دونالد ترامپ روی کدام ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده است؟

دونالد ترامپ روی کدام ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده است؟

با توجه به اسنادی که اخیراً توسط دفتر اخلاق دولتی آمریکا منتشر شده، به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، دارایی قابل توجهی در ارز دیجیتال اتریوم دارد.

500 هزار دلار اتریوم در کیف پول ترامپ

طبق گزارش‌ها، آقای ترامپ که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 مجدداً نامزد شده است، تا 500 هزار دلار در یک کیف پول دیجیتال اتریوم دارد. این موضوع در حالی افشا شده است که ترامپ همواره یکی از منتقدان سرسخت ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین بوده و در گذشته نسبت به آن‌ها موضع‌گیری منفی داشته است.

آیا ترامپ NFT هم دارد؟

اما با این وجود، سال گذشته وی مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT را منتشر کرد که حاوی تصاویری از خودش بود و ظرف چند ساعت به فروش رسید. در ماه آوریل نیز  ترامپ سری دوم این NFT‌ها را بر روی بستر بلاک‌چین اتریوم عرضه کرد که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد، هرچند که طبع آن‌ها کمتر از سری اول بود.

مخالف شدید با رمزارزها!

اسناد منتشر شده حاکی از آن است که آقای ترامپ از فروش این NFT‌ها مبلغی بین 500 هزار تا 1 میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند. با توجه به موضع انتقادی و منفی گذشته آقای ترامپ در قبال فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، به نظر می‌رسد علی‌رغم انتقادات گذشته، خود ایشان نیز از این فناوری‌ها به منظور کسب درآمد استفاده کرده‌اند. این موضوع حاکی از تناقض آشکار در مواضع و اظهارنظرهای گذشته و عملکرد فعلی آقای ترامپ در قبال فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال است.



به نظر می‌رسد آقای ترامپ با وجود انتقادات گذشته، از مزایای مالی و درآمدزایی این فناوری‌ها آگاه بوده و از آن‌ها به عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده کرده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا ایشان واقعاً نظرشان در مورد این فناوری‌ها تغییر کرده یا صرفاً به دنبال منافع مالی بوده‌اند. در هر صورت، این موضوع نشان می‌دهد که فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال حتی مخالفان سرسختشان را نیز تحت تأثیر قرار داده و مجذوب خود کرده است.

منبع: Coindesk

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.