به انتظارات دست یابد.

منبع: بخش خبری Bitcoin.com

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.