بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟

بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟

در این مقاله به معرفی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی که می‌تواند از آن‌ها تتر (َUSDT) یا همان دلار دیجیتال را بخرید پرداخته‌ایم. سعی کردیم آن‌ها را از لحاظ ویژگی‌هایی که یک صرافی خوب برای خرید تتر باید داشته باشد بررسی کنیم.



بهترین صرافی‌های ایرانی برای خرید تتر دریک نگاه

اینفوگرافیک بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر
  1. فرهاد اکسچنج: سابقه و دوره فعالیت طولانی، روش های متعدد پرداخت، بیشترین مقدار خرید تتر در ایران، پایین‌ترین حداقل خرید
  2. تترلند: سابقه و دوره فعالیت طولانی، روش های متعدد پرداخت، بیشترین مقدار خرید تتر در ایران، اسپرد 0
  3. نوبیتکس: سابقه و دوره فعالیت طولانی، روش های متعدد پرداخت
  4. ایرانیکارت: سابقه و دوره فعالیت طولانی، بدون کارمزد
  5. توایکس: بدون کارمزد، بیشترین مقدار خرید تتر در ایران

روش های خرید تتر

به طور کلی، خرید تتر از صرافی‌های ایرانی دو روش دارد:

  • خرید تتر با تومان
  • خرید تتر با سایر رمزارزها

در روش اول، شما با پرداخت تومان در صرافی ارز دیجیتال، مقدار معادل آن را به صورت تتر در کیف پول خود در صرافی دریافت می‌کنید.



در روش دوم، شما با فروش یک رمزارز دلخواه مثل بیت کوین یا اتریوم به صورت تتر، مقدار معادل دلار آن را به صورت تتر در کیف پول خود در صرافی دریافت می‌کنید. همچنین شما می‌توانید تتر خود را در صورت نیاز به همین دو روش به تومان یا سایر رمزارزها تبدیل کنید.

ویژگی‌ بهترین صرافی برای خرید تتر

خوشبختانه در سال‌های اخیر بسیاری از صرافی‌های ایرانی دارای واسط کاربر پسند، پشتیبانی فعال، حجم معاملات مناسب، قابلیت خودکارسازی و قابل اعتماد هستند. البته، همچنین لازم است که شما قبل از خرید تتر، نحوه ثبت نام، شارژ حساب، خرید و فروش، تأیید هویت، امنیت و کارمزد صرافی مورد نظر خود را بررسی کنید.

در ادامه ویژگی‌های کلیدی یک صرافی برای خرید و فروش تتر را تعریف می‌کنیم و همچنین صرافی‌های ایرانی متناسب را معرفی خواهیم کرد:

  • سابقه و دوره فعالیت طولانی
  • روش های متعدد پرداخت
  • میزان کارمزد و هزینه‌ها
  • بیشترین مقدار خرید تتر
  • اسپرد یا Spread
  • حداقل میزان خرید تتر
  • پشتیبانی از بلاکچین‌های مختلف

سابقه و دوره فعالیت طولانی

صفحه بررسی ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال
صفحه بررسی ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس در توکن باز

سابقه و دوره فعالیت یک صرافی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب صرافی مطمئن و قابل اعتماد است. هر چقدر سابقه فعالیت یک صرافی بیشتر باشد، نشان می‌دهد آن صرافی توانسته است در طول زمان خدمات خود را به درستی ارائه کند و مشتریان زیادی را جذب نماید. صرافی‌هایی که سابقه فعالیت چندین ساله دارند، معمولاً نشان می‌دهند که توانایی و تجربه کافی برای ارائه خدمات با کیفیت و قابل اطمینان را دارا هستند. بنابراین، هنگام انتخاب صرافی، حتماً به سابقه و دوره فعالیت آن توجه کنید و صرافی با سابقه بیشتر را انتخاب نمایید.

از صرافی‌های با سابقه طولانی و پشتیبانی مناسب می‌توان به فرهاد اکسچنج، ایرانیکارت، تترلند و نوبیتکس اشاره نمود.

نام صرافیسابقه فعالیت
فرهاد اکسچنج۱۹ سال
ایرانیکارت۱۰ سال
تترلند۷ سال
نوبیتکس۶ سال
۴ صرافی اول ایران از نظر سابقه فعالیت

روش های متعدد پرداخت

یک صرافی خوب و قابل اعتماد باید روش‌های متنوع و متعددی را برای خرید و فروش تتر در اختیار مشتریان قرار دهد. ارائه روش‌های متفاوت مثل خرید و فروش آنی، خرید و فروش رمزارزی امکان حواله بانکی، پرداخت از طریق کارت‌های بانکی و واریز آنی باعث می‌شود مشتریان بتوانند متناسب با نیاز خود از راحت‌ترین و مناسب‌ترین روش استفاده کنند. همچنین این انعطاف‌پذیری باعث جذب بیشتر مشتریان به سمت آن صرافی می‌شود. صرافی‌های تترلند، فرهاد اکسچنج و نوبیتکس از جمله صرافی‌هایی هستند که خدمات پرداخت و برداشت متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

میزان کارمزد و هزینه‌ها

میزان کارمزد و هزینه‌هایی که یک صرافی از مشتریان خود دریافت می‌کند یکی از مهمترین عوامل در انتخاب صرافی مناسب است. کارمزدهای پایین‌تر و منطقی‌تر به معنای صرفه‌جویی بیشتر برای مشتری است. همچنین وجود هزینه‌های پنهان که در ابتدا به مشتری اطلاع داده نشده، می‌تواند باعث نارضایتی شود. یکی از مهم‌ترین خدمات سایت توکن‌باز این است که با ارائه لیستی از صرافی‌های ارز دیجیتال، شما را برای مقایسه کارمزدها و قیمت‌های خرید و فروش یاری می‌نماید. از صرافی‌های که کمترین میزان کارمزد را دریافت می‌نمایند، می‌توان بیت۲۴، کوین‌کده و توایکس را نام برد.

نام صرافیمیزان کارمزد
کوین کدهصفر
بیت24صفر
توایکسصفر
اتر اکسصفر
ارز اینجاصفر
ایرانیکارتصفر

بیشترین مقدار خرید تتر در ایران

Slippage  یکی از مهمترین مفاهیم در خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. Slippage زمانی رخ می‌دهد که قیمت واقعی یک خرید یا فروش، متفاوت از قیمتی باشد که تراکنش در ابتدا با آن قیمت شروع شده است.

به عنوان مثال اگر شما دستور فروش تتر به قیمت 1000 تومان را بدهید، ولی تا زمان اجرای سفارش شما، قیمت به 950 تومان کاهش پیدا کرده باشد، آنگاه سفارش شما با قیمت 950 تومان اجرا خواهد شد که 50 تومان Slippage اتفاق افتاده است.

بنابراین صرافی‌هایی که قدرت نقدینگی بالایی دارند می‌توانند دستورات خرید یا فروش شما را بلافاصله اجرا نمایند تا کمترین میزان Slippage رخ دهد. صرافی‌های تترلند، فرهاد اکسچنج، توایکس و غیره با داشتن میزان خرید نامحدود و استخرهای نقدینگی بزرگ می‌توانند Slippage را برای کاربران خود کاهش دهند. شما همیشه می‌توانید با رفتن به صفحه قیمت تتر + خرید تتر | USDT در معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در سایت توکن‌باز لیست صرافی‌هایی که بیشترین میزان خرید را دارند، مشاهده نمایید.

در تصویر زیر می‌توان دید که هرکدام از صرافی چه میزان قدرت خرید و فروش دارند و هرچقدر این عدد بزرگتر باشد، نقد شوندگی در صرافی بیشتر است.

لیست صرافی ها و قدرت خرید آنها

اسپرد یا Spread

اسپرد به اختلاف بین نرخ خرید و فروش یک ارز دیجیتال در یک صرافی اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر اسپرد همان میزان سودی است که صرافی از هر خرید و فروش بدست می‌آورد.

هر چقدر اسپرد یا Spread یک صرافی کمتر باشد، به معنای آن است که صرافی سود کمتری می‌برد و شرایط بهتری را برای مشتریان فراهم کرده است.

در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، قیمت خرید و فروش تتر صرافی‌ها مشخص شده است. هرچقدر که تفاوت بین این قیمت‌ها کمتر باشد، نشان از اسپرد کم و عمق بازار صرافی است.

اسپرد در صرافی‌های ایرانی

صرافی تترلند با اسپرد 0 و صرافی‌های تبدیل و بیت‌پین با اسپرد بسیار کم دارای این نوع ویژگی هستند.

حداقل میزان خرید تتر در ایران

صرافی‌ها معمولاً حداقل مبلغی را برای هر خرید تعیین می‌کنند که مشتری باید آن مقدار را خریداری نماید. این میزان در صرافی‌های مختلف، متفاوت است. هر چه حداقل میزان خرید پایین‌تر باشد، امکان خرید برای طیف وسیع‌تری از مشتریان فراهم می‌شود. صرافی اکسیر بدون محدودیت خرید و صرافی رمزپلاس با ۱ دلار حداقل میزان خرید، از بهترین صرافی‌های این مورد هستند.

نام صرافیحداقل میزان خرید
اکسیربدون محدودیت
رمزپلاس1 دلار
بیت پین90 هزار تومان
فرهاد اکسچنج100 هزار تومان
او ام پی فینکس100 هزار تومان

به شبکه بلاکچین تتر توجه کنید

شبکه تتر در صرافی ارز دیجیتال داخلی
در توکن باز برای تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شده، اسم شبکه‌های بلاکچین که صرافی‌ها پشتیبانی می‌کنند قابل مشاهده است.

تا اینجا بهترین صرافی خرید تتر را معرفی کردیم. در ادامه باید به نکته ساده، ولی بسیار مهم درباره خرید و فروش تتر اشاره کنیم. در زمان خرید و انتقال تتر در صرافی‌ها حتماً توجه کنید که این ارز دیجیتال در کدام شبکه بلاک چین قرار دارد. در حال حاضر، تتر در شبکه‌های بلاک چین گوناگون مانند اتریوم، ترون، بایننس اسمارت چین و… قابل خرید، فروش و انتقال است. معمولاً کمترین و بیشترین کارمزد انتقال تتر به‌‌ترتیب مربوط به شبکه‌های بلاک چین ترون و اتریوم است.

نکته مهم بعدی این است که در زمان انتقال تتر حتماً باید شبکه بلاک چین در صرافی یا کیف پول مبدأ و مقصد را یکسان انتخاب کنید. در غیر این صورت، دارایی خود را برای همیشه از دست خواهید داد

انتقال تتر بین کیف پول‌ها

انتقال تتر بین دو حساب کاربری نیازمند توجه به چند نکته مهم است تا بدون مشکل انجام شود. اول اینکه، می‌بایست بررسی کنید، شبکه کیف‌‌پول مقصد با شبکه مبدا یکی باشد. در غیر اینصورت اگر شبکه اشتباهی را انتخاب کنید تترهای شما از دست می‌رود و امکان بازیابی آن‌ها وجود ندارد.

به عنوان مثال اگر شما از شبکه اصلی بلاکچین اتریوم (ERC20) استفاده می‌کنید ولی گیرنده از شبکه بلاکچین ترون (TRC20) استفاده می‌کند، احتمال از دست رفتن تتر وجود دارد. پس قبل از هر انتقالی، حتما باید نام و نشانه شبکه بلاکچین مورد استفاده خودتان و طرف مقابل را بررسی و اطمینان حاصل کنید که یکی هستند.

مهم‌ترین شبکه‌های بلاکچین پشتیبان تتر عبارتند از اتریوم (ERC20) شبکه‌ای امن و غیرمتمرکز، ترون (TRC20) شبکه‌ای با سرعت بالا و کم هزینه، اسمارت چین (BEP20) شبکه‌ای مبتنی بر بلاکچین اتریوم با کارمزد کمتر و شبکه‌های دیگری که با توجه به امکانات صرافی و آدرس مقصد خود می‌بایست استفاده نمایید.

بهترین قیمت خرید تتر در ایران


برای مشاهده لحظه‌ای بهترین نرخ خرید و فروش تتر در صرافی‌های مختلف، می‌توانید به صفحه قیمت تتر در سایت توکن‌باز مراجعه کنید.

در این صفحه، بهترین قیمت خرید و فروش لحظه‌ای با رنگ سبز مشخص شده‌اند تا بتوانید آن‌ها را به راحتی مقایسه نمایید. پیشنهاد می‌شود قبل از هرگونه معامله‌ای، نرخ‌های مختلف را بررسی کرده و مطمئن شوید که بهترین قیمت ممکن را دریافت می‌کنید.

بهترین قیمت خرید تتر

تتر بخریم یا دلار؟

تتر
ارزش تتر ثابت و معادل یک دلار ایالات‌متحده است

یکی از مزایای استفاده از ارز دیجیتال تتر برای ایرانیان، انجام تراکنش‌های بین‌المللی است. با توجه به محدودیت‌های موجود، ایرانیان نمی‌توانند دلار را در حساب‌های بانکی خود نگه دارند و به صورت بین‌المللی خرید کنند. اما استفاده از تتر به آنها این امکان را می‌دهد تا به راحتی ارزهای دیجیتال دیگر را خریداری کرده و در سیستم‌های پرداخت بین‌المللی از آن استفاده کنند. بنابراین تتر می‌تواند راهی مناسب برای انجام تراکنش‌های مالی بین‌المللی باشد.

خرید تتر (USDT) مزایای قابل توجهی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران رمزارزها فراهم می‌کند. تتر به عنوان یک استیبل کوین که برابر با دلار آمریکا است، در طول نوسانات بازار یک پناهگاه امن فراهم می‌کند که به معامله‌گران اجازه می‌دهد ارزش سبد سهام خود را حفظ کنند.

تتر به عنوان یک پشتیبان قابل اعتماد عمل می‌کند و انعطاف‌پذیری و مدیریت استراتژیک سرمایه‌گذاری‌ها را بدون نیاز به تبدیل دارایی‌ها به ارزهای فیات فراهم می‌کند. علاوه بر این، تتر تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر روی شبکه‌های بلاک‌چین را تسهیل می‌کند و نقدشوندگی و کارایی بازار را افزایش می‌دهد. در دسترس بودن گسترده آن در پلتفرم‌ها و شبکه‌های مختلف، تتر را برای کسب درآمد از بازار رمزارزها بدون نگهداری مستقیم ارزهای فیات، انتخاب محبوبی کرده است. به طور کلی، ثبات و کاربردی بودن تتر آن را دارایی حیاتی برای معامله‌گرانی می‌کند که به دنبال تجربه معاملات امن و کارآمد در لنداسکیپ متلاطم رمزارزها هستند.

مزایای تتر

از جمله مزایای تتر که به دلار دیجیتال نیز مشهور است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال سریع و آسان پول به صورت دلاری بین صرافی‌ها، کیف پول‌ها و فروشندگان
  • حفاظت از سرمایه در برابر نوسانات شدید بازار رمزارزها
  • دسترسی به بازارهای جهانی رمزارزها بدون نیاز به حساب بانکی
  • پشتوانه کامل با دلار آمریکا و حساب‌های بانکی مورد تأیید

حرف آخر

در مجموع، برای انتخاب بهترین صرافی ایرانی جهت خرید تتر، توجه به نکاتی همچون داشتن مجوز رسمی، سابقه فعالیت، امکانات امنیتی، تنوع روش‌های خرید و فروش، میزان کارمزد و هزینه‌ها، سطح پشتیبانی مشتریان، میزان اسپرد و اسلیپیج و حداقل میزان خرید، بسیار حائز اهمیت است. با مقایسه دقیق صرافی‌ها از نظر این شاخص‌ها می‌توان بهترین صرافی برای خرید تتر را که ترکیبی از امنیت، سهولت خرید و سودآوری بالا را داشته باشد، انتخاب نمود.

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.